xirg
xirg: Fungerade inte med att torka elementet. Jordfelsbrytaren löste ur så fort elementet spänningssattes. Beställde nytt element från Electrolux för 900 :- ( var noga med att få till klämmorna runt slangarna rätt så det inte blir något läkage) [bild] Denna gången så fungerade allt. Lite nyfiken på hur man skulle kunna mäta upp att elementet är trasigt ? Resistansen över den är
28 svar · 15,8k läst
·
jarlh
jarlh: [citat] Igår fick vi den lägre sockeln monterat, så nu kan vi öppna och stänga luckan utan att den tar i. Högre sockeln var skrot och att montören tog den med sig. Senare konstaterade vi att våra planer på att renovera köket relativt snart garanterat kommer innebära lite högre bänkar. Då skulle vi gärna haft kvar den högre sockeln (hel sådan)...
37 svar · 9,0k läst
A
Avenda: Tja På jakt efter ny tvättmaskin och torktumlare, helst av märket Bosch då vi haft dessa tidigare och varit mycket nöjda, kom jag över nedan två på Mediamarkt. Som vanligt när det är REA-tider så dyker det upp modeller som man inte kan hitta så mycket info om, så jag hittar inte dessa modeller i särskilt många andra butiker, ej heller historiska priser eller recensioner, vilket ju
0 svar · 2,1k läst
J
Jonas Ö: Felet löst . De va tömningspumpen som hade satts igen av smuts . Jobbigt att de felet spärrade alla andra funktioner o programm att ens starta . Men nu går den igen .
5 svar · 7,7k läst
·
vojma
vojma: Jag undrar om OP har något gott/dåligt att säga om den kombinerade ugn/micro. Vilket märke blev det? Jag står i akt med att byta kök hemma och eftersom micron används mkt sällan men att jag samtidigt inser att vin inte skulle klara oss utan helt och hållet så känner en kombinerad lösning vara ett vettigt alternativ även om det inte blir billigare. Själv har jag sneglat lite på
22 svar · 7,2k läst
sir_erken
sir_erken: Har samma fel på min. Sensorn är nu förbikopplad i väntan på en ny. MEN från bosch var jag tvungen att köpa en "låssats" för 450kr. Fick du tag på bara själva brytaren/Sensorn någonstans? Är ju bara en simpel microbrytare
4 svar · 3,6k läst
Ymer
Ymer: Vredet är bytt och spisen är som ny.
5 svar · 5,5k läst
UPS-tekniker
UPS-tekniker: [citat] Men det är bra för Sverige (och Tyskland).
17 svar · 6,4k läst
·
H
Hoffmeister: Mjaaee.. har tätat under diskbänk o så. Nu kan jag hitta en råttlort nångång ibland under maskinen.. så det är säkert nånstans där dom hittar in. Ska kolla iaf!
7 svar · 7,7k läst
M
Moribusken: [citat] Så där ja - beställde en ny bygel/snäppfäste med den nya spolen, så då har jag två:mad: Om det är nån som behöver en ny bygel är det bara att säga till....:p mvh/ Moribusken
7 svar · 13,0k läst
·
M
Moribusken: Verkar bli en följetång av våran diskmaskin....:( https://www.byggahus.se/forum/vitvaror/288519-diskmaskin-cylinda-dm750-fyller-inte-pa-vatten.html#post2627842 Hjälp......"Electroluxaren".....??!!!
31 svar · 13,6k läst
·
J
Jensnorrland: [citat] Jag köpte tvättmaskinen ändå, den hade ångfunktion som den billigare inte verkade ha, köpte allt på listan.
7 svar · 3,0k läst
T
Tänka: Lite beroende på vilket filter du har, så kan det helt enkelt vara så att det nya filtret är mer effektivt. Jag har kolfilter (ej aktivt) mot mekanisk frånluft, där jag byter kolfilter (har flera uppsättningar) och rengör gallret samt diskmaskinsdiskar filtret varannan till var tredje vecka. Mer sällan än så så börjar det hamna fett inne i fläkten vilket inte är något vidare och
5 svar · 4,5k läst
K
Kane: [citat] Bra design.....;)
11 svar · 8,1k läst
·
michfris
michfris: Lite off topic; Är det möjligt med en kombinerad tvätt/tork och låta bänkskivan löpa över den? Bra när det är ont om utrymme och du frigör utrymme istället för att stapla en maskin ytterligare på höjden.
8 svar · 2,0k läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] Jag har bytt element på min oxå, och för att du frågar en hel del på husqvarna me, synnerhet varmluftselementen. Jag ser nog att värmeelementen är en förbrukningsvara som att byta däck på cykeln eller bilen. EGO gör de flesta elementen så inget fabrikat är bättre eller sämre. Dvs det går inte att dömma spisen efter element förbrukningen
9 svar · 8,2k läst
Chrissofsweden
Chrissofsweden: Annars kan du byta kran till en du är bekväm med alternativt sätta diskmaskinsanslutningen direkt på inkommande. Hur man gör hjälper vi dig med :)
7 svar · 9,7k läst
L
Anonymiserad 137805: Nä Mät spänningen till kompressorn
3 svar · 1,6k läst
jarlh
jarlh: Två veckor efter luckan gick sönder tvärdog maskinen igår. Tur att jag inte lade 800 kr på ny luckinsats! 10 år gammal visade sig maskinen vara. Hade väntat mig mer av Cylindan. (Dessutom reparerad ett par ggr.) Ska köpa ny maskin, och tänkte lyxa till med installation och allt. (Har inte bil med fraktmöjlighet ändå...) De kräver dock att maskinen ska anslutas till kallvatten, så
11 svar · 8,9k läst
P
P-J: Kul! Hoppas du får dit dem och att maskinen funkar länge sen.
23 svar · 4,7k läst
·
T
Anonymiserad 137805: Vanligt att en motor driver medbringaren som talriken drivs av
1 svar · 712 läst
Fairlane
Fairlane: Jag lovade att återkomma så jag får väl stå vid mitt ord. Leverans av nytt handtag gick fort, hade det hemma drygt ett dygn efter lagd beställning. Sen gav jag mig på jobbet och det verkade enkelt, men icke. Jag fick inte till det med fjädern etc. Sen tror jag att jag förstört något i låset också när jag öppnade så jag gav upp efter många timmar. Beställde en ny tvättmaskin
9 svar · 9,6k läst
jarlh
jarlh: Smart! Att jag inte tänkte på det...
3 svar · 1,5k läst
P
Anonymiserad 134940: Denna har 206 vilket verkar vara samma. https://www.conrad.se/Temperaturs%e4kring-IC-Inter-Control-155431.006D02-206-%b0C-15-A-230-V%2fAC-1-st.htm?websale8=conrad-swe&pi=534276&ci=SHOP_AREA_17392_0216010 Får testa i alla fall Tack!
10 svar · 11,2k läst
·
[SH]
[SH]: [citat] En ny, ouppackad tvättmaskin kan absolut förvaras i ett kalt utrymme. Den mängd vatten som finns i dem från fabrik är för liten för att utgöra någon risk, se bara till att den är rumstempererad innan du startar den när det är dags för den biten. Tvättmaskiner transporteras på kalla godsvagnar till diverse lager runt om i landet och sedan körs de i kalla långtradare till
7 svar · 11,9k läst
Andreas_kalmar
Andreas_kalmar: Tror att den ska kopplas NO kopplar du NC så kommer det funka fast den kan startas utan vatten så om du tvingar flottören neråt ska den inte starta om du har satt den rätt
5 svar · 4,4k läst
·
J
Anonymiserad 137805: Det här termostatskåpet är det enklaste som går att köpa för pengar. Termostaten reglerar temperaturen i kyldelen helt automatiskt, frysen åker med. Läge1 på termostaten brukar ge runt 8C Läge 6 ca 2C Avvikelser kan finnas. Så har du ett glas med vatten mitt i skåpet med en bra termometer i, så bör temperaturen på inställning 6, ge efter ett dygn ca 2 grader plus. Det har
4 svar · 3,6k läst
V
vimvq1987: One to report back on the matter - the order went well with whiteaway. However when it comes to delivery and installation - which was done by Bring.se, I had to wait for 2 weeks, then I contacted whiteaway and they called Bring.se to speed thing up. Finally the delivery men came and put the washing machine and drying machine in my bathroom nicely. Those are working fine, and the washing machine
10 svar · 2,3k läst
arneri68
arneri68: Vad det gäller ånga lär ånggeneratorns intervaller vara skillnaden. Vi har en gammal Husqvarna med ånga. Det finns 2 lägen på den, ångkok samt ångintervall på valfri temp. Grönsaker och liknande ångkokas. Kött, bröd, fisk och liknande kan köras med intervallånga för att minska avdunstningen från råvaran. Möjligt att brödfunktionen har längre intervall. Oavsett ångfunktion
1 svar · 4,3k läst
L
Lazzeman: Tack DFYD123 för informationen...precis sån som jag ville ha.
9 svar · 6,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.