2 838 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Whirlpool side-by-side, svajig temperatur i kylen
Hej!
Har en 9 år gammal Whirlpool side-by-side med ismaskin. Den tickar väldigt högt, ojämnt och både länge och kortare perioder. Otroligt irriterande men hanterbart.
Nu är det så att kylen inte kyler som den ska. LCD-displayn visar på 4 grader (sänkte det från 5 grader för att se om det hände något).
Det är ojämn kyla i kylen, varmare på 1:a och 2:a hyllplanet och något kallare längre ner. Börjar bli orolig för att den håller på att gå sönder så att maten blir förstörd.
Frysen fungerar alldeles utmärkt.
Har en 9 år gammal Whirlpool side-by-side med ismaskin. Den tickar väldigt högt, ojämnt och både länge och kortare perioder. Otroligt irriterande men hanterbart.
Nu är det så att kylen inte kyler som den ska. LCD-displayn visar på 4 grader (sänkte det från 5 grader för att se om det hände något).
Det är ojämn kyla i kylen, varmare på 1:a och 2:a hyllplanet och något kallare längre ner. Börjar bli orolig för att den håller på att gå sönder så att maten blir förstörd.
Frysen fungerar alldeles utmärkt.
Dubbelkolla så att frysen verkligen är jämnkall i hela / att du hör att fläkten i frysdelen går. Ibland händer det att den fryser fast och då blåser den inte in kalluft till kylen ordentligt, alternativt att spjället som electroluxaren nämnde, kan också ha fryst fast eller gått sönder. Alla komponenter sitter bakom plastdetaljer så det är lite skruvande för att få fram dem.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden