Vitvaror
Ögonfröjd: Då är det garanterat samma problem. Electrolux har detta problem med alla deras maskiner tillverkade under den tiden. Det är inte säkert du kan använda maskinen tills problemet är löst. Men testa under övervakande......
Anonymiserad 137805: Man byter då det är svårt att mäta vid rätt tillfälle. sensorerna är billiga det är egentligen bara en typ men det finns med olika sladdlängd och kapsling googla sensor samsung tillsammans med modellnummer
BirgitS: [citat] Om spisen eller hällen (vet inte vilket du köpt) behöver en nolla men inte får det kommer något att gå sönder i den.
Anonymiserad 137805: Om inte spännrullen glappar så smörj lagren bara Ofta är det att rullen kalvar och remmen går Glappfritt och smort Du kan ju kolla hjulen i framkant som trumman vilar på men dessa brukar hålla för evigt
Anonymiserad 137805: Den ser ut som den här http://shop.electrolux.se/product/1523650107/Solenoidventil+f%C3%B6r+%C3%B6versv%C3%A4mningsskydd+till+diskmaskin Denna kanske inte är helt rätt för din maskin så beställ inte utan att kolla
dof: Dags för en uppdatering. La idag en order på en Electrolux E128HT40 värmepumpstumlare.
Anders Bosson: Jag har själv haft liknande fel på min AEG ( samma delar som elektrolux) ventilen på tilloppsslangen är seriekopplad med översvämningsskyddet vilket kan ge symptomen att den tömmer hela tiden. Slangen med ventil kostar ca 400.
Anonymiserad 137805: Du måste nog sätta uttagen precis över, det finns ingen plats alls bakom dessa skåp men du måste ha en rejäl luftspalt då kondensorfläkten behöver mycket luft att arbeta med ev kan du sätta skåpen så långt fram att en kontakt får plats bakom vilket i sin tur skulle ge ett lagom avstånd dvs luftspalt. Skåpen måste oxå stå så att du lätt kan dra fram dessa för rengöring av
ms2010: Vi lyckades få tag i en Miele WDA 111 men modellen är egentligen utgången.
martinwahlstrom: På min LG snurrar trumman bara åt ena hållet. Alla lakan bildar små bollar som är snustorra på utsidan och blöta på insidan... Har även självrengörande kondensor. Det tar en timme för reparatören att öppna maskinen och faktiskt göra rent den eftersom det funkar kasst... Sista LG jag köpt. Men andra märken har nog samma svagheter.
yonna: Jag har också känslan av att merparten av hundhåren tas bort i torktumlaren. Har aldrig upplevt att det blivit stopp i tvättmaskinen. Jag torrtumlar en hel del kläder innan jag skall hemifrån eftersom jag har korta, vita dalmatinerhår som fastnar i allt ... Skaffade nyligen ny tvättmaskin (Electrolux) och upptäckte för sent att trumman är mycket större än min tidigare och blev
Anonymiserad 137805: Dessutom var det kontinuerlig istillverkning färdig is fick smälta bort då det inte fanns nått kylt utrymme
Anonymiserad 137805: man kollar att det inte läcker luft runt röret dvs att det är tätat med permagum på baksidan runt ingången till frysen. man kan mjuka upp det som sitter där det viktiga är att det är tätt. vissa modeller har i stället en skumgummi tätning. annars är det värmen från kondensorn som skall se till att det inte fryser. en orsak som det kan vara men då brukar det bli oftare är att
Anonymiserad 137805: Då inga tvättmaskiner utrustas med backventiler bör man undvika detta. Frågan är om ditt avloppssystem klarar två maskiners samtidiga tömning. Vattenlåset har ju betydligt större diameter än de båda slangarna i hop.
mexitegel: Kanske. Men inlägget du svarade på är 6 år gammalt ;)
[SH]: Skulle bestämt hävda att det är samma ugnar fortfarande, skillnaderna i mått och grilleffekt är förr "tryckfel".EKP-ugnen är troligen en ugn som låstes för kökshandlare (KR Partn bör vara "Kitchen Retail Partner"). Vad jag kan se är det endast EOP-ugnen som kan beställas från Electrolux.
Anonymiserad 137805: Paketet kostar ju inte så mycket prova att Byta
Stefan1972: [citat] tyvärr är det nog bara en tiondel av sanningen. Baronen i Bettna har nog bara tagit över en bråkdel av allt som skrotades på ana. Har en bekant som var resemontör på tidigt 70tal och han var på skroten i nyköping när det skrotades ut en massa. Stod över hundra nya motorer til saab 92 som en gubbe slog sönder lite halvhjärtat, Staplar med skärmar till valiant, nya
Shiraz: Du har samma fel som jag hade. Slang har pyttehål som läcker lite. Kolla under maskinen där finns en dropplåt som samlar upp detta vatten. Det finns även ett sugrör som tömmer plåten...
Zellero: Nu har jag iallafall konstaterat vad som är felet. Så enkelt som att ena slangen från vattenbehållaren till ventilen fått sej en liten spricka i mitten typ. Hur detta har hänt vetifasiken men nu ska jag luska reda på en ny slang o sätta dit. Detta har ju medfört att kanalen/röret som slangen löper igenom har blivit blöt och droppat längsmed slangen ner på golv och på
Anonymiserad 137805: 6år... Kanske gummipackningen mellan lucka o kabinett
Anonymiserad 137805: Vad är det för maskin?
Anonymiserad 137805: elementen ser du väl i taket av ugnen?? bränner den undersidan eller översidan vänster eller höger sida ? ute eller inne? varmluft eller konventionell?
Anonymiserad 137805: Man måste ju kolla, vad det är. Sen är det inte säkert att det går att fixa Samsung lagerför inga reservelar i sverige
kimf: Somnade gissade Elektruluxaren. Det var stötdämparna som lossnat lite bara. Sitter med två bultar var på undersidan av maskinen. Räckte att bara dra åt dem. När dem sitter lite löst börjar dem skollra mot plåten under centrifugeringen. Om man vinklade maskinen och ställde den på bakkant och ruckade lite på den kunde man ana samma oljud som vid centrifugeringen. Tack för tipsen.
KnockOnWood: Länken skall vara https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdKDxqHQSKgpu4uHh_wYE398rlhWLFA6TP-OCf0lNItvxjD6Q/viewform#responses