god kväll

Har en torktumlare från Samsung som stannar hela tiden (även vid körning med kalluft) med felkoden te4.

Enligt instruktionsboken står det att man ska rengöra filter mm vilket jag har gjort. Har till och med haft isär den och "städat" den invändigt.. men samma resultat...

Någon som haft liknande problem?

John

P
Har tu tur är det sensorn i luftkanalen annars är det kretskortet

electroluxaren skrev:
Har tu tur är det sensorn i luftkanalen annars är det kretskortet
Aj fan. Har skruvat isär den totalt och rengjort (var sjukt mycket ludd nere i kondenstanken vid pumpen) men den stannar fortfarande..

Menar du då temp-givaren som sitter nere efter filtret i den luftkanal från trumman ?

/J

J johnologi skrev:
Aj fan. Har skruvat isär den totalt och rengjort (var sjukt mycket ludd nere i kondenstanken vid pumpen) men den stannar fortfarande..

Menar du då temp-givaren som sitter nere efter filtret i den luftkanal från trumman ?

/J
Eller menar du termostaten i luftkanalen?

P
tänkte mest på givaren

electroluxaren skrev:
tänkte mest på givaren
Tack, då ska jag leta efter en ny sådan... reservdelar till samsung verkar lysa med sin frånvaro

P
Kan finnas kvar i Korea, men de brukar varken lagerhålla eller tillverka några

MultiMan
electroluxaren skrev:
Kan finnas kvar i Korea, men de brukar varken lagerhålla eller tillverka några
Stämmer det är det ju ännu mer obegripligt att så pass många väljer att handla vitvaror från Korea istället för från EU (som då hade gynnat mer lokal industri och arbeten istället). Kia och Hyundai håller iaf reservdelar i viss utsträckning, även om man fortfarande väljer att skicka sina pengar till arbetare i sydostasien.

P
Ja eller hur?

Har nu hittat givaren, efter letande på sprängskiss fick jag ett nummer som jag sedan via en samsung-sida kunde tyda till ett produktnummer på själva givaren... Visade sig att jag hade liiiite tur iallafall och det är samma typ av sensor som finns i deras tvättmaskin osv.. Så nu har jag hittat en sådan 350:- och hemma inom 3 dagar så nu är det bara till att hålla tummarna att det är den som är trasig...

Testade att köra med endast kalluft vilket fungerar utan att den stängs av, låter ju lovande att det kan vara temp-givaren som är fel på..

/J

ps: Nästa tvätt/tork blir typ Bosch där man kan hitta typ vilken del man vill på första försöket(googlingen)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.