V
viblo: [citat] Ja, nu är allt i sin ordning. :) Tack alla för hjälpen!
27 svar · 27,4k läst
·
W
walle666: Hej! Vill bara säga att jag löst mitt problem, där ismaskinen bara ville mata ut is hela tiden. Fick m a o stänga av ismaskinen med alarm-knappen. MEN......nu är det löst. Nu funkar maskinen igen.....för 0 kr!!!! Fick ta ut det lilla kretskortet, sitter bakom knapparna vid "isutloppet". Problemet var en av de två optiska givarna! Det sitter plasthylsor över dessa två, ser ut som två
28 svar · 14,0k läst
F
Anonymiserad 137805: om det är från dörren det lossnat så borde det tillhöra filtret troligtvis fungerar inte filtret som avsett om man kör utan och maskinen kommer täppas av ludd. maskinen är en av de äldsta modellerna så en del av dessa filterdetaljer har utgått
1 svar · 1,6k läst
[SH]
[SH]: [citat] Nej, togs bort på de svenska efter bara två år eller så. Tror det klagades för mycket.
23 svar · 6,5k läst
·
D
DFYD123: Om "riktiga" menas maskiner tillverkade i Tyskland så behöver dom i te nödvändigtvis kosta 25' finns modeller även för 7990:- men visst är det trist när ett varumärke kliver från sina egna grundvärderingar... miele har dock ett annat dilemma och det är att det saknas utrymme att bygga ut fabriken i sin hemort vilket tvingar dom ex att tillverka delar till dammsugare i Tyskland för
8 svar · 1,9k läst
M
Mickebandsåg: Har missat alla svar i tråden, sitter och läser instruktionsboken till nya diskmaskinen. Tittade lite på nätet och när jag fick av bottenplåten och hade pallat upp maskinen på stolar och körde samtidigt så kunde jag se att det läckte REJÄLT ur pressostaten ut genom ena elkontakten. Hittade den som reservdel men priset på 85pund ex frakt på en maskin från 2008 kändes som lite för
6 svar · 3,6k läst
D
Daniel 109: Minst 5cm verkar vara en rekommendation.
1 svar · 2,0k läst
S
sharif: Men säg inte så....jag som tänkte investera pengar från att slippa köpa frys i ett nytt släp :p Nää skämt åsido, precis som du säger så kan det vara en kortvarig lycka. Vi håller tummarna!
13 svar · 5,6k läst
·
L
Luthor: [citat] Helt rätt lösning av electroluxaren, MEN jag var enligt Mieles kundtjänst tvungen att göra ugnen strömlös i minst 30 minuter, detta gör att ugnen "nollställer" sig själv till fabriksinställningarna. Tack för hjälpen (båda två)... Mvh, Lasse(y)
4 svar · 5,0k läst
J
Jerker Klang: Ja, jag hittade felet. Hela slangen från pumpen och fram till "plastboxen" var helt igensatt. Så efter grundlig rengöring funkade maskinen igen......
7 svar · 6,2k läst
·
P
Anonymiserad 137805: 125 42 53-15/4 knappt 500.- + frakt
3 svar · 2,6k läst
tommib
tommib: Hmm..... ser ut som trefas in i alla fall. Jag skulle be den bekanta skruva ur säkringarna till spisen tills det är lock på den där kopplingsdosan. Den tredje ledaren (svart med vit rand) ska förses med toppklämma eller ubåt (eller monteras på en plint i dosan). När det kommer till själva spisen finns det troligen förutsättningar för att det ska fungera men säker kan man inte vara
3 svar · 1,3k läst
·
prototypen
prototypen: Verkar ju vara trasig termostat, infrysningsknappen kopplar förbi termostaten så kompressorn går hela tiden. Protte
3 svar · 2,9k läst
H
Hemmakreatören: Vi har köpt detta nyligen på Elon. Verkar finnas kvar. Svensktillverkat. http://www.elon.se/vitvaror/kyl-fryspaket/husqvarna-qr2645wh-/-qt3645wv
14 svar · 17,9k läst
·
E
Anonymiserad 137805: 1600.- Var det efter eller före RUT avdraget?
3 svar · 8,2k läst
R
RalleB: [citat] Tack! Hoppas nån kan bli inspirerad av bilderna och se att det finns alternativ till att köpa de svindyra orginal lister som är av riktigt dålig kvalitet:)
13 svar · 27,2k läst
·
A
A-Man_08: [citat] Lönlöst, laga eller köp nytt.
4 svar · 4,3k läst
A
Anonymiserad 137805: Om en säkring går är det mer alvarligt Kortslutning någon stans Motor, element ventil eller... Om maskinen fylls "bakvägen" Är det stopp i ditt avlopp Eventuellt har då maskinen överfyllt och till följd att el komponenter då ligger i vatten
1 svar · 5,8k läst
S
shirali: Har nu testat allt och problemet var att min fru hade använt en gryta som inte var avsedd för induktionshäll.
11 svar · 4,4k läst
·
1
Anonymiserad 137805: Är väldigt sällan eller aldrig fel på dessa pumpar. Men går den runt med hjälp så kan den var slut. Enkelt att dela och kolla så att det inte är ett gummiband eller nått som snott insig Annars byt pump
6 svar · 34,0k läst
Staffans2000
Staffans2000: Då är kylen skrot och åker ut! Tackar för hjälpen! Staffan
16 svar · 7,6k läst
·
LinneaH
LinneaH: Tack! tyvärr har vi inte möjlighet att höja diskmaskinen (litet kök och behöver bänkytan (diskmaskinen hamnar "i mitten"), annars vore det ett toppenalternativ. Jag ville ha det men insåg snabbt att det går tyvärr inte.
2 svar · 2,8k läst
F
flaektrem: Ja den problematiken är jag medveten om. Faktiskt så brukar vi dra ut och städa där ändå, har husdjur och det blir lite skit där under vet jag. Kommer inte åt med munstycket så måste ändå dra ut grejerna.
21 svar · 9,5k läst
·
NetNut
NetNut: Är det möjligtvis en modell med fläkt i kylen ? Då kan det vara kolfilter som behöver bytas. Har du möjligtvis tillverkare och modellnummer på skåpen ?
4 svar · 2,3k läst
R
rlagerqv: Hej, Nu har även jag, med samma modell på vinkyl, fått samma felmeddelande - lyckades du åtgärda det på något sätt? Vänligen, Robert
2 svar · 3,5k läst
D
dirrekok: Haha, att bygga ihop något känns inte som ett alternativ. :D Mycket märkligt att tillverkare inte har satsat på grunda torktumlare (åtminstone för den svenska marknaden) när det finns det i tvättmaskiner. Det känns ju som att det är standard att ha två maskiner bredvid varandra men har man ett relativt smalt badrum vill man ju inte att 60cm bjässar som står och ta upp halva bredden i
19 svar · 50,9k läst
·
K
Krypstocken: OK, ja jag skarvade i en bit och bytt låset.
15 svar · 9,5k läst
·
B
Anonymiserad 137805: LUCKA UGNS-,KPL , rostfri art. 349 40 87-12/9 Rek. ca-pris: 733.6 (SEK ) + moms
8 svar · 5,4k läst
R
rebecka: [citat] Du menar spela in i telefonen? Och det kan jag göra.
5 svar · 4,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.