byggkeno
byggkeno: Fantastiskt, hur kom ni på att bara fylla vatten efter andra brummet. Fungerade för mig
17 svar · 34,9k läst
G
Grööööö: [citat] Ja jag misstänkte det, hade hoppats slippa krypa in där och såga :rofl: Men det blir nog bäst så, tack för snabbt svar!
2 svar · 3,0k läst
·
G
Anonymiserad 137805: Bra grej att kolla då.
16 svar · 3,5k läst
·
simpa81
simpa81: Tack för en massa bra svar! Blir nog klämgrillsvarianten, får ta en turné i helgen och leta.
11 svar · 3,4k läst
H
heliac: Nu har jag fått jämn temp i skåpet och det blir kallt som satan. Men antingen har jag satt dit fel termostat eller så måste den ha bättre kontakt med kylytan. Har den på lägsta men kylen stannar aldrig...kröp ner på minus efter några timmar så jag fick stänga av det.
11 svar · 1,5k läst
Eriksgatan
Eriksgatan: På vår 10 år gamla Bosch går "saltbehållare tom"-varningen att stänga av men inte "spolglans slut". Se som sagt manualen. Vi använder iofs spolglans även om vi petar i multitabletter eftersom plastbyttor kan behöva all hjälp de kan för att inte bli för våta. Med zeolittorkning gissar jag att man kan skippa spolglans i alla former. (Eller?)
63 svar · 34,0k läst
·
F
frav: Hej Joroo, Jo jag fann en maskin som blev nästan bra. Nån av slangarna ligger lite tajt, men detta var bästa alternativet av de jag mätte på. Asko D 8437IW https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3063345 Har för mig det är såhär den ser ut på baksidan. [bild] Sen att denna är en riktigt bra diskmaskin, gjorde ju inte saken sämre. Samma som Cylinda, fast kraftigare korgar.
2 svar · 12,5k läst
·
B
Anonymiserad 137805: Nä men själva pumphalvan kanske
10 svar · 3,6k läst
·
E
Anonymiserad 22996: Byt ut den, alternativt prisavdrag och att butiken garanterar att man tar ev. garantiärenden även om den är skadad. Jag själv har fått och valt det senare alternativet, men den vitvaran var betydligt mindre skadad. Jag hade sett till att få den utbytt. Kräv att få den nya först innan den gamla returneras.
5 svar · 3,1k läst
·
Fotografen
Fotografen: Ja, den har gett upp bara. I teorin kan mycket övertoner ha ihjäl en kondensator i förtid men här tror jag mer på yttre våld eller tillverkningsfel.
4 svar · 4,2k läst
·
B
Anonymiserad 137805: Den har en spolarmsväxlare som gärna ger upp Men den brukar även sätta felkod E5 då Den är i allafall enkel och billig att byta. Bra maskiner för de ger mycket reparationsjobb.
3 svar · 2,0k läst
A
Avemo: [citat] Nej det är inte kört. Bäst är att dra fram en ny grupp till bara diskmaskinen. Men det kan mycket väl finnas andra lösningar som fungerar också. Kylskåp drar inte så mycket. Det kanske kan samsas med diskmaskinen till exempel.
7 svar · 3,1k läst
·
D
Daniel 109: I taket borde det vara säkert. Det bästa är om du kan få tag i en värmekamera, då kan du ser var de går.
14 svar · 9,7k läst
F
Anonymiserad 137805: Den börjar bli gamal nu De integrerade har inte lika ofta fel pålödningarna Men det kan ju vara reläet Eller nivåsystemet Eller motorn
2 svar · 2,4k läst
S
Stina__: Okej, jag kanske får skrubba lite till då. Tack!
16 svar · 27,6k läst
P
Anonymiserad 137805: Kolen kan vara olika slitna ändå Olika friktion olika spänst i fjädrar mm Den lilla variationen som dessa visar är helt normalt
28 svar · 7,4k läst
·
H
hempularen: Nu har skåpet "reparerat sig". Ikväll är temperaturen rätt i hela skåpet. Måste vara glapp någonstans på kretskortet som jag pillade på. Tack för all hjälp jag fått i tråden. Så får v se hur länge det håller nu....
20 svar · 3,3k läst
·
J
Anonymiserad 137805: Kontakta reklamationsavdelningen på electrolux huvudkontor Stockholm Och säg att inte är nöjd med teknikern eller produkten eller säljaren och vill att electrolux köper tillbaka sin undermåliga produkt.
10 svar · 10,4k läst
M
Anonymiserad 137805: det sägs att siemens har en kyl med kolsyra för några tiotusenlappar men konceptet electrolux/husqvarna hade finns inte längre. troligtvis gick inte detta att implementera i tekniken som de Ungerska skåpen bygger på. side by side finns ju fortfarande men utan kolsyrat då. electrolux hade en refreshment produkt tidigare med både is och vatten samt kolsyra. det var en inbyggnadsprodukt likt
23 svar · 26,2k läst
T
Anonymiserad 137805: [citat] antingen så har det hänt nått med solenoiden bakom eller styrningen från det lilla kretskortet högst upp i toppen
61 svar · 27,9k läst
·
A
Alfons3301: Tyngre än den vi hade tidigare. Inga ledlampor i fronten. Kan köra på tjocka mattor, det klarade inte den gamla. Saknar ibland den löstagbara handdelen, men inte ofta. På Boschen kan man istället koppla på lösa munstycken och ha den på axeln. Det funkar bra, men lite omständigt så det har bara blivit enstaka gång för att dammsuga bilen.
6 svar · 2,1k läst
M
Anonymiserad 137805: Det händer ibland att man behöver byta ventilen Sitter höger bak eller höger fram Gå in på cylindas hemsida och leta efter reservdelar så ser du sprängskisserna
12 svar · 28,4k läst
P
Anonymiserad 134940: [citat] Grymt tack! Googlade lite på engelska efter din tråd! Hittade denna: [MEDIA=youtube]Wigg2j5NApo[/MEDIA] sprang direkt ut och hämtade en kondensator jag hade över om än mycket större. Testade iaf med den och startade direkt. Nu måste jag hitta en mindre, rätt säker på att en elhandel i närheten har imorgon, har köpt liknande saker där innan!
2 svar · 5,4k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] [citat] Gör de inte något annat än fikar på frugans arbetsplats?
8 svar · 3,3k läst
P
Pollyester: [citat] Tyvärr inte, det är blekta "streck", typ som urtvättade jeans kan bli.
7 svar · 1,8k läst
H
Anonymiserad 137805: Det är många som har det på detta viset. Knöligt vid service Taskig ergonomi När den läcker så blir skåpet förstört Dvs en ren nödlösning
4 svar · 1,8k läst
·
N
Anonymiserad 137805: Funktionen får inte vara avgörande för köp av maskin. Den har begränsad funktionalitet Den fördyrar Den är i vägen vid service Den krånglar lite för ofta
3 svar · 4,3k läst
S
sagan1: Nu klart!Blev en genomgående skruv på ena sidan där gängan pajat, på hö sida den gamla men säkrad med locknut under.Jag har verktyg och kunskap men blir nervös och uppjagad så jag tog hjälp av sambo som rådde mig att borra bort den skadade gängan istf att som jag tänkt fräsa med konisk fräs som lätt tagit för mycket gods...Nu funkar den,centrifugering blir eldprovet.
11 svar · 2,5k läst
·
Fotografen
Fotografen: Har den lossnat?
9 svar · 6,0k läst
FemTummar
FemTummar: [citat] Det har varit en onormal sommar. En kollega till mig har haft en toalett med defekt flottör, dvs det har hela tiden runnit fram nytt vatten till tanken. Detta kylde ned den med följd att det bildades kondens på utsidan tanken vilket skapade pölar på golvet. Som sagt, tiden får utvisa om frysens isolering är undermålig eller inte, men nu skadar det iaf inte parketten längre.
17 svar · 9,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.