Jag har ett kylskåp från Bosch som heter KSK 38425. Frysen som hörde till gick sönder för ett tag sedan och hamnade på tippen.
Nu skulle jag behöva köpa ett nytt frysskåp och då skulle det vara bra om det passade ihop med befintligt kylskåp. Finns det något sätt att lista ut vad ett sådant skulle kunna heta?

P
det finns inga med vipphandtag numera så nä du MÅSTE byta båda
eller reparera.
oftast är det att byta kondensator på kretskortet vilket kostar några hundringar

Den gamla är körd till tippen redan före sommaren, så reparation blir svårt. Det är en billig modell med några år på nacken så jag hade ingen lust att fixa den då, utan vi bar in ett frysskåp från förrådet tills vidare. Nu skulle jag behöva lite mer plats och då hade det varit bra om man kunde få tag på en passande frys så man kan behålla kylen och överskåpen.
Att dom inte tillverkas längre förstår jag, men går det inte att hitta något modellnummer så man kan leta ett begagnat?

P
om du skall hitta något begagnat så sök på det nummer du uppgav
sen finns det en uppsjö av kloner med 100-tals olika nummer och det enda som skiljer är tex en hylla.
sök annars på skåp 185cm höga och ta det du får men handtaget är ju det mest iögonfallande...
okay såg nu att det är kylens nummer du uppgav så nu blev det svårare

Kompisen till ditt kylskåp heter typ gsv34v31 men ditt kylskåp är ju över 10 år så blir svårt att hitta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.