Flyttade in i ett hus i våras, totalrenoverat -15, hällen var lite repig, men tänkte att föregående ägare kanske inte var så noga. Men lite konstigt då han är känd för att vara en pedant, skicket på allt övrigt och kvaliten på renoveringen var förstklassig.
Nu är den ännu mera repig, jag fattar inte vad som repar den, det är djupa repor som man kan känna med nageln.
Gått igenom alla kärl som används, inte hittat nått, men ändå slipat alla kastruller med våtslippapper så dom är 100% släta för säkerhetsskull.
Har haft flera glas/keramik spisar genom åren, dom har varit lika fina när jag köpt som lämnat dom, utan minsta repa.
Själva glaset verkar helt enkelt väldigt dålig, typ som vanligt fönsterglas.
Nån mer som noterat detta ??

BirgitS
Nej, min induktionshäll från Electrolux (Husqvarna) är 1,5 år och den är inte repig. Innan den har jag haft två olika glaskeramikhällar (2 olika bostäder) från Electrolux och den senare av dem var 14 år när den blev utbytt och då hade den väl en del mindre repor.

Förra ägaren kanske var för mycket pedant och använde får hårda metoder för rengöring?
Det finns ju skrapor med något rakbladsliknande för att ta bort fastbränt men det gäller ju att man håller den i rätt vinkel för att inte repa glaset.

S
Jag håller med. Otroligt lättrepad om man jämför med miele

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.