4 049 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Bosch diskmaskin tar ej in vatten
Hej! Någon med ideer?
Aquastopen på slangen låter som den öppnar och blir varm, men det kommer inget vatten. Kan man rengöra den eller är den paj? Den vita pucken i andra änden på slangen inne i maskinen vad gör den? kan det vara fel där?
Jag får väl försöka lossa slangen och se var det inte flödar antar jag...?
/Mattias
Aquastopen på slangen låter som den öppnar och blir varm, men det kommer inget vatten. Kan man rengöra den eller är den paj? Den vita pucken i andra änden på slangen inne i maskinen vad gör den? kan det vara fel där?
Jag får väl försöka lossa slangen och se var det inte flödar antar jag...?
/Mattias
Går tömningspumpen hela tiden eller
Kolla om de är en frigolitskiva under maskinen , den är för att tömma maskinen om den ger signal , annars kan det vara skit i nivåvakten som ska tala om dom olika nivåer som ska vara , en slang på många men kan vara annan konstruktion i andra
Lämpligt att du talar om fabrikat och modell så får du nog info här
Kolla om de är en frigolitskiva under maskinen , den är för att tömma maskinen om den ger signal , annars kan det vara skit i nivåvakten som ska tala om dom olika nivåer som ska vara , en slang på många men kan vara annan konstruktion i andra
Ok, tack! Jag borde kunna kolla den genom att lossa slangen efter och starta maskinen antart jag?electroluxaren skrev:
Nej, ingen pump går och inget vatten i maskinen. Det är en ca 10 år gammal Bosch, har inte modellnr just nu.R rävlyan skrev:Går tömningspumpen hela tiden eller
/Mattias
Klicka här för att svara