En spansk tvättmaskin med kinesmotor alltså. Snart moddad av en svensk diy-mästare ...

• Gilla
  • Haha
JPEnther och 2 till
  • Laddar…
Du ser ingen risk i att ha rotorn urplockad en längre tid ur statorn? Vore ju synd om den skulle degradera i onödan det är ju trots allt en PM om än inte så vass.

Mikael_L
GK100 GK100 skrev:
Du ser ingen risk i att ha rotorn urplockad en längre tid ur statorn? Vore ju synd om den skulle degradera i onödan det är ju trots allt en PM om än inte så vass.
Oj, berätta mera.

På den motortypen fast av högprestandamodell är det inte bra att ha PM rotorn ute ur statorn längre tider redan dagar kanske timmar ibland kan ge märkbar skillnad. Nu är ju inte din motor direkt sån men principen kan ju passa in i tråden som ett litet sidospår. Hur starka magneter verkar det vara i den?

Mikael_L
Hur ska jag mäta det tro? :thinking:
Har ju vare sig någon fluxmeter eller flux capacitor.

Men när jag drar ur rotorn så känns ju magnetfälten en hel del, inte så att jag måste göra på något speciellt sätt, bara ta i lite med handkraft.

Mikael_L
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jaha, var det SKF du sa ... ;)
[bild]
Ja det blev ridå ner här ... :cry:

Jag mitt klantars** såg ju inte att lagren var lite olika stora, så nu sitter jag med ett som är helt rätt lager till fel sida av rotorn. :mad: :lying:

Mikael_L
electroluxaren skrev:
Men ibland är det omöjligt att få bort remskivan även med värme och i pressmaskin
Ja det verkar nästan så.
Nu har jag kämpat lite med gasol och avdragare, och inte lyckats något vidare. :cry: :dizzy:

Men nu har jag hemma rätt lager i alla fall. :lying:

• Etikett på förpackning med streckkod och QR-kod, märkt "6202-C-22" och "Made in Portugal".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi följer med spänning ...

• Gilla
sålbrand
  • Laddar…
Mikael_L
P
jag hade köpt komplett motor
jag har lämnat in motorer för byta av lager till firmor som bara håller på med detta
jag har fått tillbaka skrot med kraftigt överhettade remskivor och deformerade efter suttit i en 30tons press

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Mikael_L Mikael_L skrev:
Redan gjort, bara att ladda upp :D[bild]
Kan man utröna tillverkningsdatum utifrån denna lapp?

P
Japp det är en 2015 års modell

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
electroluxaren skrev:
Japp det är en 2015 års modell
Hehe, nu har jag stirrat en bra stund på bilden, och jag hittar inte någonstans siffran 1 följt av en 5'a ... :)

Det måste vara något slags kodsystem då ... :cool:

Jepp
9511 är 2015-11 (november 2015)
Man får alltså lägga på 20 på årtalet för att få det rätt. Januari år 2020 blir besvärligt för dem. 0001 kommer innebära millenniumbuggen :surprised:

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.