Vitvaror
mgunnars: Toppen! Tack!! Ber att få önska Electroluxaren trevlig helg också!!
Anonymiserad 137805: [citat] Absolut det tycker alla som är med i konceptet. fast egentligen är det väl för att VVSáren skall kunna friskriva sig ansvar...
Mikael_L: Ang vatten i maskinen så vet jag inte, men andra verkar ju ha koll. [citat] Garantin ska inte beröras utav att man klipper bort stickproppen, så länge det inte är just detta som orsakat felet i maskinen man söker garanti för. Och det enda "fel" som uppstår då är att maskinen saknar stickpropp, så du lär inte få utbytt sladden till en med stickpropp på garanti. :) Men sen ska det
Anonymiserad 137805: Ja eller innan det kan ju vara tillförslen som spökar Men troligen är det internt fel.
torbeno: Kompisen till ditt kylskåp heter typ gsv34v31 men ditt kylskåp är ju över 10 år så blir svårt att hitta.
tobbbias: [citat] Ursäkta om jag skrev otydligt. Men jag vet inte om det finns en variant utan touchknappar. Det jag menade var att om det skulle finnas en variant utan touchknappar och den kostade 500 kr mer så skulle jag ändå valt den som var utan touchknappar... Sen kanske jag har fått en dålig touch-panel helt enkelt. Men jag är för lat för att bry mig mer. Än så länge så har jag lyckats
Robert-san01: [citat] Vi köpte Ikea. Har gått i 8 mån nu och den funkar ok. Det är en brandad Electrolux. Gick på den för det var ok pris/prestanda och den har levt upp till förväntningarna.
Isakare: Här minskar jag temperaturen. [bild]
mikewse: Vi har ett Cylinda K 8185 kylskåp som har blivit lite "guckigt" i utloppen av de cirkulationskanaler som driver runt luften och utjämnar temperaturen i skåpet. Hur ska man bäst rengöra detta? Egentligen skulle man vilja montera loss kanalerna och spola rena men gissar att det inte är tänkt så. Nån annan lösning som även når in i kanalerna utan att förstöra något?
ovesei: Skyddet var rättmonterat och satt med dubbelhäftad tejp mot väggen. Problemet är då kanske att den är för kort och att kylskåpet står för långt ut. Sen kan man ju diskutera om man vill att det ska sticka ut en ful plast i ett nytt kök. Vi har en bättre konstruktion på diskmaskinen, se bild. Men den plasten är till för att ta fram vatten när diskmaskinen är trasig. Detta verkar
IngemarB: Tack för svar även om jag försökt att trycka dit den utan att demontera fronten. Det kanske går om man gjort det förr och har rätt teknik. För mig släppte den när jag gick vidare till nästa ”sektion” Jag fick däremot kontakt med Gorenje som har servicen för Asko. De svarade oerhört snabbt och svaret var fördelaktigt för mig. Listens enda funktion är att inte småbarn skall
Anonymiserad 137805: Att byta den ärden mest hållbara lösningen
Peter2400: [citat] På vår 11000:- Husqvarna häll gick första kortet sönder efter 3år 2mån kostade närmre 4000 att få bytt har jag för mig. Nästa kort gick sönder efter ytterligare ett år. Då tog jag med det gamla trasiga, som jag hade sparat och det som nu hade gått sönder till en radio/tv reparatör, han plockade delar från det ena kortet och fixade ett fungerande, det höll i två år
Anonymiserad 137805: det kan vara så enkelt att det är avloppslangen som sitter på ovansidan av pumpen i värsta fall är det anslutningen till brunnen och beroende på PNC så byter man pump (enkelt) eller brunn betydligt med tidskrävande
MarieBör: [citat] Hej mrcooper89! Har du kvar tvättmaskinen, den toppmatade? Jag köpte en sådan - utan manual... Tänkte om det dyker upp något problem, om jag får fråga dig? Ska prova första tvätten nu... MVH Marie
Anonymiserad 137805: [citat] Jo men det kompenser man i en annan meny....
j-o75: Klippte av och skarvade så länge. Får köpa en ny slang på måndag. Borde vara förbjudet att använda så dålig kvalitet på saker som kan ställa till med så mycket skada. Hela slangen var jätte stel.
johan_paz: Som jag skrev så läcker det ovanifrån, från isoleringen runt maskinen på höger sida, dvs inte från bottenplattan utan troligen från lampan på höger sida. Tyvärr. Börjar ångra att jag inte helrenoverade min Husqvarna från 2003, som inte läckte någonstans. [citat]
Anna_H: Ammoniak funkar ju, men jag undrar om det inte var ättika som menades? Det är nämligen ett utmärkt rengöringsmedel i sådana här fall.
DFYD123: [citat] Fast när du står i fabriken och ser den rostfria plåten till frontluckan så tycker du att det är värt varenda krona :)
Anonymiserad 137805: Även det beror på modell Det siter i muskelminnet Jag bara gör det och kan inte förklara hur
Caywin: [citat] De där ungrarna, de kan sin sak dom.
byggkeno: Fantastiskt, hur kom ni på att bara fylla vatten efter andra brummet. Fungerade för mig