Hej!

Jag behöver nya kol till en Asko W6444, letar men hittar inte vilka det skall vara. När jag kollar på nettoparts hittar jag 3 varianter för 339 och 719:- men inga bilder..

på Quickparts hittar jag men dessa står bokstaven L. På mina är det ett R. Är det rotationsriktningen eller?

Ny motor kostar över 2000:-
Tvättmaskinsmotor märkt med "R", kablage och monteringsdelar synliga, behöver nya kol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en Asko W6444 tvättmaskinsmotor med slitet kol, märkt med R för rotationsriktning.
Skapa konto
Etikett på en motor till en Asko W6444 tvättmaskin med tekniska specifikationer och modellnummer.
Skapa konto

Vad tror experterna?

P
du skall ha R kol annars får du skava om de nya.
motorkol FHP
481236248444
4006020327
414196

dessa är reservdelnumren för
Whirlpool
Electrolux
ASKO/Gorenje

electroluxaren skrev:
du skall ha R kol annars får du skava om de nya.
motorkol FHP
481236248444
4006020327
414196

dessa är reservdelnumren för
Whirlpool
Electrolux
ASKO/Gorenje
Tack, förresten, vilken torktumlare rekommenderar du till barnfamiljer?
Kvalite efterfrågas

Jag råkade köpa fel till min tvättmaskin. Det var hållaren snarare än kolen som var olika. Jag satte de nya kolen i den gamla hållaren. Det var ingen asko, men kolen såg ut att kunna vara den sorten. Flera tillverkare har ju samma motorleverantör.

P
H Hensås skrev:
Tack, förresten, vilken torktumlare rekommenderar du till barnfamiljer?
Kvalite efterfrågas
Jag rekomenderar aldrig några vitvaror då det finns för många varianter av samma tillverkare och alla är inte riktigt bra.
Men ett tipps är att titta på de som är tillverkade i Tyskland inte att företaget finns i Tyskland utan att de verkligen är producerade där!
DU måste titta på embalaget eller skylten i maskinen för att förvissa dig om att de är från Tyskland.
Säljarna har normalt ingen aning om detta eller förtränger det för att förtjänsten är mindre.
Tex.
Hitintills gör siemens sin IQ700 serie där och bosch sin serie 8.
De miele som inte är märkta tjeckien är oxå därifrån.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.