Behöver hjälp med våran torktumlare!
Slänger in tvätten, startar den och sedan går den ca 15 minuter och då stängs den av. Efter en stund kan man starta den igen och då går den ca 5-10 till, och så här håller vi på...tiden den går blir kortare och kortare desto varmare det blir i maskinen.
Det som också skall nämnas är att när maskinen stängs så slocknar hela maskinen, inkl displayen!
Vad är det för fel?
Är det temperaturbegränsaren?

P
eller lucklåset

electroluxaren skrev:
eller lucklåset
Ok...nu blev jag nyfiken!
Vad är det som du känner skulle vara det som är problemet?
Vill gärna veta

P
När lucklåset börjar bli slitet får man just den symtomen.

Torktumlaren har väll inget lucklås?

Edit.kanske tänker lite fel, låser luckan från att öppnas är det iaf inte som på tvättmaskinen.
Bara ett klick för att hålla den stängd ;)

P
Fel uttryckt av mig
Jag menar den elektriska säkerhetskontakten som känner att luckan är stängd

God morgon!
En liten inflik...det som också är att när maskinen stänger av och man öppnar luckan så är det enormt varmt inne i maskinen.

P
Då har den ju gått…
Jag vet inte om någon tork som har automatisk återställning av överhettningsskydd. Så det vill jag utesluta.
Det finns en spännings regulator på kretskortet som påverkas av värme dock. Finns någon tråd som beskriver byte av denna.
Säkerhetsbrytaren sitter dumt till riktigt dumt. Men man kan ju ta bort sladden från kretskortet och bygla så ser man om den går längre.
Om inte så är det kretskortet.

Redigerat av moderator:
Ok!
När du säger bygla! Menar du då?
Var ungefär sitter den, jag har ju plockat isär lite sedan tidigare för att rensa o kolla så jag har lite koll på hur maskinen ser ut innanför skalet.

P
Plocka bort taket och därefter panelen med kretskortet följ kablen till säkerhetsbrytaren och bygla på kretskortet

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.