Mikael_L
Mikael_L: Nu är sagan om denna maskin i alla fall slut. Den köptes begagnad 2006 tror jag det var. För två år sedan blev det alltså besvärande läckströmmar, så då bytte jag värmeelement och så har den rullat på tills den nu pajade för en vecka sen. Det bara small till och nästan hela huset skakade. Och det var en rejäl buckla i trumman i maskinen. Så nu åker den upp till stora
10 svar · 3,0k läst
·
T
Anonymiserad 137805: Modellbeteckningar står på undersidan. Du behöver inte steka något för att testa funktionen. Kolla alla zonerna. Om felet kvarstår byt häll.
4 svar · 831 läst
·
V
volvo51: Elektroniken kan blivit blöt. Hände oss också när vi fraktade den liggande. Vi köpte en ny.
2 svar · 2,2k läst
nino
nino: Kan den heta 360 den jag har, den behöver inte bultas. Men 3fas måste man så klart ha, jag tömmer i vanlig golvbrunn och det funkar
10 svar · 15,0k läst
H
Anonymiserad 137805: Nu finns det 14 olika med din modellbeteckning. Men jag ser att du de ökända dubbeltermostaterna vilka jag tror du bytte. Sen finns det en till termostat inte sensor i framkant. Jag tror nog att plåtbitarna är lösningen och inte termostaten
3 svar · 3,8k läst
H
hempularen: På fabrikstillverkade sladdställ med gjuten kontakt brukar nollan saknas om den inte behövs. Men då är hela kontakten gjuten.
9 svar · 3,0k läst
·
T
twoody: Något retur lager måste dom ha, men jag tror inte dom satt i system att sälja någon vara därifrån för att kunden prutar. Men tex tretti.se har ett stort returlager där man på plats hitta riktiga fynd, men där måste man köpa på plats och där är garantin begränsad eller ibland borttagen.
59 svar · 22,1k läst
J
Anonymiserad 137805: Plocka bort taket och därefter panelen med kretskortet följ kablen till säkerhetsbrytaren och bygla på kretskortet
9 svar · 1,0k läst
H
Anonymiserad 137805: [citat] Jag rekomenderar aldrig några vitvaror då det finns för många varianter av samma tillverkare och alla är inte riktigt bra. Men ett tipps är att titta på de som är tillverkade i Tyskland inte att företaget finns i Tyskland utan att de verkligen är producerade där! DU måste titta på embalaget eller skylten i maskinen för att förvissa dig om att de är från Tyskland.
4 svar · 2,4k läst
·
L
leifa.k: Pfft, här kan vi prata om ett uppkopplat hem. https://www.bwired.nl/
87 svar · 15,3k läst
·
bratanon
bratanon: Intressant Det är en DISKAD jag har. Vart kan jag hitta förlängningskitet till den? Jag kollade bak på maskinen (där vatten och avlopp går in) men det sitter en plastbit över så jag kan inte se själva anslutningarna in i maskinen. Vet du hur man gör med kitet? Pillar man loss platsbiten och ansluter en längre slang, eller skarvar man den befintliga? Såhär ser det ut baktill [bild]
6 svar · 8,1k läst
·
S
Shiraz: Jag håller med. Otroligt lättrepad om man jämför med miele
2 svar · 6,9k läst
Asbesträdd
Asbesträdd: [citat] ajajaj Såvida du inte har en ny motor så är det bara att köpa en ny fläkt.
10 svar · 6,7k läst
·
TJ Horla
TJ Horla: [citat] Du menar att de kunde passa? Låter ju mindre troligt men kan vara värt att kolla. Nu har dock missljudet gått över av sig självt.
7 svar · 2,3k läst
·
iMikael Lundgren
iMikael Lundgren: Har du tömt alla filter? finns mer än en ibland. (Särskilt på fredagar) Har du ställt in på bomull extra super duper torrt?
6 svar · 1,9k läst
P
Pappa1986: [citat] Ok, tack. Få kolla det på måndag
2 svar · 1,0k läst
T
Tezz85: [citat] Nej det var bara det jag ville läsa. Har kopplat förut, men det var ett tag sedan. . Blev fundersam eftersom det var två kablar på ena sidan. Tack.
17 svar · 2,9k läst
·
L
limpan78: [citat] Toppen, tack! IKEA Faktum har normalhöjd på sockeln.
2 svar · 11,8k läst
K
Kopingstall: [citat] Kopplad till vattenlåset under diskbänken, inget stopp i avloppet, fungerar om man byter program till t.ex Quick efter kod 20.
8 svar · 2,5k läst
·
M
Mikael St: Håller med Ullberg, kombifunktionen med vanlig värme och mikro fungerar bra och minskar tillagningstiden betydligt. Jag skulle också välja en med pyrolytisk rengöring.
4 svar · 8,8k läst
Gammelnörden
Gammelnörden: Beroende på skick skulle jag säga mellan 3000 till 5000 kr. Är det en ovanlig storlek eller har ovanliga tillbehör kan man nog lägga på lite för det. Skulle nog vilja påstå att Blocket är det bästa stället att sälja den på. Vattenkärlet i koppar är i ovanligt fint skick.:love:
3 svar · 2,7k läst
S
snurre123: Aha! Så nära kollade jag inte... Den nya är en EDP2074PDW.
2 svar · 1,0k läst
·
D
DFYD123: Precis som kylskåp ska vp tumlare stå upprätt ett tag innan start om den ex legat ner.
2 svar · 977 läst
H
Anonymiserad 137805: ja det är ett element som är lindat runt förångaren detta kan man ohm-mäta. sen finns det några klixon dvs överhettningsskydd de kan man mäta oxå klixonen måste vara kalla när man mäter och då är det kontakt dvs nästan 0ohm elementet brukar vara på några 100ohm men det kvittar för är det avbrott så är det oändligt. mäta hela avfrostningsslingan kan man göra på kretskortet
13 svar · 18,5k läst
·
Rabbithole
Rabbithole: Glaskeramik?! Varför vill du ha en långsam häll? Visst förstår jag om tryggheten vill göra en till bakåtsträvare men induktion har funnits länge nu och håller ju bevisligen bra. Kommer ihåg när mina föräldrar hade glaskeramikhäll som alltid brände fast massa skit, händer aldrig på induktionshällen
14 svar · 9,4k läst
·
S
Anonymiserad 137805: Det är bara att byta kretskort knappt 1.500.- Någon har skickat i väg det till Holland? Och fått det gamla reparerat.
1 svar · 1,4k läst
torbeno
torbeno: Det kan nog vara svårt att få grepp om den från detta håll. Jag hade lossat fronten (sex torx 20 skruvar) sen den undre blanka plåten (en skruv i varje hörn). Ta bort isoleringen och sedan ser du sensorn. Vrid och tryck fast den. Strömlöst såklart.
1 svar · 4,5k läst
·
Peter2400
Peter2400: [citat] Den här kanske!? [MEDIA=youtube]cm67V13_Bag[/MEDIA]
2 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.