Jag har en Electrolux häll från 2010 som fungerade Igår kväll och idag händer inget när jag trycker på on knappen. Inget pip eller något som lyser. Propparna är hela och ström kommer in i hällen. Jag hittar ingen intern säkring eller något bränt.

Några tips?

• Electrolux spishälls etikett med modellnummer och specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppnad Electrolux spishäll som visar elektronik och kontrollpanel internt utan synliga skador.
    Skapa konto
  • Öppnad Electrolux spishäll som visar elektronikkort och komponenter, utan synliga skador.
    Skapa konto
  • Inre komponenter och kretskort i en Electrolux spishäll från 2010, utan synliga brännskador.
    Skapa konto
BirgitS
Varför fråga i ett annat forum när vi har jätteduktiga servicetekniker och liknande här, t.ex. @electroluxaren ?

• Gilla
Jambalaya
  • Laddar…
Om du har spänning in i hällen så skulle jag tro att du har något problem i nätfilter delen av induktionsmodulerna. På bild nummer två så ser det ut som att några elektrolytkondensatorer eventuellt kan ha svällt och är defekta. På den andra bild så sitter det ett par st snett höger om kylbryggan. Dem ser ut att bukta upp lite.

Här kan du ha problemet.

• Elektroniskt kretskort med kondensatorer och anteckningar markerade med rött.
    Skapa konto
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
P
Ja dessa ser ju inte så hävra ut

Tack för era svar. Vad heter dessa rackare så att jag kan beställa? Vad har de för uppgift?

P
Elektrolytkondensatorer
Storlek står tryckt på
Samt spännings tålighet och max temperatur

Det tillhör god ton att avsluta sin tråd med lösningen. Jag beställde kondensatorerna men innan de kom så fick jag för mig att kolla eluttaget och där var det glapp. Ingen kontakt när hällen inte startade och när jag mätte i hällen med glaset borta så hade kabeln rört sig lite och så var det kontakt.

Så kan det gå

• Gilla
Tallguy196 och 1 till
  • Laddar…
Kondingarna är dåliga hursom, ser ut som ballonger, byt dem när du ändå har allt isär.

• Gilla
GK100
  • Laddar…
De har inte kommit än så nu får det gå tills det blir haveri

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.