1 321 läst ·
10 svar
1k läst
10 svar
krånglande torktumlare
Var dum nog att köpa en begagnad torktumlare, en Bosch MAXX 8. Förra ägaren sa att den fungerade perfekt, bara att stoppa i kontakten och köra men så tycker jag inte att det var. Tvättade upp en hög kläder och satte tumlaren på två timmar och när jag tittade till den efter drygt tjugo minuter så hade den redan stannat. Provade att ställa den på 45 minuter den startade och den gick i ca fem minuter sen hoppade räknevärket ner till åtta minuter och gick den tiden ut så torktiden blev bara 13-14 minuter. Verkar vara liknande på övriga program också. Om jag ställer maskinen på 45 minuter och vill öka tiden till en timme med knappen under klockan så tänds lampan i tumlaren men den startar inte. Någon som haft samma eller liknande fel eller funkar dom så här? Den gamla tumlaren jag hade fans det bara en knapp för två olika temperaturer och en ratt för torktiden.
Nu har jag kört den på skåptorrt+ och nu gick den längre nästan 30 minuter innan den hoppade ner till 35 minuter kvar. Men det är bara halva tiden mot vad jag stälde den på 2 tim 17minuter och inte tycker jag den är riktigt torr heller skulle behöft gå lite till. Och vad menas egentligen med skåptorrt?
Stälde den på skåptort+ så det är väl tiden och fuktigheten som avgör hur länge den ska torka tvätten. Hade inte så mycket tvätt troligen inte hälften vad den klarar. Har torkat av sensorerna med ättika och en trasa men man kanske behöver en disksvamp eller nått. Och Dheri nu vet jag precis vad skåptorrt är hahaaaha!
När torktumlaren är klar, ta ut tvätten och sprid ut den och låt den ånga av sig i 10 min. Gör sedan en bedömning av hur torr den är.
Du är inte först med att tycka att varma plagg är fuktiga
Du är inte först med att tycka att varma plagg är fuktiga
Klicka här för att svara