Vitvaror
Anonymiserad 137805: Electroluxservice måste ha
Anonymiserad 137805: Du har fått in fukt i elementen Har du tur så försvinner detta på sikt annars byt element
Dixies: Tack för svaret, men det är redan fixat med nya kablar 2.5kv jord och nolla 16 amp säkring och ny 400v spis. Duktiga elektriker drog in det i befintligt 16 mm rör med viss möda så jag är nöjd . [bild]
AxelAxa: [citat] Många Tack för inlägget!:D Jag har följt dina instruktioner och sparat en bra slant! Frågade på Beam-service, de byter inte lager och säljer inte lager heller... Ny motor var enda alternativet, eller ny komplett dammsugare! Men lager går att få hos flera återförsäljare. Tack också för att du gav info om motsvarande lager från SKF! Det var ganska svårt att få bort det
Bigfoot: Den är tre år och det har sett ut så åtminstone sedan jag drog ut den första gången för två år sedan. Jag kör på som vanligt.
sultanen1: Tack för svaren, Frugan beställde igår Asko fn22838w + motsvarande kyl Mvh
Anonymiserad 137805: jo det här var ju verkligen en hög av skrot kolla motor kolla element kolla lucklås skicka skiten till återvinning
imported_Benno: Vårt fläkthus sitter som närmast 125 mm innanför skåpkanten men det är inte säkert att de ser likadana ut idag. Det borde finnas en ritning med fläktens mått hos tillverkaren.
ricebridge: Det beror ju iofs på hur där ser ut i övrigt. Men jag skulle sätta fläkten så lågt det går utan att den skymmer sikten för den som lagar mat och utan att gå nedanför angiven lägstanivå. Ju högre upp fläkten kommer desto mindre effektiv blir den ju.
Adam23: Har varit och köpt en helt ny maskin idag, det hjälpte ej :/ problemet kvarstår! Antar jag får ta hit en rörmokare som mäter upp vattentrycket? Väldigt underligt eftersom det kommer in vatten i maskinen ( det kommer iallafall ut massor)
gww: Javisst, den som har ett urtag för övre gångjärnet. Insidans yttre ram. (jag var inte alldeles tydlig där, bra att du förtydligade)
Anonymiserad 137805: Bara 230V De blå är till automat avstängningen
Anonymiserad 137805: Det är termostaten du skall ha en termostatplatta eller byta regulator {vredet)
Lukas111: Exakt de som verkar ha hänt med vårt kylskåp Husqvarna eletrolux Trodde först det var mat som kommit in av misstag men när jag lästa denna post så inser jag att det är samma grej som hänt med vårat skåp. Skåpet har börjat låta mer på sistone och läcka vatten då klägget hade täppt igen dräneringshålet Tack för denna post. Bidrar med lite bilder
BirgitS: Välkommen till forumet! Folk brukar klaga på att mikrofunktionen i en kombinerad ugn/mikro inte är lika bra som i en vanlig mikro, t.ex. att det blir ojämnt varmt för att det inte finns en roterande platta. Jag och massor med andra har klarat sig utan ångfunktion sen elspisarna först dök upp.
Harald Blåtumme: Bra att det löste sig men ändå intressant att man ska behöva göra dylika operationer på en ugn som endast är ca fyra år gammal, precis utanför garantin.
Anonymiserad 137805: Detta är kinesiskt skit passar bäst som något annat än diskmaskin. imponerande att du lyckas ta isär den så här mycket. det bruna är avhärdarens jonbrytarmassa och skall se ut så. spar jonbrytarmassan och släng resten. vad du skall ha jonbrytarmassan till vet jag inte men den är nog värd mest.
GoC: Min maskin blev också ”som ny” Men jag tog i lite, den är bara 17 år visade det sig då jag fann fakturan.
Anonymiserad 137805: Du har troligen den ventilen med motorstängning, den skall höras rejält när programmet startas och ventilen stänger. den är en gammal maskin och är inte ventilen bytt minst en gång innan så kan det vara läge för att göra detta men öppna maskinen och titta lyssna först
Claes Sörmland: Köpte en toppmatad Electrolux EWT1266AOW för ett år sedan. Tvättar ett par småtvättar i veckan. Hittills finns inget att klaga på. Numera heter väl motsvarande modell typ: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5150291
Macamill: [citat] Jo, det hade varit det absolut bästa men vill inte ha allt det merjobb, och pappersarbete (bygganmälan/lov) som kommer till.
Lucky2015: [citat] Köpte för cirka ett par år sedan en Asko, de som heter XXL som har tre korgar. Den är helt fantastisk och slår den gamla Ikeamaskinen med hästlängder. Asko har 5 års garanti och den känns enligt mig mer robust än Bosch. Bosch tror jag har kortare garanti men är inte säker. Så min rekommendation är utan tvekan Asko.
vectrex: Jag skulle säga försumbar försämring av livslängden på frysen givet dina intervall som du kör torktumlare/torksskåp. Det är ett icke-problem. Kör på bara!
Anonymiserad 137805: Det viktiga är att luckan centrerat i hålet Dvs att alla fötterna står med samma kraft på golvet
BM5: Glömde nämna att gör det inte direkt efter grillningen för vattnet är varmt med stort V. Har nåt fristående variant nämligen som vi använder inomhus.
yuphin: Nu har man felsökt: Alla program fungerar förutom där man väljer att trycka ner knappen märkt med "1/2". Och det är just de programmen jag brukar köra. Så jag antar att det är något fel med just den knappen! Jag kan leva med övriga program, är nog ändå dags att byta maskin om ett par år.