IKEA Enastående (!) från 2014. Felkod 20 dyker upp ca: 5 min efter att diskmaskinen startats.
Avloppspumpen går tills felkoden löser ut utan att det kommer in något vatten eller finns något att pumpa ut. Häller jag i vatten manuellt pumpas detta ut.
Jag har sköljt ur, och blåst ren Tryckvakten (svart).
Inloppsventilen (vit) släpper inte in något vatten. Filtret var rent.
1. Har Tryckvakten något med inloppsvattnet att göra?
2. Om inte bör det vara inloppsventilen som är sönder? Andra ideér?
Tacksam för hjälp med felsökningen.
Mikael
Avloppspumpen går tills felkoden löser ut utan att det kommer in något vatten eller finns något att pumpa ut. Häller jag i vatten manuellt pumpas detta ut.
Jag har sköljt ur, och blåst ren Tryckvakten (svart).
Inloppsventilen (vit) släpper inte in något vatten. Filtret var rent.
1. Har Tryckvakten något med inloppsvattnet att göra?
2. Om inte bör det vara inloppsventilen som är sönder? Andra ideér?
Tacksam för hjälp med felsökningen.
Mikael
Tack för det - provar i morgon!
Fritt blås genom slangen till filterbassängen. Samma beteende som tidigare. Tolkar det som att det då måste vara Tryckvakten som är sönder och beställer en ny.
Tack för hjälp med felsökningen!
Mvh, Mikael
Tack för hjälp med felsökningen!
Mvh, Mikael
Ingen gegga. Lagom 
Det var mycket riktigt tryckvakten. När jag bytte till en ny för 400 spänn fungerar den fint igen.
Tack för hjälpen igen - mycket uppskattat!
Mvh, Mikael
Tack för hjälpen igen - mycket uppskattat!
Mvh, Mikael
Har liknande problem på vår maskin. Öppnat fronten nertill men vart sitter tryckvakten? Torkar inte heller, allt väldigt blött efter avslutat program
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Slangen sitter påkopplad på den stora vita sumpen på höger sida i framkant bakom plåten på bilden. Så känn med handen på högra sidan om sumpen bakom plåtkanten där så hittar du den.T ThoPow skrev:
Annars om det inte skulle vara nån slang där, kolla då på vänstra sidan på sumpen så sitter det en tryckbrytare där, ser ut som ett usb minne ungefär. En sån tar du enklast av genom att böja nej den bortre sidan av tryckbrytaren så hoppar den av lätt.
Klicka här för att svara