Hej!

Har fått felkod i60 på min diskmaskin Husqvarna QB6320X. Maskinen verkar fungera på 30 minutersprogrammet men längre program fungerar ej. När felkoden kommer så är det väldigt varmt i maskinen när man öppnar luckan.

Har googlat en del på denna felkod och det verkar i många fall vara ett relä som är trasigt. Monterade bort fronten idag men hittade bara 2st kretskort som är till knappsatsen. Innan jag skruvar ner hela maskinen, är det någon som har koll på vart "huvud"kretskortet sitter?

En annan sak jag märkt är att maskinen aldrig larmar för låg salt/spolglansnivå. Vad kan det bero på?

Tacksam för svar.

A
kretskortet sitter i botten innanför sockeln
på detta sitter det ett vitt relä från kina som ofta klibbar ihop och värmer då konstant
det är mycket troligt att du råkat ut för detta.

om du har aktiverat multitablett funktionen så larmar den inte för spolglans eller saltbrist

• Gilla
1
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
kretskortet sitter i botten innanför sockeln
på detta sitter det ett vitt relä från kina som ofta klibbar ihop och värmer då konstant
det är mycket troligt att du råkat ut för detta.

om du har aktiverat multitablett funktionen så larmar den inte för spolglans eller saltbrist
Tack för svar! Skruvade idag isär maskinen och hittade till slut kretskortet under sockeln som du säger :) Reläet såg inte bränt ut som jag sett bilder på och baksidan av kretskortet vid reläet såg också fint ut. Däremot upptäckte jag en svart "prick" på toppen av reläet och på insidan av locket som sitter över kretskortet så fanns det något sotliknande, precis som att reläet avgett något.

Har du koll på vilket relä jag behöver köpa?

A
är det 12 eller 24v relä i den?

electroluxaren skrev:
är det 12 eller 24v relä i den?
Ett sånt här relä sitter i min maskin! Relä märkt med "SHC SRE303012", spänningsspecifikationer och certifieringsmärken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

12 V.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.