Vitvaror
Husseglarn: Denna delen som skall bytas ut då antar ja? Bäst och dubbelkolla den va ju rätt dyr
Maxarn: Ville bara bekräfta att med samma fel på våran Cylinda TK 23 så hjälpte ett byte av avstörningskondensatorn.
Janne82: [citat] Tycker inte jag har några saker i kylskåpet som ska avge fukt. Tyckte först det blev bättre när jag sänkte till 4grader i kylskåpet men det är samma sak nu. Märks främst på mjölk och filförpackningar som ligger på glashyllplanen. Ibland är det så blött så det bara droppar när man lyfter ut paketen. Fattar ingenting......Dörren känns som den stängs ordentligt och är
Fredrikkarlsson1992: Tja, fick du något svar vad problemet var? Har exakt samma problem! Antagligen min fläkt också som är sönder eller fryst..
Roland-1970: Glöm min fråga om reset, har hittat i manual på webben. Dock fungerade det inte, utan maskinens pump går fortfarande samtidigt som den tar in vatten, inga programdioder tända, och den går oavsett om luckan är öppen eller ej, endast off på knappen stoppar eller dra ut sladden. I morgon blir det sannolikt en ny.
cameljointen: Fick tag i världens bästa elektriker som tog sig tid via Facetime att kolla på kopplingarna, jag mätte efter eventuell kortis i sladden med summer, efter inte hittat ngt fel så vågade jag trycka in sladden igen och nu funkade allt. Märkligt är förnamnet..... men problem solved! Och vad man lärt sig av alla tips ovan, nu har jag massor mer kunskap än innan om sånt här. Stort tack till
AndersS: Var tvungen att testa och det stämmer nästan som vi skrivit tidigare. Så här fungerar Ikea Högklassig Kör man den vänstra "fyrkantiga" kombinationsytan och båda på P, så blir en konstant P och den andra går ned till blink "P - 1 " Och tar man de de två separata till höger och båda på P, så kör en konstant P och bakre går ned till blink "P - 6" eller främre till "P - 5" Men det
Anonymiserad 137805: man byter hela klockan vad är det för modell?
Kristina J: [citat] Tack, då har vi något att gå på. Slangen har suttit på samma sätt i många år, så tror inte att felet ligger där.
Håbbe01: Bosch washing machine E37 error indicates that the main PCB has detected open circuit in the temperature sensor circuit. Washing program will finish with out heating the water. Action To Take: Inspect wiring and make sure all plugs are plugged in firmly. Measure the resistance of the temperature sensor.
Anonymiserad 137805: [citat] Jag tro att det finns en skrivning i KKL oxå.
haggle: Hjälp! Här är tre kyl- och frysar som alla ska vara tysta (35-36 db). Min erfarenhet är dock att det inte alltid går att lita på den där decibel-uppgiften, och det kan ändå finnas olika typer av störande låga eller höga ljud. Är det någon som har något bra/dålig att säga om ljudet från någon av dessa?
Lill_Fixaren: [citat] Tack för rådet. Jag har inte skruvat ner den. Men avrinningen fungerade bra utan läckage. Än så länge funkar även fläkten fint.
Issen64: Gjorde som du sa och det har blivit bättre! Ska försöka strypa lite till men redan nu kan jag nog leva med det lilla ljud som är kvar. Tack för hjälpen!! Kommer förmodligen spara både tid och pengar för mig.
Kurtivan: o [citat] ok, tack, får ta en titt, men.... den här maskinen står som extramaskin och får tvätta väldigt sällan och jag vet med mig att jag bytt kolen strax innan den fick börja "spela andra fiolen", så tar gärna fler tips :)
magda136: Kan meddela att det gick bra. Nytt kort på plats, superlätt att byta. Hällen funkar igen
Perk: Modellen vi har heter EFT656OX. Den gör ju sitt jobb och ser lite roligare ut än vår gamla :)
Keeefan: På min kom jag åt den genom att ta loss plåtarna nedtill på fram och baksidan. Våra diskar är inte av samma modell så jag vet inte om det är likadant på din men som jag förstått det är de flesta gamla Cylinda genomtänkta kvalitetsmaskiner så det borde nog gå hyfsat enkelt att hitta rätt med lite trial and error..
Belmlu: Hej igen, Efter lite trixande landande vi i att det blir en ny ugn istället! Ändå defekt sedan innan och var bara en tidsfråga. Tack för svaren!
Anonymiserad 137805: sätt i en led från jula den kanske lyser upp tillräckligt
Anonymiserad 137805: täppt någonstans electroluix teknikern kommer att läsa ut felkoderna
Dub361: Sen uppdatering... Efter byte av tvålslang samt en stötdämpare har tvättmaskinen nu snurrat på igen utan missljud eller läckage. Kunde dock inte se/höra något missljud från stötdämparen efter jag demonterat den från tvättmaskinen.
hapazard: [citat] Ja, själv har jag väl nästan gett upp det. Istället satsar jag på prisvärdhet och standardmått - så att det är enkelt att byta när det går sönder.
Avemo: Den grå används inte. Du kan sätta den i en ubåt eller på plint 3 som inte heller används. Skall du vara säker bör du titta i kabelns andra ände också.