Väcker tråden.
Jag råkade ut för samma fel "den röda lampan började blinka" på vår Miele w921 i förra veckan och sökte då i detta eminenta forum som naturligtvis hade lösningen. Skickade efter en magnetventil här https://reservdelarvitvaror.se/shop/ventil-miele-2860p.html och nu fungerar maskinen på nytt.

Toppenforum:love: och tack till er i tråden som hjälpt till att lösa problemet.
Jag slapp att köpa en en ny tm.
/B

• Gilla
Pyka och 1 till
  • Laddar…
Hej,

Har nog samma bekymmer.
Får inte ut något ifrån sköljmedelsfacket. (Miele W921)
Kan det vara ena ventilen som är kass? Och inte skickar vatten till det facket?
Inga larm dock.

/adam

Troligtvis samma fel. Vi använder inte sköljmedel i vår maskin men det går ju en slang från "alla delar" av facket där man fyller de olika tvättmedel etc så det är troligtvis den magnetventilen som gjort sitt. Vår tm köpte vi 1996 så man får ju säga att det är hygglig kvalitet på vår maskin. Det var lätt att byta magnetventilen. Lossade två skruvar i framkant på topplocket,en på var sida under ett vitt litet plastlock och sedan lyfte man hela topplattan.:D
Lycka till
/B

Tack för tipsen :)
Får bli o beställa nytt paket med magnetventiler.
Öppnat o tagit en titt i maskinen.

Använder inte sköljmedel själv, utan utspädd ättika med lite eterisk olja.

Bono_R Bono_R skrev:
Troligtvis samma fel. Vi använder inte sköljmedel i vår maskin men det går ju en slang från "alla delar" av facket där man fyller de olika tvättmedel etc så det är troligtvis den magnetventilen som gjort sitt. Vår tm köpte vi 1996 så man får ju säga att det är hygglig kvalitet på vår maskin. Det var lätt att byta magnetventilen. Lossade två skruvar i framkant på topplocket,en på var sida under ett vitt litet plastlock och sedan lyfte man hela topplattan.:D
Lycka till
/B
Hej,

Såg att du beställt ifrån reservdelarvitvaror.se.
Hade du inget kretskort på dina magnetventiler eller använde du det gamla kretskortet?

Magnetventil till vitvaror med elanslutningar och flera ingångar, märkad med "Quickparts".

Mvh
Adam P

Redigerat:
A
En del följer med
andra får du flytta över

P Pyka skrev:
Hej,

Såg att du beställt ifrån reservdelarvitvaror.se.
Hade du inget kretskort på dina magnetventiler eller använde du det gamla kretskortet?

[bild]

Mvh
Adam P
Hej
Jag återanvände det som satt på den gamla ventilen. Men var lite försiktig som beskrevs ovan när du tar loss det så det inte går sönder

Bono_R Bono_R skrev:
Hej
Jag återanvände det som satt på den gamla ventilen. Men var lite försiktig som beskrevs ovan när du tar loss det så det inte går sönder
Tack för svaret.

Sitter som berget.
Ska prova jucka lite på det imorgon.

electroluxaren skrev:
En del följer med
andra får du flytta över
Såg att det säljs både med o utan.
Fast det med är mer än två gånger så dyrt.

Så blir o försöka få av det.
Sitter som klistrat.

Ja den satt rejält men tar man det försiktigt och”går runt” och tar lite i taget fungerade det bra

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.