Vitvaror
Anonymiserad 137805: Det troliga är att den görs i Kina och brukar inte hålla så länge
ludviglgh: [citat] När jag kopplade ut eller stängde av allt annat som drog ström innan jag kopplade in diskmaskinen gick inte strömmen! När jag kollar på säkringarna delar vardagsrummet och kök (minus fläkt, kyl och spis) på en säkring. Men det var jordfelsbrytaren som gick, inte säkringen för vardagsrum/kök, så varför spelar det roll hur mycket jag har inkopplat på den säkringen? Eller
CarinaBerg: [citat] Härligt när man hittar felen! Tjoho!!
johan____: Bytte tryckvakten och nu går den som en klocka, sjukt nöjd :) Electrolux levererade reservdelen på mindre än ett dygn...
betamax: [citat] Tack. Tänkte nästan det. Jag hade en toppengubbe för många år sen, men den typen är inte så vanlig längre.
BirgitS: Välkommen till forumet! Är det en spiskåpa utan egen fläktmotor som får anslutas till fastighetens ventilationssystem du vill ha? Alternativet är en kolfilterfläkt och ett ventilationsdon till ventilationssystemet. Centralfläktar brukar inte ha så högt luftflöde att de fungerar med bara en 30 cm djup spiskåpa, alltför stor risk att ånga och fettstänk fortsätter upp framför kåpan
Nixon90: Lyft av locket och kolla om restfuktighetskolen som släpar mot trumman är utslitna. De sitter på höger sida ganska långt fram. Ta gärna ett foto på kolbryggan. Om den är så sliten att kolet inte löper helt mot trumman så blir fuktavkänningen dålig.
Anonymiserad 137805: Motor Motorkol Men i ditt fall troligast med kretskortet Ta bort Ta isär Löd!
Olgiati: [citat] Jo men absolut, jag har mätt. Den undre luckan har en öppning på 670 mm mätt från insidan. Så kylens fothöjd+frysdörr < 670 mm. För övre luckan gäller 1200 mm mätt från insidan. Kommer förmodligen renovera köket innan försäljning eller så antar jag att köparen river ut hela köket ändå (bor i Stockholm). Så det kritiska nu är att jag behöver ordna med en ny
Anonymiserad 137805: felaktigt lod är det så tillsvidare att man övergick från bly/tenn till silver/tenn enligt ROHS standarden och lödeningen blev stelare och höll inte för de upprepade till /frånslagen som reläer mm har för avsikt att göra
cray: Jag bytte termosäkringen helt, och ta i trä, det har fungerat felfritt i tre omgångar. Tar till mig tipset om knappnålen om det skulle uppstå problem i framtiden. Tack Emil_K för det initiala tipset!
Cider: Bakom tvättmedelsfacket i min maskin hittade jag för några år sedan en del svart snusk. Tog bort facket och borstade med en flaskborste så gott det gick, vilket man tydligen skall göra emellanåt. Jag misstänker sköljmedel. Sedan flera åt har jag därför helt bannlyst sköljmedel! Om det också kan orsaka mögellukt, kan jag inte vara säker på. Själv är jag lite konservativ och kör
Harald Blåtumme: Sockeln/frontplåten där nere kan du ta bort rätt enkelt, sitter troligen några skruvar i höger- och vänsterkant som du lossar. Faktum är att jag sitter just i denna stund och installerar en ny Bosch, försöker tyda rebusarna man valt att ha som installationsanvisning.... som det ser ut på bilden är vad som gäller för den nya men dt var ungefär likadant på vår 10-15 år gamla Bosch
estwing: [citat] Cust3000. Tack för snabb respons. Det va som jag trodde men behövde lite hjälp. Tack igen. Med vänlig hälsning, Estwing
Silver78: 1500 spänn på en 10 år gammal maskin. Sen efter något år lägger värmeelementet av för en tusenlapp. Tätningsister börjar läcka etc. Jag hade inte lagt de pengarna på en gammal maskin.
Anonymiserad 137805: https://shop.electrolux.se/search/?text=208+71+57-04%2F2
dannewig: Den snurrade en stund o la sen av sen frostade kylflänsen igen. Nya fläkten snurrar hela tiden
A Johansson: När jag anger produktnumret får jag iaf fram att pumpen passar. Modellen heter QW6070 [citat] [citat]
ThoDah: Har precis ett sådant skåp sedan kanske 7 - 8 år bakåt. Det har krånglat mycket. Utöver olika typer av rena fel, så har frysen krävt täta avfrostningar eftersom den inbyggda fläkten i frysdelen stannat pga för mycket isbildning. Jag har haft servicefolk på plats vid olika tillfällen (pga av andra felorsaker med samma enhet) och jag har över tid stöttat leverantören med inköp av
Elmgrenen: [citat] [citat] Fasiken! Tack som bara den,ni sparade mig några tusenlappar. Slangen till pressostaten hade åkt av. Tack igen!
elinlinnea: [citat] Hej, Jag har samma problem med min tvättmaskin och undrar om ni hittade felet?
Anonymiserad 137805: Du har en massa kladd på bottnen Ta reda på art det kommer ifrån
Anonymiserad 137805: Garanti är en mycket viktig parameter idag
BerraBo: [citat] Det kan vara svårt utan att veta hur det ser ut men jag tror att du har spisplattor och kylskåp i din trinett. Om det finns inkommande ström borde väl en av dom fungera. Alltså lyser lampan i kylen? En mer ingående felsökning fordrar att man är bekväm med mätinstrument och titta på kopplingar och följa flödet. Det är inget man böra göra om man känner sig osäker.