Vitvaror
Rolle85: Så sant, vitvarubranchen är nog den branch som pressat sig själv hårdast. Eller som en säljare på media markt sa; ”skit i märke, köp den med längst garanti, det är de enda viktiga”..
gedi: Tackar för svar! Ska kolla om jag kan hitta nytt motstånd och fläktmotor. Skulle det vara dyrt eller svårt att få tag på gör jag nog som du säger och byter ut alltihop.
Anonymiserad 137805: det rinner en del via slangen och en del via hålet på sidan i diskutrymmet
Stefan N: Saknar resttid, invändig belysning samt Zeolittork, dom sakerna vill jag inte va utan men resten verkar bra.
Anonymiserad 137805: Om du skall rengöra Gör i stället RÄTT! Men med din modell kan det även vara inloppsventilen. Ta bort silarna. Titta uppifrån ner i brunnen. Klockan 11 är det en kanal/öppning till en luftkammare. Koppla en slang på diskbänksblandaren och spola varmvatten i denna öppning med bra tryck tills inga klumpar kommer ut. Va beredd på att tömma ur vatten mellan varven.
Anonymiserad 137805: Den är ju fem år så per definition har den gjort sitt iom att det är en electrolux. Men iditt fall är det säkert bara tryckgivaren. Du bör byta den även om du lyckats göra ren den så vet man inte. Man kan ALDRIG lita på en diskmaskin! Man skall ALDRIG lämna en diskmaskin utan kunna titta till den då och då!
zica: Den måste kopplas in 3fas, Nolla och jord. Har du kopplat in den utan nolla kan du ha bränt elektroniken.
VidarH: [citat] Är inte dammsugaren ett verktyg? *Nudge, nudge* Ett bra filterpaket stryper effekten märkbart, så det är i min värld en avvägning. Jag är astmatiskt allergisk mot lite blandat skit, så min lösning är att sopa ett varv först innan jag går över med dammsugaren som har en extra lååååång slang just för att slippa gå runt i virvelvinden runt dammsugaren... Med det sagt så
KePe: Stort TACK för ni som svarade mig. Jag satte på en värmefläkt och prövade igen efter ett par timmar. Temperaturen var då + 10 gr och frysen startade. Jag blev så himla glad !
skaraborgsfakir: [citat] Anslut kallvatten till båda anslutningarna den använder kallvatten till skölj bland annat. Det kommer att ta längre tid bara (den är gjord för att under en tretimmars tid köra kanske 7 tvättar.)
Anonymiserad 137805: [citat] kul att du har undantaget som bekräftar regeln..:cool: Du är varnad... återkom när den lägger av.
Anonymiserad 137805: ljud påverkar människor på olika sätt om det ger permanenta skador beror på ljudtrycket och är till en viss del genetiskt betingade. tjutet du uppfattar är med största sannolikhet kopplat till kompressorns gångtid. onormalt eller inte bestämmer teknikern och det har nog aldrig hänt att en tekniker säger att det är onormalt... ljud i kylsystemen beror på hur dessa är designade och
Anonymiserad 137805: [citat] Du måste mena säker vatten då? säker vatten medlemskap ger ju en hint om det finns en grundläggande vetskap om vad man håller på med i detta fall. kunskapen och erfarenheten kan självklart införskaffas på flera sätt utan att vara en röris men blir ju lite svårare att fastställa. dessutom händer det ju att fullt utbildade rörisar gör fel dom oxå. Man kan väl gissa att en
steve5432: Hej, nu har jag lyckats ta två bilder, hoppas det är till någon hjälp. [bild] [bild] /S
Anonymiserad 137805: Eller så är det bara silen som är täpt
Anonymiserad 137805: Finns hyfsade sprängskisser på Cylinda hemsida Gå till reservdelar
Kirre2021: [citat] De har varit här och åtgärdat vibrationerna från komponenter. Ljud som nu hörs är kompressor och fläkt, dvs normalt men enligt mig hög ljudnivå då jag önskat att det skulle vara helt tyst.
Anonymiserad 282191: [citat] [citat] Kanske skulle fungera om det ryms att "gärda" in panelen,behövs det plexiglas över? om man inte kokar över så vattnet sprutar åt alla håll menar jag;):)
Niclas Gustafsson: Ingen aning om just den modellen. Men vi letar också och har fått uppfattningen att det är ett koncept som är dömt att misslyckas. Vår samsung eco bubble eller va fan den heter är fullständigt värdelös. Den snurrar runt och värmer till fisljummet på 6-8 timmar. Fortfarande plaskblött trots ett dygn i tummlaren!
OlofTV: [citat] Där går min kompetensgräns i botten! Jag får ringa Siemens och se vad de säger...
skyisthelimit: [citat] Aha, men inget som skrivs ut i datablad? Finns det varianter som går lägre och har du isf exempel på modell?
slurppe99: kolla på pricerunner. Där kan du även ställa in höjd, märke och pris. Men ta gärna måttet från 110. När jag provade 120-150 så försvann två modeller på 120 cm på ett udda märke Liebherr. Men deras 125cm högt kom med.
slurppe99: Kan du inte prova och höja värmen på den lägre zonen till 8+.och hålla 14 på den andra. Tänkte det blev för stora skillnader för vad den skulle klara av. Då håller även det röda vinet bättre (högst 12-14). Vill du ha en förändring på tempen så ställ in den en stund i kylskåpet. Och det röda vinet ute en stund innan servering. Den är också som Luddis skriver känslig för
Anonymiserad 137805: [citat] Du kan nog gå ner till 4cm
Nickejohan70: Hej Ni som har induktionshäll med inbyggd fläkt, är ni nöjda? Samt vilket märke ska man köpa? Mvh Niklas
LoTiX: Hej jag behöver en underbyggd eller utdragbar fläkt till vårt köksskåp ovanför spisen. Problemet jag tror mig ha är att skåpet inte är speciellt djupt - bara 28cm och många fläktar verkar vilja ha djupare skåp för att passa. Min fundering är om det verkligen behövs eller om det fungerar ändå. Se exempelvis den här: [bild]
Bättre laga än slänga: [citat] Ni diskar maskinen så fint igen. Du var på rätt spår, skit i pumpen. Märkligt bara att den gick ibland men huvudsaken att nu fungerar som ny igen :-). Tack för hjälpen!
Kontoristen7: [citat] Sorry för den sega responsen. Denna är det jag använder till min lilla tvätt från Kjell.com: https://www.briklas.se/product/innovateam-itdetaljtvatt-multi-5l Detaljtvätt Multi it-638, finns på fler ställen