M
Anonymiserad 137805: Asko kan
22 svar · 19,2k läst
F
Flarflar49: [citat] Tack igen för din hjälp. Jag har bestämt mig för att boka service. Det blir inte alls så dyrt då de har fast pris oavsett fel där jag bor.
9 svar · 3,6k läst
Appendix
Appendix: [citat] Är ju ett så uppenbart smart test när man får höra om det :) Förr var det ju inte prio att det skulle fungera i induktion (som inte fanns). Så även högkvalitetspannor kan säkert ha sina brister :(
53 svar · 10,0k läst
·
Tekniker
Tekniker: [citat] Det är sista biten som jag tänkte på. Men då ska jag testa med vatten. (y)
2 svar · 6,7k läst
·
A
arpfixarn: Okey tack
38 svar · 39,8k läst
·
J
johfo: [citat] Inte i våran Under Hur displayen fungerar på sid 17 står För att spara energi stängs diskma- skinen av efter några minuter om du inte trycker på någon knapp under denna tid. För att koppla in diskmaskinen igen, trycker du på knappen . (Power-symbol som blir fel i fonten här) Under Drift på sid 49 står: Energi Diskmaskinen stängs av automatiskt 10 minuter efter senaste
21 svar · 6,1k läst
·
C
CHolden: Jag bytte i helgen mina stötdämpare på min LG 1480 TDS maskin, ca 10 år gammal efter ha upplevt den skakar lite väl mkt och flyttade sig under vissa program trots den stod stadigt. Tyvärr var det nog så att det inte var ngt fel på de tidigare gamla dämparna och tycker fortfarande maskinen vibrerar lite väl mkt vid centrifugering. Någon med annat tips på vad det skulle kunna vara som
14 svar · 7,5k läst
G
Anonymiserad 137805: och vart tog TS vägen?
9 svar · 2,0k läst
·
L
Anonymiserad 137805: iom att kineserna gör elkomponenterna till dessa så finns det onödiga fel såsom kretskorten. men de har 5-års garanti och då brukar alla fel hinna åtgärdas
17 svar · 3,5k läst
·
G
genes: Ska se om jag lyckas lokalisera var reläet sitter.
5 svar · 1,8k läst
R
ratax: [citat] [bild] Det blev bra till slut. Glömde ju lägga upp bilden. Så vi löste alltså detta genom att flytta fram skåparna och bygga om kryddhyllan dvs ta bort nedersta hyllplanet och sätta dit en skiva istället.
41 svar · 6,4k läst
·
P
puh1: Det slutade (?) med att jag inte gjorde någonting, utom att stänga av och låta det vila i ett dygn. Jag misstänker fortfarande att det kan ha bildats is som hindrade fläkten efter ett tag, men nu har det funkat bra i nästan två veckor. Hoppas det håller ett tag!.
6 svar · 4,6k läst
·
M
MayaP: Det verkade som om elektriker kopplade bort den via misstag. Schema stämmer inte och enligt den ligger maskinen på 3:an. Han satte in en ny säkring i nr 3 men i raden under och så löste det problemet.
33 svar · 5,4k läst
·
S
Anonymiserad 137805: han lär bara dra runt trumman för hand
3 svar · 6,6k läst
B
Banito: [citat] Hej! Kylen heter Siemens KI81RAF30 och frysen Siemens GI81NAE30. Vi beställde från tretti.se och brukar ha Siemens kampanjer då och då. De hade bra koll på vad som passade med Ikea kök. Mycket bra service! Lycka till!
4 svar · 3,3k läst
axelito
axelito: [citat] Ursäkta sent svar, det är inga större bekymmer. Dra ut hela maskinen, av med båda plåtsidorna (2 skruv per sida på plåten som sitter under luckan, skruv uppe på toppen i framkant, och på vissa är det skruvar i bak, men oftast bara plasthakar man trycker in lite lätt med en mejsel och drar ut plåten), sen av med övre delen av ramen, sitter med 4-6st skruvar, och så är det
14 svar · 14,0k läst
axelito
axelito: Som Electroluxaren sa, väldigt ovanligt att dom listerna går sönder. Droppar det från hörnet på luckan? Isåfall kolla så det inte är skräp inuti spolarmarna, kolla så du inte lastat maskinen konstigt så vattnet sprutar upp på nån ugnsform man ställt i framkant och som i sin tur leder vattnet till att spruta rakt emot hörnet på luckan (samma sak kan hända vid skräp i hålen på
3 svar · 3,7k läst
C
Anonymiserad 137805: dessa kort har haft problem med kondensatorerna
20 svar · 3,5k läst
·
AiramS
AiramS: Tack. Ska testa det du säger.
4 svar · 2,5k läst
C
Cylinda DM 35: Vi har en kombimaskin Bosch series 6 som funkar rätt bra. Blir ju aldrig samma som om man har separat TM och TT. Nackdelen är såklart att man inte kan tvätta och torka samtidigt. Men nu har ju vår maskin klart sluta att fungera men det är en annan femma. [citat]
1 svar · 1,2k läst
S
Scandalia: Termostat ställd på -18 så det verkar vara bra nu. Kompressorn stannar också ibland. [bild]
13 svar · 3,5k läst
·
P
Anonymiserad 137805: Lampa 111 59 63-11/6 kåpa med packning 111 59 72-00/0 du bör byta båda så att det blir tätt
1 svar · 774 läst
P
Pin: [bild] [citat] Siemens ca 7 år sedan
60 svar · 13,9k läst
·
Spencer81
Spencer81: Tack för hjälpen. Fungerar som den ska nu.
4 svar · 986 läst
·
M
mkz: [citat] Yes. Grill och undervärme går som vanligt. Bara bakre elementet som inte värmer. Så jäkla skumt då det fungerade fint i två veckor efter bytet.
7 svar · 2,0k läst
Dallassallas
Dallassallas: [citat] Tack för svar, ja om man vill uppgradera till bättre maskiner får man göra det själv. Deras std utbud är okej men det såsas på så fort det blir tillvall. Hur gjorde ni med måtten? Utgick ni ifrån std vitvarorna specifikationer eller fick ni dom från FHV? Hur blev det med installation av inbyggd micro, ugn och häll? Kyl och frys och tvättmaskiner är inga konstigheter att
7 svar · 37,9k läst
B
borstarmicke: En Electrolux Edc47100W. tack för svaret. har redan insett att det nog är mindre bra då även kläder o annat kan hamna mellan trumman o panelen... Beställt tätning, håller tummarna för endags-leverans... 3 barn hemma så tumlaren är viktig... givetvis händer detta dagen före en helgdag mitt i veckan... :)
2 svar · 9,4k läst
J
j-o75: Det funkade ju bra att byta relä! Då sparade man ett par tusen i alla fall och det är ju skönt.
33 svar · 7,8k läst
·
M
marska: Mikrovågsfunktionen slutade plötsligt att fungera på en Electroluxmikrovågsugn. Lampan lyser fortfarande när luckan är stängd så den (lampan) verkar inte tycka att den är stängd. Någon idé? Jag har putsat på och i lås och hakar och märker inte att den skulle vara lite öppen. [bild] [bild] [bild]
0 svar · 2,2k läst
·
M
Anonymiserad 137805: det är ju tvåhandsgrepp dra i öglan samtidigt som du öppnar luckan För övrigt en kass bruksanvisning men det blir väl så i Google översättningen från turkiska.
2 svar · 2,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.