Hej. Frugan skulle baka, och öppnade ugnen, det small til och något gick sönder.
Jag har kommit fram till att det är vä gångjärn, och nu går det inte att stänga luckan.
Har försökt att komma underfund med hur man tar loss gångjärnet.
Jag har kollat på youtube men det är inte samma spis i någon film.
Jag har lossat alla skruvar till gångjärnet så det är löst inne i spisen
men om jag förstår så måste jag ha loss armen i luckan, och där går jag bet!
Kan någon hjälpa mig så skulle jag bli glad, skickar med en bild!
Jag har kommit fram till att det är vä gångjärn, och nu går det inte att stänga luckan.
Har försökt att komma underfund med hur man tar loss gångjärnet.
Jag har kollat på youtube men det är inte samma spis i någon film.
Jag har lossat alla skruvar till gångjärnet så det är löst inne i spisen
men om jag förstår så måste jag ha loss armen i luckan, och där går jag bet!
Kan någon hjälpa mig så skulle jag bli glad, skickar med en bild!
Har en gammal spis på torpet där gene gångjärnet sa upp sig, inga reservdelar, mixtrade till med att fästa en tunn vajer i spisen och luckan, har fungerat i flera år nu. Lite fantasi så går det. Luckan hålles stäng med ett gångjärn och nedfälld hänger den på ett + vajern
Jag kommer åt gångjärnet underifrån, men jag får inte loss det ifrån luckan.electroluxaren skrev:
Tack så mycket! Det fungerade, jag fick lossa en liten skruv på lucksidan och sedanB borje o skrev:
gick det som smort. Det visade sig att en liten fjäder gått av i själva låskistan, så nu
gäller det bara att hitta en ny! Tack än en gång, nu är jag på betydligt bättre humör.
Klicka här för att svara

