Nä nu har jag letat och letat på Google men hittar inget svar. Är bara så sjukt nyfiken. Varför måste man ha den där glastallriken i mikrovågsugnen som man ställer det man mikrar på?
Jag förstår om det finns en roterande funktion som fördelar värmen. Men min kombimikro från IKEA har dessvärre ingen roterande funktion men ändå behövs glastallriken där i botten enligt bruksanvisningen. Varför?