Nä nu har jag letat och letat på Google men hittar inget svar. Är bara så sjukt nyfiken. Varför måste man ha den där glastallriken i mikrovågsugnen som man ställer det man mikrar på?

Jag förstår om det finns en roterande funktion som fördelar värmen. Men min kombimikro från IKEA har dessvärre ingen roterande funktion men ändå behövs glastallriken där i botten enligt bruksanvisningen. Varför?
 
Magnus E K
Kanske för att spill/överkok inte direkt ska rinna ner där det kan göra skada? Blir även enklare att göra rent.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.