nikasp
nikasp: [citat] Jo, håller med. Vi har dessutom kört med medel utan massa parfym i flera år nu så reagerar när barnen fe ärva kläder och sängkläder från kusinerna som är tvättade med parfymerade grejer.
55 svar · 30,1k läst
S
Svammy: Nu har teknikern varit här på återbesök utan kostnad och hittade felet, det var någon vikt som har spruckit och det har lossnat bitar av cement (tror jag) som legat och rasslat och skakat. Därav ljudet. Teknikern tror att detta ska vara ett garantiärende, tvättmaskinen köptes ny Dec 2018. [bild]
8 svar · 7,6k läst
·
R
rikard454: Hej alla! Vi har ett fullstort kylskåp från Cylinda (ett KST3584H RF) som är ca 12/13 år gammalt där displayen och lysdioden blinkar sedan en tid tillbaka. Jag har också en känsla av att skåpet klarar inte riktigt av att hålla inställd temperatur utan ligger en 2 till 3 grader över de 5 som det ska hålla. Manualen säger tyvärr inget om detta beteende, man kan få en del felkoder men
0 svar · 5,7k läst
Luddis_1
Luddis_1: Skulle även kunna vara tätningslisten runt luckan som har vikt sig lr på annat sätt ej sluter tätt
13 svar · 2,6k läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] nä det är sladden som går igenom det övre gångjärnet som menas
3 svar · 738 läst
H
Anonymiserad 137805: [citat] Samma som arcelic.
9 svar · 5,3k läst
·
H
Helgessongbg: [citat] Hej, tack för hjälpen hittills, ska göra en ordentlig avfrostning och sen hoppas på det bästa, annars återkommer jag
8 svar · 2,0k läst
·
heisiandiishe
heisiandiishe: Hammare, kniv och tänger gjorde jobbet ganska enkelt. Nytt filter levererades via Siemens på två dagar. Fungerade utmärkt. Tog 5 minuter. Förutom ett litet plastsvärd så hade något filtliknande om ca 1x1 dm tagit sig in och slingrat sig fast ordentligt.
8 svar · 11,0k läst
·
S
stendar: Det droppar från var det ser ut att vara kondensatorn. Ska nog försöka rengöra den. Oljudet verkar dock besvärligare att ordna.
2 svar · 5,7k läst
·
H
Anonymiserad 137805: [citat] problemet uppstår med långa slangar efter att fett, hår, annat mög och tvättmedelsrester tillåts byggas upp i slangen under en längre tid samt i kombination med avloppspumpens skick och kvalitet
10 svar · 3,9k läst
N
Nyhlén88: [citat] Problemet är löst nu och den går som den ska . Har inte märkt av att den velar vid fördelning av tvätt innan centrifugering, inte än iaf
12 svar · 7,6k läst
·
P
Per Abrahamsson: Jodå. Båda fjädrarna är bytta.
5 svar · 3,0k läst
D
Dimitris76: [citat] Har det funnits skruv som skruvs från baksidan och håller ihop den första och tredje delen (och plastringen i mitten), hade inte stått på skissen? Vad tycker du?
4 svar · 1,3k läst
·
Violina
Violina: [citat] Ja Edit: om du gör det själv
24 svar · 6,0k läst
·
C
Anonymiserad 137805: aceton
1 svar · 829 läst
·
8
8106karlsson: Ska köpa ny tvättmaskin och tumlare. Inga större krav förutom såklart driftsäkerhet. Tvättmaskin gärna 9kg, självdosering ett plus. Budget ca 14000kr. Vad rekommenderar ni, vad har ni för erfarenhet?
0 svar · 633 läst
D
Daggen79: Stort tack för ditt svar. Är det samma koppling på alla tvättmaskiner. Är slangen som ger vatten till maskinen. tror en på 2,5 m skulle räcka. har denna, vet du om denna har dålig pump? https://www.lg.com/se/tvattmaskiner/lg-W5J6TY1W
2 svar · 2,8k läst
J
Anonymiserad 137805: Du har upplevt det vanliga att kondenseringstemperaturen på köldmediet är för högt. därav får du inget tryck in i förångaren och utebliven kokning. detta händer med de flesta kylsystem i dag som använder bla. R600A. rekommenderat är att titta på typskylten i skåpet och se vilken klimatklass det tillhör, vanligtvis är +16c det lägsta funktionen garanteras för även om det dykt
8 svar · 10,1k läst
A
Alex Holmén: [citat] Ägs av Whirlpol plus har läst någonstans att de har fem års garanti om man registrerar minst tre produkter
11 svar · 3,2k läst
·
S
Anonymiserad 137805: jo om du kör maskinen så att elementet belastar reläets kontakter
35 svar · 8,6k läst
·
C
Anonymiserad 137805: om du har damm i det utrymmet måste du kolla trummans tätningar fuktig luft kan gått vidare och påverkat kretskortet
9 svar · 4,3k läst
H
Helajna: Uppdatering! De nya vitvarorna är på plats, men pga gångjärnen på dessa nya så kunde inte hyllan vila ovanpå längre, så nu har jag inget val, nu måste jag fästa den. Pga olika anledningar väljer jag att skrota den galet tunga hyllan och jobba med lättare IKEA-stommar (som resten av köket) och fästa ordentligt. Tänk så det kan gå... ”behöver köpa en ny frys” blev ett
13 svar · 5,1k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Instämmer! När vår pump började brumma, och inte pumpade ut vattnet, hittade jag en tandpetare i, eller vid den.
2 svar · 1,3k läst
K
Anonymiserad 137805: Jag har en lg Det jag inte har bytt på denna är kompressorn. Så den är nog okay! Det roliga med den är att när den skall starta så låter det som en gasturbin på 30000rpm innan den går igång.
2 svar · 1,8k läst
pacman42
pacman42: [citat] Jag får kolla upp det. Tack!
9 svar · 4,2k läst
·
H
huggan: Men försök få prova den i ett demokök så vet du sedan om ingen här på forumet har koll på den.
2 svar · 1,7k läst
P
Pontus Berg: [citat] Precis - med en ny har man garanti. Att reparera för den summan och sedan får haveri på någon annan del då har man kastat pengar rakt ner i ett svart hål.
18 svar · 10,4k läst
·
D
Anonymiserad 137805: Neff är bosch
1 svar · 1,3k läst
BirgitS
BirgitS: Välkommen till forumet! Det är inte bara lite utan rätt stor effekt som du går miste om. Det är ju omöjligt att veta om den spisen är förberedd för det svenska elsystemet utan det enda man kan säga är de spisar som säljs i Sverige är förberedda för många länders elsystem. Vilket land är den avsedd för?
1 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.