H
Helmersson: Tack för att du delar med dig av all info. Blir till att hålla utkik i mellandagarna om man kan spara så mycket som 10 000kr så kan det ju vara värt att förvara den ett tag. Köksrenoveringen är ju inte planerad förens framåt sommaren. :seenoevil:
21 svar · 6,8k läst
Y
Yaken: [citat] Det är faktiskt ett smart tips, jag googlade lite och såg att någon hade lyckats få fram sin diskmaskin på det viset. Jag lyste in med en ficklampa och såg några skruvar som det borde gå att komma åt, ska gå loss med bågfilen och prova!
4 svar · 4,9k läst
S
Sbh: Tack för svaren Jag har idag skarva ihop kabeln en av de tre ledarna var av så nu funkar skåpet. Fick idag besked av Electrolux att där är 19 veckors leveranstid innan den finns i deras lager hyllor. Så den provisoriska skarven under dörren med 3 wago klämmer upp tejpad med silvertejp får sitta till dess. Mvh. Sten
6 svar · 3,0k läst
F
Fredrikfr: Hej. Håller på att kolla runt på lite nya vitvaror, den Inbyggnadsugn jag kollar på är siemens 675 eller Ikea finsmakare, ska ha matchande Kombiugn till det, kollar även på Induktionshäll blixtsnabb alternativt någon liknande siemens häll för runt 8-10.000. Hur är ikeas vitvaror? Det lockar ju med 5 års garanti istället för 2. Specen på dom är rätt lika.
0 svar · 2,0k läst
A
AndersS: Du får köpa själv, gäller även ny häll.
20 svar · 34,1k läst
·
J
JeLö: Touch är värdelöst när man har våta/kladdiga fingrar. Gav upp med att hitta en enkel men hållbar maskin så det blev Huskvarnan hos lokala handlarn.
15 svar · 3,5k läst
Appendix
Appendix: IKEA kan ha riktigt bra vitvaror. Köpte ugnen till mitt förra kök därifrån. Samma funktioner som en dubbelt så dyr "märkes"ugn I detta fall ville jag prova på hur mycket jag lagade mat med ångfunktionen. Vilket visade sig vara något jag gör mer tillräckligt :) Som andra kedjor med budgeterbjudanden parallellt så är det betydligt bättre kvalitet när man går upp lite i
9 svar · 5,5k läst
·
prototypen
prototypen: Men kör elementet i "testbänken" och lås dörren så ingen kommer åt det. Jag gjorde det med mitt. Protte
9 svar · 2,4k läst
B
beemwepaouer: Har du en fläkt högt upp, inne i kylen? Det är en typ CPU fläkt, samma som i datorn. Fläkten sitter i en hållare som är skruvad vertikalt upp i kylskåpstaket på insidan. Lossa skruvarna ett halvt varv, så blir det tyst!
8 svar · 11,2k läst
O
Overtnkrn: [citat] Köpt hockey puckar så slänger upp den på de tack för hjälpen!
6 svar · 3,8k läst
T
Tronix: [citat] Tack i alla fall för dina näst intill outsinliga expertråd - guld värt! :D
35 svar · 6,7k läst
·
Y
Anonymiserad 137805: Märkligt fel minst sagt. Men då du ändå skall byta skivan så såga upp den i småbitar eller rent och ärligt övervåld.
1 svar · 1,0k läst
P
Pelle333: [citat] Hej! Tack så mycket för svaret . Med vänlig hälsning Pelle
4 svar · 2,1k läst
Rostig_9000i_-88
Rostig_9000i_-88: Denna på Biltema, 3m: 87-7638 Annars denna fast i metall: 86-0075 på Biltema (iof. kanske för kort om den bara är 2,0m lång)? Måste ju bara fråga om du ens provat söka via sidor som kan tänkas sälja eller googlat innan du ställde frågan här? -du vet ju redan vad du vill ha!? Välkommen till forumet!
1 svar · 1,7k läst
·
H
Anonymiserad 137805: Nä de tillverkade i Polen går lätt isär
3 svar · 10,6k läst
E
Anonymiserad 137805: du har troligen en ventil mellan kyl och frys som fastnat i is bara att tina uppden
2 svar · 3,9k läst
O
OTGI: Vi har ett relativt litet kök i ett gammalt radhus och valde ett side-by-side skåp när det gamla gick sönder. Anledningen var att vi ville få 30 extra cm för att kunna göra en bänkyta(ca 60x60) för kaffebryggare och lite sånt. Om förutsättningarna hade varit annorlunda så hade jag nog valt 2 vanliga skåp, men volymen räcker absolut, och då lagar vi ändå MYCKET mat. Detta var
21 svar · 13,8k läst
P
Pelle333: Hej! Tack så mycket för alla tips. Med vänlig hälsning Pelle
9 svar · 8,7k läst
S
Sandsjöberg: Jaha, du SonnyListon, inga problem att få tiden att gå hemma hos dig låter det som. Fullt sjå med vitvarubeståndet. Jag öppna TM på baksidan och gjorde en okulär. Tiden har satt sina spår men jag kör på ett tag till. Får väl vara tacksam att den snurrar fortfarande. Kanske tack vare ättikstvätt med jämna mellanrum. Vem vet.
5 svar · 2,2k läst
H
hapazard: Uppdatering: Efter att förra veckan ha ringt och åter felanmält hos samsung samt mejlat Mediamarkt och begärt återköp/omleverans efter två reparationsförsök, ringde idag samsung och ska ta tillbaka skåpet. Antar att jag inte kan begära återköp om Medimarkt vill leverera samma modell igen? (Är lite bränd på denna modell :crysmile:)
19 svar · 5,0k läst
·
F
Fjonka: Jag har köpt en Klarstein Aquatica. Den är väldigt nätt. Klarstein har några olika modeller på minidiskmaskiner. https://www.klarstein.se/?cl=details&cnid=6bba2cbe73df57740262ff118cc1f6d7&anid=90be36ee1f68cc4990421ad36bddc5a7&varselid%5B0%5D=03cc5deb101399da2a41e1eb3883d639
9 svar · 4,3k läst
T
TechChad: Håller med El-löken. Dom där gamla tjärpappskablarna behöver verkligen bytas ut. Det är tom en dum idé att peta på dom i onöden.. Sen är det inte ens säkert att det går att dra kablarna i dom befintliga rören.
2 svar · 1,8k läst
·
H
HSP: Nya fjädern monterad. Krokade i nedre änden först i baljan, hade ett snöre i fjäderns andra krok så jag fick något att dra i. Det gick på några minuter att reparera maskinen. Tog av skivan uppe på maskinen. Smorde fjäderns krokar med fett. Monterade fjädern. Nu får maskinen gå ett tag till i alla fall...
4 svar · 2,4k läst
·
M
Mariahel: [citat] fläkten går som vanligt, enligt displayen är det -18 men i övrigt inga felmeddelanden.
10 svar · 1,6k läst
·
J
jarker: [citat] Tackar, blev bara värmarbyte. Slutade iaf. Blinka. Hoppas skåpen håller ett litet tag till, de är ju ändå 13 år nu. Har försökt att hitta ersättare till de men det verkar inte finnas, inte ens någon annan tillverkare, bara side by side 90cm skåp, trist när man har skåp på båda sidor om dessa två 60cm skåp.
28 svar · 6,4k läst
·
D
DFYD123: Finns side by side skåp som är 48” vilket är 122cm typ. Med is och vatten. Men kostar en slant. Dock 213cm höga. Sen finns även liebherr med ismaskin i frysen.
3 svar · 13,6k läst
S
Skogsmumrik: Torktumlaren börjat krångla igen. Bosch, serie 8. Efter rengöring blev det ok förra gången (visade sig att vi hade garanti kvar). Nu låter propellern/fläkten längst ner på hö sida mkt (framsid av maskinen). Öppnat sidan och dammsugit innuti. Kände på propellern och den gick runt lätt. Lät inget när den började snurra vid dammsugning. Gnisslar och tickar. Tycker maskinen tar lång
11 svar · 5,5k läst
·
Q
qvrk: [citat] Inser att detta kanske är dött och begravet sedan länge, men tänker i alla fall föreslå ett sätt som jag kommer att göra det på. Jag kommer att sätta en differenstryckvakt med känselspröt in i kanalen. När man startar på vilket läge som helst, så blidas ett difftryck vilket gör att vakten sluter, och signal skickas ner till min FTX, som har en ingång för det. Detta
6 svar · 4,5k läst
F
Fredrik_G_: Hejsan, samma sak verkar ha hänt min ca 20-år gamla AEG Competence, minus musen(!) Finns det någon enklare metod att felsöka varmluften än kabeltricket? Att notera: jag har tidigare haft problem med att ugnen helt sonika har stängt av sig med en skum felkod typ ”error”. Detta endast när jag kör den lite varmare typ 260C+ Vart vänder jag mig för att köpa ett nytt element om det är
8 svar · 2,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.