BirgitS
BirgitS: Försök hålla liv i dina vitvaror så länge det går för många nytillverkade får problem tidigt och har ofta inte så lång livslängd som 13 år. Det är bra att välja vitvaror som har 5 års garanti.
2 svar · 1,6k läst
J
Jyrk: Ah det vet jag, formulerade mig lite dåligt tror jag Menade vilken väg vattnet tar ifrån tumlaren?
10 svar · 2,4k läst
·
S
Stefan1972: [citat] Vi rengör vår samsung numera med sån där pumpbar trädgårdsspruta. Fungerar bra. Jag har dock god lust att koppla nåt munstycke direkt på vattenledningen såå man fick lite skjuts på vattnet. Fast då lär det väl bli för mycket för pumpen..... Ska ju påpekas att jag rengör när maskinen går så pumpen är aktiv.
14 svar · 20,0k läst
D
DFYD123: I:dos 2.0 är väl på ingång eller kanske redan kommit ut. Fördel, två olika tvättmedel om man väljer bort mjukmedel.
74 svar · 15,1k läst
·
D
DFYD123: [citat] samtliga Mieles proffstvättar heter PW... så det stämmer inte, men några av modellerna finns med pump.
12 svar · 2,3k läst
·
C
Cff: [citat] så här låter den (det ”det skramlande ljudet är kläderna i maskinen, det ”skrapande” är det ljud som jag är orolig över) nu luktar det tack och lov inte bränt längre
6 svar · 3,9k läst
·
P
Anonymiserad 339807: [citat] Min ugn har frånluft på framsidan av ugnen. Tog lite bilder med värmekameran. Verkar som värmen hittar ut. I alla fall på min ugn från Ikea. Har ej frånluftgaller baktill och det verkar funka. Men alltid bra med dessa från och till luft galler.
8 svar · 16,1k läst
·
anderslarss
anderslarss: Det beror på hur mkt skjölmedel man använder, men man bör nog göra det minst en gång om året. Jag har ju tyvärr inte gjort det o därför fick jag fel. Servicetekniker rekommenderade att göra det lika ofta som man kör rengöring av tvättmaskinen.
19 svar · 18,5k läst
·
K
Kirre2021: [citat] Jag har också varit irriterad på ljud från inbyggd kyl/frys och fått det hyfsat tyst. Till att börja med så måste du hitta vartifrån vibrationerna kommer ifrån. Jag satte dämpmatta under fötterna och det är en mycket tunn vibrationsdämpade matta köpt på biltema. Inte den du har på bilden, den dämpar inte vibrationerna. Kolla också bak vid kompressorn. Sätt lite
1 svar · 4,5k läst
·
Rallare76
Rallare76: Tack för hjälpen , synd bara att cylinda ge inte ens möjlighet till att köpa den till en rabatterat pris . Jag söka vidare på nätet ! God jul
5 svar · 2,5k läst
M
mikewse: Nu är pressostaten rengjord och jag har startat ett diskprogram. Maskinen värmer igen! Så här såg det ut inuti pressostaten före rengöring: [bild] Nu är det läggdags så jag inväntar morgondagen med att se att hela programmet går klart utan felkoder men detta ser ju verkligen lovande ut :ok: Stort tack för hjälpen @electroluxaren och @axelito !
35 svar · 19,8k läst
·
J
jahallåja: Efter ett tag verkar detta ha löst sig utan ytterligare handgrepp. Eftersom den alltid gick att köra på andra försöket övergick vi till att köra varmare program och dessutom några vändor med rengöring. Oklart vilket som hjälpte, men det verkar ha räckt som lavemang. Om någon råkar ut för samma.
3 svar · 3,6k läst
G
Ugn
Anonymiserad 137805: Vanligaste felet Varmluftselementet är kasst. Enkelt att byta inneifrån ugnen Bara bryt elen först
5 svar · 2,8k läst
S
Svante Svenson: Undersök vad det är för faktiskt tillverkare av ugnen, IKEA har använt olika tillverkare olika perioder. Byt ugnsstegarna till nya ELLER till utdragsskenor, vilket är supertrevligt. Plåtar slår sig om man slänger in is på dem när man bakar bröd. Det är ett rätt vanligt tips tyvärr. Bättre att lägga sagda is på ett keramiskt fat eller liknande. Nya plåtar som hanteras bättre
2 svar · 4,7k läst
M
Anonymiserad 137805: om den sitter på värmepumpen så är det denna RÖRANSLUTNING,ELEMENT VÄRME-,T , 111 89 46-10/0
3 svar · 5,2k läst
·
S
Anonymiserad 137805: Ungefär som om när askoppen är full i bilen, byter man bil hellre än att tömma askoppen. Eller punka på cykeln. Man byter sin skeppshult mot en Biltema. Ditt skåp är utsatt av normalt slitage och därför byter man slitdelarna som däck på fordon.
8 svar · 2,0k läst
axelito
axelito: Det var billigt om man jämför, hos mig kör vi fasta priser, endast undersökning 895 med rut. 1795 vid reparation (när vi bytt nån del).
7 svar · 8,3k läst
A
Antigua: Vad ni bör veta om ni köper ett Samsung kylskåp ... Efter 3 år har 2 av lådorna i kylskåpsdörren spruckit. Får beställa nya 600 kr. De nya går direkt sönder. Tejpar med silvertejp då det inte känns rimligt att beställa nya igen. På flera ställen har plasten spruckit på glasskivorna. 6 år gammalt: Då går kylskåpet sönder. Samsung vill att vi bokar en reparatör. Kostnad 1.200
0 svar · 2,6k läst
·
L
Leebond: hej att byta sensor hjälper ej men vill du göra detta ändå så måste dörren bort, dvs det nedre gångjärnet och därefter den övre gångjärnstappen panelen bryter du upp från skarven på ovansidan. sensorn är ju dubbel s¨å du får lossa gallret på baksidan av skåpet och ta bort samtliga luftkanaler på insidan lossa förångaren i nederkant resten ser du ELEXTROLUXAREN, VET DU VAD
2 svar · 1,3k läst
Andreas Ekman
Andreas Ekman: Har problemet att jag har ett avloppsrör som går längst in och den mäter 15-16cm hög samt 13cm ut Så kollar om någon har tips på en inbyggd diskmaskin som har hög sockel på baksidan av maskinen
0 svar · 738 läst
torbeno
torbeno: Hur gick det?
9 svar · 3,6k läst
·
Fn87
Fn87: Mina föräldrars 10 år gamla diskmaskin har börjat föra lite oväsen. Den diskar fortfarande bra så om det går att rädda den så ska vi försöka göra det. Modell: Miele - g 1232 scu Bifogar två filmer med ljudet. Någon som vet vad det kam vara?
0 svar · 1,8k läst
·
wrang
wrang: Allt funkar med diskmaskinen efter bytet av givaren (y)
23 svar · 8,8k läst
·
K
Knorren: [citat] Jodå. Psykologiskt kan de påverka väldigt mycket ;)
4 svar · 3,2k läst
M
myrhill: Helt rätt. Har nyss gjort köttbullar av 2kg. köttfärs. Supergoda, delar med mig till dottern, så får dom också något gott till middag.
4 svar · 2,2k läst
L
Leif3996: [citat] Hej c-pumpen, var sitter den?
2 svar · 1,5k läst
S
shevanel: [citat] Inte riktigt. Jag fick inte ordning på den maskinen men bytte ut den mot en begagnad av annat fabrikat som efter ett par veckor fick samma fel. Till slut såg vi att röret på undersidan av vasken, alltså andra änden på slangen där vattnet från diskmaskinen skickas ut, var ihoptryckt förmodligen efter att ha legat emot något rör. Det gjorde att det hade fastnat matrester där
5 svar · 10,8k läst
·
E
Emmet: [citat] Uppdatering som jag glömt. Ringelementet som jag hade 0 ohm över är bytt och ugnen funkar nu igen. Tack för inspiration och hjälp! /E
41 svar · 33,1k läst
·
M
Mekidus: Öppnade tvättmaskinen idag för att mäta lite. När jag tog av locket låg där ett elschema och hur man gjorde en ”total reset”. Detta gjord jag och peppar peppar 5 tim senare är den fortfarande tyst. Lever på hoppet nu
4 svar · 1,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.