Vitvaror
AndersMalmgren: [citat] Ska titta igen kanske gick lite snabbt. Tyvärr inte hemma så jag kan kolla.
Ludde85: [citat] Tack för info. Borde kanske nämnt att bilden är lånad. I min maskin är allt helt rent där.
Anonymiserad 137805: [citat] Blir den naturligt efterhand som textilierna slits ut. Men detta får inte komma utanför
Anonymiserad 137805: Köp en ny Ikea stomme och byt själv
Nizztos: Fläkten utbytt. Verkar ha löst problemet (åtminstone nu precis efteråt). Prisgarantin gäller inte alltid. De som lagade min kyl är inte med på detta, dvs de lagar aldrig till garantikostnaden och då är det i Göteborg som är med på listan. I mitt fall spelar det ingen roll då prislappen nog hamnar nära garantibeloppet vilket som. Möjligen fungerar garantibeloppet om man ringer och
Höghus: Det här får mig att undra hur Liebherr löst detta. Jag köpte en KB4330 och där är ingen synlig kondensvattenskål på baksidan, eller dräneringshål inne i kylen. /Höghus
J49l: [citat] Hej! Jag fortsatte att leta efter svaret men hittade dessvärre inget. Då jag fick tvättmaskinen gratis slutade det med att jag körde den till återbruket.
wotan: Jag tänkte posta lite jämförelsebilder på min nya Asko DBI233IB.W jämfört med Cylinda dm820. På flera punkter så är de likadana. På en del andra skiljer de sig. Askon har några nya funktioner som att dörren ska öppna sig när disken är klar. Etcetera. Inte något jag saknat på den gamla men kanske något man uppskattar sen. Cylindan kan jag generellt se som en mer påkostad maskin.
Höghus: Insåg idag att jag kunde köpt samma frys på Ikea, Genomfrysa, för 1kkr mindre. Och fått 5 års garanti på hela frysen. :mad: Köper man den som en Whirlpool får man 5 års garanti på bara kompressorn. /Höghus
P-KAR: [citat] Klickandet hörs iallafall inte efter att jag monterat tillbaka alla paneler och ställt in diskmaskinen. :) Jag var faktiskt förbi El-Giganten och ville ta en kik på LG QuadWash som man annonserat. Helt otroligt nog fanns den inte uppställd att titta på(!). Jag sade då till personalen som hjälpte mig: "då blir det såklart inget köp". Men jag började nästan ana ugglor i mossen,
Anonymiserad 137805: [citat] skräpmaskin ingen som kan fixa detta men om du lyckas så återkom
Anonymiserad 137805: [citat] alla danfossare ha gul etikett
Anonymiserad 137805: [citat] troligen styrkortet en utbytt produkt ugnen i ditt fall hanteras som reservdel, dvs tillverkaren kan ge garanti på reservdelen brukar ligga på 6 månader
Anonymiserad 137805: [citat] är det en 6:a så kan det vara motor med kolborstar
Fideliox: Vårt kylskåp och frysbox är från 80-talet och fungerar fortfarande... :D
Anna Karin 660125: [citat] Hej! Är lite nyfiken på hur det gick för dig! Det är nämligen så att vi också precis har bytt handtag på vår torktumlare. Det gick bra att byta själva handtaget men nu kan vi inte öppna/stänga... det är helt stumt. Måste skruva isär allt igen men vet inte vad det är för fel! Kunde vara kul att höra om du lyckades lösa ditt problem med din torktumlare!
Anonymiserad 137805: [citat] du skall flytta detta inlägg till rubriken värmepumpar. men troligtvis är den fel injusterad
Höghus: [citat] Funkar grisbra och är inte aggressivt mot rostfritt. Bara mot aluminium och hud, men eftersom tråden handlar om induktion är Al inte aktuellt. Men använd handskar. /Höghus
Hemmakatten: Tycker nog att jag är up-to-date vad gäller funktioner på häll/kombimikro/kyl/frys/diskmadkin/tvätt/tork mm. Har alla dessa nya sen 3 år tillbaka. Och har haft de flesta av dessa finesser i tidigare maskiner. Tror faktiskt att jag var en av de första i Sverige för många år sedan att köpa en kombimikrougn. Men ärligt talat. Hur många av dessa funktioner använder ni i vardagen? Nej,
Akire87: Tack alla! Kollade lite närmare på alla och det var lite tendenser på den att den använts tidigare, samt att det var den enda där sladden åker av utan någon kraft allt. Det var alltså den som @mexitegel ringade in som gjorde susen. Som ni andra skrev, den är sammankopplad med de andra blåa, sladden räcker utan att den får "anstränga sig" och det stiftet såg lite använt ut. Tack
ingenmansland: Jag har en Miele complete c3 som är riktigt bra. Tål sjukt hårda tag och är riktigt kraftfull.
rolflidvall: Om någon skulle råka ramla över den här tråden, så vill jag bara tillägga att det var helt rätt beslut att investera i en vp-tumlare. Tvätten tar inte längre tid att torka och helt fantastiskt att slippa varmluften!
Höghus: Och var ska eluttaget sitta för en underbyggd frys? I samma skåp eller bredvid? I sockeln? /Höghus
Roffe_riff: [citat] Ok. Som jag trodde, tack för bekräftelse. Har beställt en: https://shop.electrolux.se/kylskap-och-frys/kylskap-och-frys/elektronik/magnetventil-till-frys/p/2087157042 Före dess behövde jag stänga av huvudkranen och dränera rören då installatör ej haft lust att sätta dit en kulventil före kylskåpet.