Vi har renoverat köket och satt in en ny diskmaskin. Vid första körningen (70 grader) läckte det ut ånga på luckorna bredvid och när diskmaskinen öppnades så var skivan ovanför så fuktig att det droppade.
Hantverkaren som installerade kommer imorgon för sista justeringar, men jag tänkte kolla med Byggahus-expertisen om ni har någon input på vad som kan vara fel. Det är en Siemens SN65ZX00AE
Hantverkaren som installerade kommer imorgon för sista justeringar, men jag tänkte kolla med Byggahus-expertisen om ni har någon input på vad som kan vara fel. Det är en Siemens SN65ZX00AE
Det läckte alltså ånga medan maskinen gick? I så fall tror jag den står snett eller också har du fått en skev lucka så den inte tätar. Aldrig hört talas om att en maskin läcker ånga under det att programmet körs.
Jag läste att det kan bero på att diskmaskinen står för långt in så att luckan inte håller tätt, så din lösning skulle nog fungera. Eftersom hantverkaren kommer imorgon för justeringar låter jag honom fixa det.MathiasS skrev:
Vanligt fel om ytterluckan ej är plan eller spänner. Eller om maskinen ej står plant eller är fastsatt i spänn. Du har väl MDF i luckan så det är troligast med installations fel.R Riverground skrev:
Hej problemet verkar löst. Jag vet inte om det är för att jag fixat något att genom justeringar, om det är för att jag körde maskinrengöring eller om jag inte tryckt in luckan ordentligt första körningen, men ingen fukt trots 70 gradiga körningar.
Klicka här för att svara