P
Anonymiserad 137805: Det gröna är ärg från kopparrören Köldmedia är färglöst
1 svar · 2,4k läst
·
Taxen
Taxen: Har skaffat en ny energimätare idag som man kan läsa siffror och text utan att behöva ficklampa och förstoringsglas.Tänker börja med den vid månadsskiftet.Är det normalt att frysen går flera gånger i timmen och mätaren visar 60-70 Watt när den går? Står bredvid "värmepannan" ca 12cm ifrån Kompressor utanför väggen.Äldre golvvärme i klinkergolv med glest mellan slangarna.Ingen
4 svar · 2,4k läst
Demmpa
Demmpa: Ja saknas neutralledaren i spisdosan så är det bara fast installation eller CEE316-don (eller liknande) som som gäller. Man ska alltid följa tillverkarens anvisningar, finns det någon tillverkare som i sina anvisningar för uttag anger att man kan skippa neutralledaren i uttaget?
8 svar · 2,9k läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] Nej iom det är motorn
8 svar · 1,4k läst
H
Hamre268: [citat] okej det förklarar ju endel kanske inte ska tro att jag är så dålig på Google :p
4 svar · 926 läst
·
G
Anonymiserad 137805: [citat] händer det även om maskinen är tom? kolla att spolarmarna inte sitter löst särskilt den undre det finns en bulletin på ett liknande ljud då går den undre armen i röret till den övre jag har dessutom varit med på äldre modeller att armen har böjt sig så att den går i saltpåfyllningslocket
3 svar · 1,8k läst
·
S
Anonymiserad 137805: Bästa sättet!
1 svar · 868 läst
Lillen123
Lillen123: Tusen tack! Alltid nån som har koll på kluriga frågor här
3 svar · 1,2k läst
·
F
Anonymiserad 137805: [citat] Jaha så du byte bara själva motorn då? Originalreservdelen kommer komplett med ny kåpa.
50 svar · 12,6k läst
·
K
Anonymiserad 137805: [citat] kolla på typskylten och återkom
6 svar · 7,4k läst
D
Anonymiserad 137805: [citat] Precis som du skriver att det är speciella maskiner för detta och nej du måste montera en avstängare för det extra vattnet
1 svar · 2,5k läst
E
Ekmemer: [citat] Okej, tack för svar!
48 svar · 26,6k läst
torbeno
torbeno: Ah, räknade fel.
6 svar · 1,6k läst
torbeno
6 svar · 1,6k läst
Grillen
Grillen: [citat] Ne får bara hoppas att försäkringsbolaget godkänner detta, eller annars godkänner att jag kan komma i efterhand och få ersättning genom dom utifall den skulle gå sönder inom några månader pga att korten ärgar sönder. Som du kan läsa i inlägg nr 14 så är försäkringsbolaget redan kontaktat men pga enormt tryck på dom här i Gävleborg så kommer det ta ett bra tag innan
17 svar · 5,6k läst
·
H
Harald Blåtumme: Men rapportera tillbaka hur det blev. Mina intryck från hyfsat moderna dammsugare är att effektreglaget inte är direktkopplat mot motorn, bara att det ger input till en modul som i sin tur reglerar motoreffekt via tyristorer eller vad det kan vara. Och som sagt, att det kan finnas överhettningsskydd som gör ”override” på alla inställningar inkl av/på-knappen.
7 svar · 1,4k läst
H
Anonymiserad 137805: [citat] Beror på modell Troligen i ditt fall en gummislang eller flera som gett vika. Ska du mecka själv så byt alla gummislangarna på en gång istf en i veckan. Materialkostnad ca2. 000.-
1 svar · 2,6k läst
L
Larseis: [citat] Provade aldrig.
7 svar · 8,0k läst
F
Anonymiserad 137805: [citat] Bulta fast socklen!
21 svar · 8,1k läst
Q
Anonymiserad 137805: [citat] Tex
6 svar · 1,3k läst
C
Carl-Jo-han: [citat] Tack jag hittade det men det var inte värt att laga. Köpte en ny maskin istället
2 svar · 1,8k läst
S
Anonymiserad 137805: Och det är aldrig lönt
6 svar · 1,2k läst
B
Anonymiserad 137805: [citat] Du bör ha minst dubbelt så mycket, fast jag har inget att mäta på nu. Jo läcka kan ett helt nytt skåp göra. Det behöver inte vara så gammalt som ditt. Isar gör det för att det inte blir kallt där termostaten sitter
6 svar · 3,9k läst
J
Anonymiserad 137805: [citat] du mäter de två lindningarnas resistans och ström till jord har du startkondensator så mäter du kapacitansen i denna. eller bara testar med ett nytt startrelä!
7 svar · 3,4k läst
·
P
Anonymiserad 137805: [citat] som sagt (skrivit) tvättstugemodeller har ingen balanskontroll om de inte är riktigt stora.
7 svar · 23,6k läst
P
Anonymiserad 137805: [citat] Ja så är det
14 svar · 9,3k läst
P
Putt: Trådlyft, men jag gjorde som electroluxaren skrev och det fungerade utmärkt.
2 svar · 1,7k läst
Z
Anonymiserad 137805: Fantastiskt att den hållt så länge! Kolla nivåkammaren
1 svar · 818 läst
boozehacker
boozehacker: Troligen är det deras IC-krets som har bränt som vanligt. Denna är hjärnan som styr programmeringen. Maskinen bara står och rycker sporadiskt tills den ger upp och levererar en felkod. Man skulle kunna köpa en ny på e-bay OM DENNA HADE EN KOD PÅ CHIPET -men naturligtvis är den omärkt för att man inte skall kunna det. Istället får man köpa hela det ingjutna kretskortet för typ halva
32 svar · 26,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.