Vitvaror
Anonymiserad 137805: ja eller reklamera då den är under tre år/ garanti ett år. vill man pilla själv med risk för att förverka garantin är det att se symptomen dvs öppna upp frysens luftkanal och se att det verkligen är is som får fläkten att låta och inte att själva fläkten är defekt. där efter får man rannsaka sig själv och komma på vad som har gjort felet. om en avfrostning funkar är frågan
Höghus: [citat] Jo jag har kollat där, men blev inte klokare. Däremot hittade jag nu en blixt på sidan 5 vid närmare granskning. Det ser ut som att rekommenderad position är 100mm under tak, mellan de två övre fästena. /Höghus
Anonymiserad 137805: [citat] Jaha det är ett typiskt fel på en kompressor
Lill72: Vi har tittat på Ikeas minsta integrerade kylskåp som heter Småfrusen. Det är tänkt att ha som extra kylskåp i vår tvättstuga. Är lite fundersam om det är ett bra kylskåp då jag hört en del negativt om Ikeas vitvaror. Nån som vet? [bild]
kia2: [citat] Jag har tagit bort transportsäkringen nu, och "problemet" kvarstår.
Roffe_riff: [citat] Precis. Förra ägarna verkar ha satt in ett galler som hindrade luckan från att öppnas. Flyttade upp en med utskuren profil och då funkade det.
Harald Blåtumme: Tror jag har svaret på mina funderingar. Svaret fråga 1 är att slangen/röret var felmonterad, den ska kopplas så att kondensvattnet rinner ner i skålen direkt över kompressorn via ett av de där två spröten där uppe. Fick kapa av en cm på dräneringsröret för att det skulle passa. Svaret fråga 2 är att det inte alls var någon manick som satt där, bara en metallbygel som håller
Anonymiserad 137805: [citat] all info fanns i första inlägget, men om man inte kan något om dessa maskiner kanske man skall hålla igen med värdelösa inlägg.
Anonymiserad 137805: [citat] vanligtvis finns det en utloppsstos som monteras i skorstenen vid ventilationsgallren och därmed släpper ut ångan nästan i höjd med taket istället för i ansiktet. men annars är det bara kosmetik bla för att dölja elkontakten och motor och kretskort
Fotografen: De där som kunde laga det mesta men i huvudsak försörjde sig på TV-apparater finns inte längre, TV-apparater som man lagar finns inte heller.
Anonymiserad 137805: Den är ju inte ens rengjord. Det hade jag klagat på. Därefter hade jag bytt ut den.
Leif i Skåne: Siemens häll är riktigt bra. Kontrollera den gamla spisen vad de har för spänning/elementspänning! Om det står 380 eller 400 V så bör / ska man kontrollera Perilex uttaget så där är nolla framdragen! Det finns många fusk installationer av Perilex uttag där det bara är 3 faser+ jord, vilket blir katastrof för en ny häll.
jonericsson: [citat] Jag bor ju inte där nu, så jag kan inte vara helt säker. Men av de bilder jag har ser det ut att vara en sådan: https://www.elon.se/vitvaror/koksflaktar/koksflaktar-spiskapor/franke-f240-16-alliance-60#description Jag vet att det är en ovanlig lösning för lägenhet, men jag tror inte jag har fått felaktig information från HSB. De poängterade att det var väldigt viktigt att det
Anonymiserad 137805: Avhärdaremassa eller löjrom... Allt ser bra ut på bilden
Anonymiserad 137805: [citat] Du har troligen med denna informationen en läcka i maskinutrymmet och troligen är det avloppslangen stos på brunnen som är röten
Anonymiserad 137805: [citat] Låt den va som den är det brukar vara nära nog annars måste du se beräkningsunderlaget med dimensionerade flöden av konsulten och ev ventilations besiktningen
Anonymiserad 137805: [citat] Ofta är bucklor gjorda av misstag både små och vassa, att ge sig på dessa förvärrar det Hela Mjuka bucklor som uppstått av att isoleringen dragit ihop sig går inte att fixa för att skummet motverkar korrigerande åtgärd
Paul-Staffanstorp: [citat] [citat] Ja det är helt fantastiskt och jag nämnde för reparatören också att man kanske borde ta tag i detta då det enligt honom var ett vanligt problem. Men han sa bara att han är så långt ner på rangordningen så de skiter i vad han säger typ.
Torpfröken: Samsung har bra mikrovågsugnar utan onödig funktionalitet. Ett vred för effekt och ett ”digitalt”-vred för tiden. När man inte rört tidsvredet på några sekunder autostartar den. Och en kapp för att öppna luckan. Typ den här, de har flera liknande: https://www.samsung.com/se/microwave-ovens/solo/microwave-oven-ms23k3614aw/
Anonymiserad 137805: [citat] Går alltid att byta kompressor behövs bara gassvets vakumpump våg och ny gas.
yonna: Jag har en billighetsvariant, Bauknecht, som är inne på sitt 16onde år och har fått jobba synnerligen hårt då jag har extremt hårfällande hundras. Vad jag tycker är viktigt är rengöringen. Visserligen lätt att tomma filtret efter varje körning och även kondensatorn spolas smidigt av månatligen. Däremot är det fullständigt hopplöst att komma åt alla skrymslen i
Demmpa: Vi har kvar vår värmepumpstumlare från Miele som vi köpte våren/sommaren 2012. Den fungerar precis lika bra nu som när den var ny.
Düsseldorff: [citat] Ok, då har jag uppenbarligen en del att lära om glas.
Anonymiserad 137805: Det är insprutningshålet för skumisoleringen du ser - fullt normalt. Jag ser inga brännmärken men det ser fullt normalt ut
Totte lille: Typ skylten sitter innanför en av luckorna med hjälp av denna kan du ladda ner bruksanvisningen på boschs hemsida