Hej!
Har en ASKO diskmaskin med snart 6 år på nacken som inte vill diska rent på "övervåningen".
Blir kortare o kortare intervaller mellan gångerna o nu verkar det som om att strulet är här för att stanna.
Det blir fullt med skräp i glasen o det sitter stenhårt o vattnet som ligger i silen är fruktansvärt flötigt o äckligt.
Har provat lite husmorstips som tex ättika o vinäger.
Har även rengjort runt lister ,spolarmarna o silen.
För någon vecka sedan så var det kaffebönor i spolarmen.
Tänkte kapa tömningslangen för den känns lång o den slingrar sig något varv under diskbänken men det kanske inte påverkar något?
Är det bara att införskaffa sig en ny eller?
Tror att vi hade samma problem med den förra för 6 år sedan.
Mvh Patrick
Har en ASKO diskmaskin med snart 6 år på nacken som inte vill diska rent på "övervåningen".
Blir kortare o kortare intervaller mellan gångerna o nu verkar det som om att strulet är här för att stanna.
Det blir fullt med skräp i glasen o det sitter stenhårt o vattnet som ligger i silen är fruktansvärt flötigt o äckligt.
Har provat lite husmorstips som tex ättika o vinäger.
Har även rengjort runt lister ,spolarmarna o silen.
För någon vecka sedan så var det kaffebönor i spolarmen.
Tänkte kapa tömningslangen för den känns lång o den slingrar sig något varv under diskbänken men det kanske inte påverkar något?
Är det bara att införskaffa sig en ny eller?
Tror att vi hade samma problem med den förra för 6 år sedan.
Mvh Patrick
L linkan73 skrev:Hej!
Har en ASKO diskmaskin med snart 6 år på nacken som inte vill diska rent på "övervåningen".
Blir kortare o kortare intervaller mellan gångerna o nu verkar det som om att strulet är här för att stanna.
Det blir fullt med skräp i glasen o det sitter stenhårt o vattnet som ligger i silen är fruktansvärt flötigt o äckligt.
Har provat lite husmorstips som tex ättika o vinäger.
Har även rengjort runt lister ,spolarmarna o silen.
För någon vecka sedan så var det kaffebönor i spolarmen.
Tänkte kapa tömningslangen för den känns lång o den slingrar sig något varv under diskbänken men det kanske inte påverkar något?
Är det bara att införskaffa sig en ny eller?
Tror att vi hade samma problem med den förra för 6 år sedan.
Mvh Patrick
Hade samma problem gick till botten med detta efter otroliga rengöringar av hela maskinen med trädgårdsslang genom alla hål o slangar etc så diskade det ej överst. Fick loss spolarmsväljaren genom våldslossa den ej servicebara slangklämman sen dra neråt och fick loss.. Felet är vändskivan se bild . Materialutmattad.
jomenvisst så är det made in PRCJ Jonas Wising skrev:Hade samma problem gick till botten med detta efter otroliga rengöringar av hela maskinen med trädgårdsslang genom alla hål o slangar etc så diskade det ej överst. Fick loss spolarmsväljaren genom våldslossa den ej servicebara slangklämman sen dra neråt och fick loss.. Felet är vändskivan se bild . Materialutmattad.
Klicka här för att svara
