Hej!

Har en ASKO diskmaskin med snart 6 år på nacken som inte vill diska rent på "övervåningen".
Blir kortare o kortare intervaller mellan gångerna o nu verkar det som om att strulet är här för att stanna.
Det blir fullt med skräp i glasen o det sitter stenhårt o vattnet som ligger i silen är fruktansvärt flötigt o äckligt.

Har provat lite husmorstips som tex ättika o vinäger.
Har även rengjort runt lister ,spolarmarna o silen.
För någon vecka sedan så var det kaffebönor i spolarmen.
Tänkte kapa tömningslangen för den känns lång o den slingrar sig något varv under diskbänken men det kanske inte påverkar något?
Är det bara att införskaffa sig en ny eller?
Tror att vi hade samma problem med den förra för 6 år sedan.

Mvh Patrick
 
P
Som i alla andra trådar
Byt spolarmsväxlare!
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Som i alla andra trådar
Byt spolarmsväxlare!
Tack för svaret.
Är det något man gör själv?
Vet inte priset men är det värt att göra det på en 6 år gammal.
 
P
jag tror att du har den billigare varianten och jo man kan byta den själv
en ny maskin kostar runt 10´
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
L linkan73 skrev:
Hej!

Har en ASKO diskmaskin med snart 6 år på nacken som inte vill diska rent på "övervåningen".
Blir kortare o kortare intervaller mellan gångerna o nu verkar det som om att strulet är här för att stanna.
Det blir fullt med skräp i glasen o det sitter stenhårt o vattnet som ligger i silen är fruktansvärt flötigt o äckligt.

Har provat lite husmorstips som tex ättika o vinäger.
Har även rengjort runt lister ,spolarmarna o silen.
För någon vecka sedan så var det kaffebönor i spolarmen.
Tänkte kapa tömningslangen för den känns lång o den slingrar sig något varv under diskbänken men det kanske inte påverkar något?
Är det bara att införskaffa sig en ny eller?
Tror att vi hade samma problem med den förra för 6 år sedan.

Mvh Patrick
 
  • Sönderskuren plastdel av ett VVS-material framför en tidning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hade samma problem gick till botten med detta efter otroliga rengöringar av hela maskinen med trädgårdsslang genom alla hål o slangar etc så diskade det ej överst. Fick loss spolarmsväljaren genom våldslossa den ej servicebara slangklämman sen dra neråt och fick loss.. Felet är vändskivan se bild . Materialutmattad.
 
P
J Jonas Wising skrev:
Hade samma problem gick till botten med detta efter otroliga rengöringar av hela maskinen med trädgårdsslang genom alla hål o slangar etc så diskade det ej överst. Fick loss spolarmsväljaren genom våldslossa den ej servicebara slangklämman sen dra neråt och fick loss.. Felet är vändskivan se bild . Materialutmattad.
jomenvisst så är det made in PRC
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.