Fick en toppmatad tvättmaskin levererad idag och som ni kanske ser så ligger trumman snett. Ska det vara så? Har inte kopplat in den än så undrar om man ska byta ut den på en gång. Det var dessutom blött i tvättmaskinen när jag öppnade den.
blöt kan den vara men den skall inte hängaT trekky76 skrev:
har du tagit bort transportsäkringen?
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
TS: du får nog ta och ringa in på bilden vad du anser sitter snett efter att du demonterat transportsäkringarna. Jag ser inget konstigt alls. Testa att köra en tvätt och rapportera hur det gick.
Trumman lutar lite neråt på högersidan. Jag kontaktade butiken men de bad mig testa maskinen först. Gör det när badrummet är färdigt. Såg också när jag lyfte bort frigoliten från botten att det stödet som trumman vilat inuti var av till hälften så det måste ha packats fel i fabriken. Finns ju alltid risk att det kommer låta mer när centrifugen går igång men kommer i.s.f. reklammera den.H Harald Blåtumme skrev:
Förvänta dig ingen tystgående maskin oavsett.
Om frigoliten är av till hälften och trumman lossnat fråntransportsäkringens ena sidaT trekky76 skrev:Trumman lutar lite neråt på högersidan. Jag kontaktade butiken men de bad mig testa maskinen först. Gör det när badrummet är färdigt. Såg också när jag lyfte bort frigoliten från botten att det stödet som trumman vilat inuti var av till hälften så det måste ha packats fel i fabriken. Finns ju alltid risk att det kommer låta mer när centrifugen går igång men kommer i.s.f. reklammera den.
så har de med största sannolikhet blivit avslängd från lastbilsflaket. du kan fått sprickor i baljan så att den läcker vatten
Skulle aldrig acceptera denna maskinen från felgiganten, inget ovanligt att de har transportskadat gods
Klicka här för att svara