Fick en toppmatad tvättmaskin levererad idag och som ni kanske ser så ligger trumman snett. Ska det vara så? Har inte kopplat in den än så undrar om man ska byta ut den på en gång. Det var dessutom blött i tvättmaskinen när jag öppnade den.
 
  • Interiören på en toppmatad tvättmaskin med snett liggande trumma och synliga vattendroppar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
T trekky76 skrev:
Fick en toppmatad tvättmaskin levererad idag och som ni kanske ser så ligger trumman snett. Ska det vara så? Har inte kopplat in den än så undrar om man ska byta ut den på en gång. Det var dessutom blött i tvättmaskinen när jag öppnade den.
blöt kan den vara men den skall inte hänga
har du tagit bort transportsäkringen?
 
  • Gilla
fahlis
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
blöt kan den vara men den skall inte hänga
har du tagit bort transportsäkringen?
Nej har inte tagit bort den än. Undrar om den är fabriksmonterad vara så skev innan jag rör den mer. Kan det vara så att den hamnar i korrekt läge först när transportsäkringen tas bort?
 
T trekky76 skrev:
Nej har inte tagit bort den än. Undrar om den är fabriksmonterad vara så skev innan jag rör den mer. Kan det vara så att den hamnar i korrekt läge först när transportsäkringen tas bort?
Ja
 
  • Gilla
fahlis och 1 till
  • Laddar…
Tog bort de nu och det kanske ser lite bättre ut eller? Fortfarande lite skevt tycker jag. Modellen är Whirlpool 6230L ifall nån upplevt liknande.
 
  • Interiör av Whirlpool 6230L tvättmaskin som visar trumman och tvättmedelsfacket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
T trekky76 skrev:
Tog bort de nu och det kanske ser lite bättre ut eller? Fortfarande lite skevt tycker jag. Modellen är Whirlpool 6230L ifall nån upplevt liknande.
Då kan ju inte trsndportssäkringen suttit rätt
Det kan ju till och med vara något som är skadat i infästningen
 
Såg normalt ut bakifrån men skruven var svår att skruva loss. Får väl kontakta elgiganten och se vad de säger.
 
T trekky76 skrev:
Såg normalt ut bakifrån men skruven var svår att skruva loss. Får väl kontakta elgiganten och se vad de säger.
Dom har nog inte så mycket att komma med tyvärr..
 
  • Gilla
Wilko
  • Laddar…
TS: du får nog ta och ringa in på bilden vad du anser sitter snett efter att du demonterat transportsäkringarna. Jag ser inget konstigt alls. Testa att köra en tvätt och rapportera hur det gick.
 
  • Gilla
Wilko
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
TS: du får nog ta och ringa in på bilden vad du anser sitter snett efter att du demonterat transportsäkringarna. Jag ser inget konstigt alls. Testa att köra en tvätt och rapportera hur det gick.
Trumman lutar lite neråt på högersidan. Jag kontaktade butiken men de bad mig testa maskinen först. Gör det när badrummet är färdigt. Såg också när jag lyfte bort frigoliten från botten att det stödet som trumman vilat inuti var av till hälften så det måste ha packats fel i fabriken. Finns ju alltid risk att det kommer låta mer när centrifugen går igång men kommer i.s.f. reklammera den.
 
Förvänta dig ingen tystgående maskin oavsett.
 
P
T trekky76 skrev:
Trumman lutar lite neråt på högersidan. Jag kontaktade butiken men de bad mig testa maskinen först. Gör det när badrummet är färdigt. Såg också när jag lyfte bort frigoliten från botten att det stödet som trumman vilat inuti var av till hälften så det måste ha packats fel i fabriken. Finns ju alltid risk att det kommer låta mer när centrifugen går igång men kommer i.s.f. reklammera den.
Om frigoliten är av till hälften och trumman lossnat fråntransportsäkringens ena sida
så har de med största sannolikhet blivit avslängd från lastbilsflaket. du kan fått sprickor i baljan så att den läcker vatten
Skulle aldrig acceptera denna maskinen från felgiganten, inget ovanligt att de har transportskadat gods
 
Kopplade in den idag och det verkar funka. Vibrerar en del när centrifugen går men det är väl så. Sen vet man aldrig vad som händer på sikt. Antar man får nån garanti ifall det blir problem senare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.