Vitvaror
Kloge: https://www.byggahus.se/forum/threads/felkod-pa-e-lux-diskmaskin.212397/
pär öberg: [citat] Hej. Jag tycker att det här problemet uppstår oavsett vilket märke på maskin man än har. Jävligt irriterande, man vill ju inte sova på 1 sandpapper eller torka sig med 1 smärgelduk.:sick:
Anonymiserad 433451: [citat] har ju maskin och hjälp tråden (y)
Albertini: [citat] Kul att det hjälpte även dig. Detta forum är kanon!
oddiq: Har nu bytt magnetventil och maskinen fungerar. Hemma är man just nu dagens hjälte :). Tack @electroluxaren, för din kunskap som du tillför forat.
Roffe_riff: [citat] För egen del tror ja inte stiftung warentest låter sig vältas så lätt. Hade fort fläckat ryktet. Läst den i många år och litar som regel på deras grundliga (tyska!) tester.
Anonymiserad 137805: [citat] Osby är bara ett gammalt namn från en försvunnen era när kvalitet var en svensk hörnsten. i dag är det ett klistermärke på en turkisk vestel, samma maskiner som cylinda grundig mfl
Anonymiserad 137805: tror att skall byta den tanken i samband med alla övriga åtgärder du gör för att den skall diska rent vattnet rinner ner från denna till avhärdaren så det är inte osannolikt att även denna är mer täppt än vad den behöver. vad du har för värmare går inte att se men med tanke på inloppsventilens beskaffenhet är troigen maskinens värmare på diametralt motstående sida. om den
carrimore: Hallå, Funderar på att skaffa ett integrerat kylskåp (Miele?) till vårt köksrenoveringsprojekt. Fronten kommer att bli ram med pärlspont, borde inte vara något större problem att komma under tillåten maxvikt på 26kg. Men, Hur tungt är det att öppna dörrar på integrerade skåp? Man tycks inte få hjälp av något handtag med hävstångsmekanik som på vanliga skåp utan tydligen
ChristianAx: Tack för svaren. Fick bli en beställning på skåp på 180 cm trots allt. Litet utbud men minst jobb för mig.
andersmc: [citat] De flesta tänker inte på att luften i kylskåpet är extremt torr. Så att till exempel lägga in bröd i kylskåpet gör oftast att det bara torkar fortare.
Anonymiserad 137805: [citat] I och med att electrolux stängde fabriken i Mariestad finns det inga sådana skåp längre.
Anonymiserad 137805: Du har rätt du har en inverter mutor så kretskortsfel är det nog
torbeno: FD-nummer och så lägger du på 20. FD 9501 är januari 2015. FD 8912 är december 2009
Sanja9: Hej Vi har prblem med vattentank H/E QR2619FX del 19 på skissen som har fryst sönder. Finns det någon som har en sån att sälja eller finns det nån som vill sälja sin kyl? Tacksam för all hjälp Mvh Sanja
Wabash cannonball: [citat] Bytte inloppsslangen till en ny (den gamla skäppte inte igenom något vatten alls) med aquastop och visst fungerar den och tvättmaskinen som den ska nu. Tack för vägledning Electroluxaren!
djac: Tack för svaren, det lustiga är att nu verkar den spotta upp sig och kylan kryper allt längre ner på väggen, den är dock "tungt lastad" med drycker så temperaturen rör sig ganska långsamt neråt. Ger den ett par dagar innan den blir ersatt..
BirgitS: Så här efter ett år är det väl bättre att fråga @bygg_mecke hur det gick i stället för att komma med nya tips.
Snabbfix: Hej Tänkte uppdatera om lösningen. Ringde in till samsung hemservice och det kom ut en tekniker till mig som fixade maskinen. Det var ett ”kugghjul” som hade fastnat så den bytte han ut och även kåpan som satt emot. Nu funkar den som vanligt igen. Då min maskin är ca 2 år gammal så täcktes den av garantin.
Beatriice93: [citat] Jag har nog hittat nu, tack för svar!
straffarbete: Det var en tunn slang där inuti och den var igenkorkad med beläggningar. Konstigt sammanträffande att det stoppades upp precis när vi flyttade om maskinerna, men nu funkar det igen! Superstort tack, det var en enkel åtgärd!
cpalm: [citat] Äh, klart att det går att få det tipp-topp om det får kosta. Går det att renovera upp en bil som stått och rostat i skogen i 50 år till nyskick så skall det väl gå att fixa ett gammalt kylskåp.
axelito: [citat] Glapp i kontakterna/kablarna till användargränssnittet.
Anonymiserad 137805: se till att de är tätt runt slangen "ingångshålet" rent och avkalkat så är problemet löst
Anonymiserad 137805: vi vet ju inte vad detta är för spis så ytterligare spekulationer är ointressanta.
DFYD123: Man använder en hjälpfläkt om det är högt mottryck i kanalen
Avemo: Jag tror inte att det behövs någon speciell nivå på matlagning för att använda den. Dess status må ha ändrats. Men jag har läst att Gustav Dalén konstruerade agaspisen för att underlätta matlagningen för sin fru som avskydde matlagning. Jag vet inte om det är sant. Men det är en bra historia. Som jag förstått det skiljer sig ugnarna åt främst genom vilken temperatur de håller.
Höghus: Efter sista rivningen och hopsättningen kom kylen igång. Jag öppnade TSD och skrapade lite på kontaktblecken. Kanske det hjälpte eller så är det nån kallödning. Känns iaf som kompressorn funkar som den ska. Den funkar som öl och vinkyl just nu, lätt att vänja sig vid att ha märkte vi... /Höghus