1 894 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Diskmaskin stängas av när luckan stängs
Hej!
Har en Cylinda DM 290.
Igår slutade den ”fungera”, i alla fall om luckans stängs då slocknar maskinen. Öppnar jag luckan så tänds den upp igen och lyser tills jag passerar 10cm öppning med luckan då slocknar den igen.
Känns som om det är nå glapp någonstans i luckan, känt fel?
Har en Cylinda DM 290.
Igår slutade den ”fungera”, i alla fall om luckans stängs då slocknar maskinen. Öppnar jag luckan så tänds den upp igen och lyser tills jag passerar 10cm öppning med luckan då slocknar den igen.
Känns som om det är nå glapp någonstans i luckan, känt fel?
Har du provat tejpa fast ON/OFF knappen med tejp så att den inte kan sjunka ner nått när luckan är i uppfällt och stängt läge? Kan ju vara den som gett med sig!D Dabman skrev:
Konstigt att denna fortfarande lever!D Dabman skrev:
Kabelbrott i luckan.
Jag har haft problem med knappsatsen, plastfjäder-/motstånd som håller tillbaka knapparna. Denna del är utbytt två ggr på garantin - men nu är vi förbi garantitiden. Så jag förstår att detta har varit en problemmaskin från Cylinda men som säkert hållit igång servicepersonalen.electroluxaren skrev:
Den är nu helt död.
Vad tror du? Finns det reperationssats, kabelhärva att köpa?
Utan att sett någon skiss så gissar jag att brottet lär vara någonstans runt gångjärnsdelen i luckan. Lär bli mycket böj där i kablaget.
On/Off fungerar som tänkt och den sitter på plats.J Joakim Ågren skrev:
Det finns två kabelhärvor att köpa en för 1000.- och en för750.- vilken du skall ha framgår inte.D Dabman skrev:Jag har haft problem med knappsatsen, plastfjäder-/motstånd som håller tillbaka knapparna. Denna del är utbytt två ggr på garantin - men nu är vi förbi garantitiden. Så jag förstår att detta har varit en problemmaskin från Cylinda men som säkert hållit igång servicepersonalen.
Den är nu helt död.
Vad tror du? Finns det reperationssats, kabelhärva att köpa?
Utan att sett någon skiss så gissar jag att brottet lär vara någonstans runt gångjärnsdelen i luckan. Lär bli mycket böj där i kablaget.
On/Off fungerar som tänkt och den sitter på plats.
första är ju att kolla om man hittar brottet och det är inte kul att ta bort frontplåten på den där inte.
hittar man brottet så får man laga.
Klicka här för att svara