Vi funderar på att byta ut en 5-6 år gammal inbyggnadsugn från IKEA. Den tillagar bra, men har diverse andra egenheter som gör att vi skulle vilja uppgradera oss. Framförallt så är plåtarna kassa, ugnsstegarnas infästning är trasig så det går inte att ta ur stegarna längre, samt att det är svårt att montera i och ur skenorna för plåtarna när man ska använda pyrolys, vilket gör att skenorna inte används.
Har ni några tips på ugnar som utöver att tillaga maten är lite enklare att hantera? Pyrolys och jämn tillagning är ett krav, samt att plåtarna inte ändrar form av värme. Gärna bättre konstruktion på glidskenor än vad IKEA har i sina ugnar.