Byggahus.se
Vi funderar på att byta ut en 5-6 år gammal inbyggnadsugn från IKEA. Den tillagar bra, men har diverse andra egenheter som gör att vi skulle vilja uppgradera oss. Framförallt så är plåtarna kassa, ugnsstegarnas infästning är trasig så det går inte att ta ur stegarna längre, samt att det är svårt att montera i och ur skenorna för plåtarna när man ska använda pyrolys, vilket gör att skenorna inte används.

Har ni några tips på ugnar som utöver att tillaga maten är lite enklare att hantera? Pyrolys och jämn tillagning är ett krav, samt att plåtarna inte ändrar form av värme. Gärna bättre konstruktion på glidskenor än vad IKEA har i sina ugnar.

Jag såg nu när jag googlade på plåtar att jag redan har skrivit om denna för ett år sen och då skrev att ungen är 5-6 år gammal, antar att den då är 6-7 år gammal. :) Det hade också kommit ett svar att plåtarna slår sig om man har is på dem. Jag antar att detta då är något som föregående ägare kanske har gjort. Å andra sidan pratade jag med en kompis som har en splitterny ikeaugn av billigare modell och hon har samma problem.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.