Vitvaror
Anonymiserad 137805: [citat] Man släpper inte sidan man bara gör plats för ggj och näve
Anonymiserad 137805: [citat] Det var det värsta man kunde råka ut för, installation av integrerad kyl eller frys! 2 timmar tog det lätt, och därefter slets det och 3 månader senare fick man göra om det. 6månader därefter var det gångjärnsbyte och allt upprepades gång på gång
krikur: Har nu bytt pump och allt fungerar igen. Tack för alla svar!
peroande: Jag ligger under skämskudden och skriver detta. Stickkontakten satt inte i ordentligt. Nu åtgärdat. Spisen fungerar.
mellansorken: Hur fungerar de rektangulära zonerna (17*26,5 cm) på högersidan med ett avlångt kärl? Vi har en oval Staub gjutjärnsgryta som är 20*26 cm.
Bananskalare: [citat] Du har säkert rätt.. men när det puffar på ordentligt och fyller neder våningen med rök så börjar man fundera. Till slut slår jag av säkringen. När jag skulle starta ugnen igen så hände inget med ugnen längre. Den ville inte starta. Men den hade väl tröttnat.... Tja vem klandrar en ugn för att den tröttnar på ägaren;) Nu kan jag köpa en ugn där lampan lyser när
Limpdjuret: Uppdatering, maskinen levererad och på plats äntligen... Kan utan problem centrifugera i 1400 varv utan att jag hör det i kontoret, tvätten kommer ut ren och allt är frid och fröjd i hemmet igen. Än så länge extremt nöjd och väldigt glad över wifi-biten då man sitter fast i något zoom-möte.
Botilda1: Fick just ett tips av en installatör: ta tag i övre kanten på luckan med vä hand samtidigt som du trycker på öppnaren med hö! :-)
Anonymiserad 137805: [citat] Hittar du någon så lägg ut det här!
HEM2121: [citat] Att sätta på maskinen några sekunder utan vatten är ingen fara. Maskin tömmer ju först och det hör du, sen prövar du att vrida vredet, de märker om maskinen tar innvatten eller ej. Då vet du ju hur vredet skall stå.
heisiandiishe: [citat] Forumet levererar! Skruvade loss slangklämman och i änden på det grå slangen från tvättmaskinen hittades två knappar som säkert blev pluggade med luddet från lilla luddiga badrumsmattan, när den tvättades. Inte provkört men borde vara löst. Nu återstår bara att lösa det återkommande pipet med avstannad torktumlare som indikerar full vattenbehållare. Men tyvärr tror jag
Marijairena: [citat] Jag köpte ett medel som jag fick tips om här i tråden. 99 kr. Det funkade och blev rent och snyggt. Men säkert går det med andra metoder också. Tack för input!
MrMad: [citat] Tack för tipset, det där blev ju ett femminutersjobb istället för en ny torktumlare.
BirgitS: [citat] Det finns Bosch/Siemens som är tillverkade i Tyskland också, liksom i andra länder.
Fn87: Nä, osannolikt att alla 4 tempsensorer gav upp samtidigt är väll rätt låg. Sitter logiken i manöverkortet så är jag helt på ditt spår. 75 Eur + frakt är värt en chansning antar jag.
jahallåja: Litet avslut för denna gång: Frosten har försvunnit utan byte av fläkt. Jag tror att problemet uppstod under några varma dagar i slutet av sommaren när kompressorn fick jobba heltid bara för att hålla kylan, så avfrostningen fick aldrig chans att köra. I samband med det drog jag ner från 5 till 4 grader, vilket varken gjorde till eller från (då). Nu stod den sedan dess kvar på 4
Anonymiserad 137805: monteringsband i bakkant funka oxå
Anonymiserad 137805: [citat] dålig kontakt men man får ta bort det brända för att se, annars är det bara dåligt materialval
Tomas0087: Hej. Gammal tråd ser jag men uppdaterar lite efter en del meckande. F6 E4 fick jag på min whirlpool diskmaskin. Detta verkar ju betyda att den är full under i skyddsplåten som fungerar som en balja, där i sitter en flotör som känner av att det är vatten I baljan. Första gången det hände drog jag ut maskin och tippa den så de rann vatten ut på golvet och beställde en ny givare som
Kastullkungen: Uppdatering - Diskmaskinen kör program som den skall så det är "bara" brytaren som är problemet Söker nu efter denna reservdel
Mickey Mouse: [citat] Det var jag som vänt den högra kontakten ett halvt varv fel när jag satte ihop allt efter lödningen Men nu funkar maskinen igen och värmer som den gjort förr. Tack så jättemycket för hjälpen, ovärderligt
Alfredo: [citat] Med lite tur/otur räcker detta som förklaring. Mycket varma saker i kylen och den fick jobba hårdare än vid "normaldrift". Du kanske kan köra den "framme/utdragen" några dagar så du kan hålla koll på "avdunstningsbehållaren"?
Nickenajs: Tänkte bara meddela att jag bytta reläet och nu funkar allt som det ska :)