Vitvaror
Anonymiserad 137805: [citat] Detta är en Reedswitch som påverkas av en magnet i dörren.
Anonymiserad 137805: [citat] Det viktiga är att det nu är bortsköljt
Anonymiserad 137805: [citat] [citat] Det ena är att kolla om silen läcker det gör du hem att ha luckan öppen så du ser silens lock när du kör. Om du kopplat avloppsslangen så att den går till en golvbrunn eller tratt svämmar dessa över om det är stopp i avloppet
Gräddan: [citat] Och där går min gräns. Får bli grannens gamla Miele. Hoppas den håller ett tag!
S0MMER: [citat] Härligt! Kul att det löste sig så enkelt, trevlig kväll. (y)
tergo: ev testa WD40 WD 40 Hacks - 13 clever ways to use WD-40—not just for degreasing! | Hometalk - YouTube (har ej testat själv)
basseman: Anslut till varmvatten så diskar maskinen snabbare. Asko DFI676GXXL/1, köpte vi och diskar bra på ca 1 timme, den har även ett specialprogram som förvärmer vatten och då går det snabbare. Maskinen är bland de största på marknaden med 17 kuvert och dubbla bestickslådor. Vi är 5 i familjen och behövde en maskin som är stor och diskar hyfsat snabbt, maskinen kör vi 2-3 gånger per
Anonymiserad 137805: [citat] Det kan vara att ha mellan två skåp för att slippa kondens
Sluggoboy: Tack för att du tog dig tid!
Ludwig: Ah, du tänker så! Jag har aldrig reflekterat över hur väljandet går till bakom panelen, men det är ju ruskigt mekaniskt ändå. Bra och lätt att byta ut när det havererar. Skönt att det nu är ordnat, tog väl en kvart som sagt..
Lilllen: [citat] Intressant, ja utan bräder så gäller det förstås att inte ovandelen slår i någonstans så att kärran behöver läggas ner så pass mycket att rören på kärran tar i trappen. Då är nog bräder bättre. Jag har flyttat rätt mycket grejer med pirra bl.a. flytt från en fullbelamrad trerumslägenhet på tre trappor utan hiss. Tycker man får in ett bra flyt att hålla emot när
Spektaglet: Hur löste du detta? Sitter i en liknande knipa nämligen
Algren: Tack för hjälpen! Den hade lossnat. Nu är den ditsatt och tvättmaskinen fungerar normalt igen.
Anonymiserad 137805: [citat] 1,5 eller 2,5 troligast. 1,5
Anonymiserad 137805: [citat] stackaren har handdiskat sedan april...
hapazard: Vi funderad på samma sak i fjol men valde bort pga: -Framtidsäkerhet: Diskbänken förväntar jag mig ska hålla en livstid. Hällen är jag glad om den håller 10 år, och sen ska man hitta något på mm lika. -Urval: Överlimmat finns en uppsjö av alternativ, testvinnaren från Siemens gick inte att få underlimmat. -Kostnad: Bänken behövde förstärkas vilket gick på ca 5000, de
roli: Ja, priset skiljer ju en del.... Elon är i detta exemplet 5k billigare än Elgiganten...
Isakare: Det är brist reservdelar och pannor/pumpar som ett spår efter pandemin, vi har 30 st Nibe i vår förening och har fått erfara det senaste året.
Scherm: Vi har en kombimaskin hemma pga platsbrist, och jag var skeptisk till detta först. Men, nu har jag ändrat mig. Maskinen är en AEG L8WBM163C så det är en rejäl sak, tar 10kg tvätt. Torktumlingen”tål” inte lika mycket och ibland är det inte helt skåpstort, tror det främst beror på att vi kört för mycket tvätt för torkning på samma gång. Den största fördelen med en
Anonymiserad 137805: [citat] det finns kilometerlånga spalter här om detta. har du sökt och läst något av detta?
Anonymiserad 137805: Jag skulle börja med att ta bort behållaren och ta ut den i trädgården och blåsa igenom den med trädgårdsslangen, eller bara byta den
Anonymiserad 137805: [citat] Kan vara att en tätning gett med sig
Dylan: [citat] Nej, tror inte det. Man hör den diska den blir det tyst i några sekunder sen börjar den larma. Men om den försöker börja tömma eller inte ens kommer så långt vet jag inte. Får köra en ny imorgon och lyssna noga om pumpen går igång.