Hikkadu
Hikkadu: [citat] (y) Tack för svaret
2 svar · 1,8k läst
·
Noobe
Noobe: Jag löste problemet genom att köpa ett set med flaskborstar från Clas ohlson. Mellanstorleken passar perfekt att köra in i hålet till trycksensorn inifrån maskinens "avloppsbrunn", fick ut en hel del skit som lagt sig där och nu funkar den igen!(y)
8 svar · 20,8k läst
·
Noobe
Noobe: Samma problem efter ett tag igen, ledsnade och bytte ut trycksensorn och då gick det några veckor och sen samma problem igen!:mad: Har ledsnat på att brotta ned maskinen på golvet så köpte ett set med flaskborstar på CO och den mellersta storleken passade precis in i öppningen till trycksensorn i "avloppsbrunnen" på insidan av maskinen, körde lite fram och tillbaka och fick ut en hel
5 svar · 7,6k läst
S
SEBOSKNI: [citat] Ju, den var från Demmark
10 svar · 5,4k läst
·
M
Marcanparcan: [citat] Tack! Jag vill minnas att det är just så det är från min tid på Electrolux service ✌
3 svar · 2,1k läst
B
Anonymiserad 137805: Det finns bara en grej du kan göra Och det är att avfrosta frysen Dvs ta ur sladden och öppna dörrarna i en dag eller 2
3 svar · 2,5k läst
·
raveper
raveper: Vart tror du alla udda strumpor tar vägen?
2 svar · 2,2k läst
R
Riverground: Hej problemet verkar löst. Jag vet inte om det är för att jag fixat något att genom justeringar, om det är för att jag körde maskinrengöring eller om jag inte tryckt in luckan ordentligt första körningen, men ingen fukt trots 70 gradiga körningar.
5 svar · 4,4k läst
·
T
tergo: här kanske Electrolux reservdelar & tillbehör | Electrolux
2 svar · 1,7k läst
·
S
Sackaros: Jag såg nu när jag googlade på plåtar att jag redan har skrivit om denna för ett år sen och då skrev att ungen är 5-6 år gammal, antar att den då är 6-7 år gammal. :) Det hade också kommit ett svar att plåtarna slår sig om man har is på dem. Jag antar att detta då är något som föregående ägare kanske har gjort. Å andra sidan pratade jag med en kompis som har en splitterny
1 svar · 882 läst
L
lubbe75: Ja jag följer den tråden. Måste testa!
4 svar · 1,9k läst
N
Nikke77: [citat] Tack Ska testa detta !!
5 svar · 1,3k läst
·
F
Freddie Dahlberg: [citat] Cylinda byter ut skåpet kostnadsfritt. va hur smidigt som helst. behövde svara på några frågor och skicka bild på typskylten. bra service att ta på sej ansvar för detta tycker jag.
6 svar · 2,0k läst
·
S
Anonymiserad 137805: [citat] är det så att detta gäller dina nuvarande skåp så finns det en anledning
1 svar · 2,2k läst
nino
nino: Electroluxen var det nåt annat fel på och siemens som jag hade lite förhoppning om hade stått med vatten i 2år så det luktade inte tårta där så båda åkte på tippen
2 svar · 1,1k läst
·
O
Oscar Hermansson: Uppdatering: kylskåpet fungerar nu som det ska när jag kopplade strömmen över termostaterna, jag har försökt att få bort lukten med följande: ättika, bakpulver, yoghurt och sist klorin. Tycker att klorin fungerade bäst och jag har nu tagit in kylskåpet för att testa och se om det luktar något. Tack så mycket för hjälpen!
20 svar · 4,8k läst
·
ama3282
ama3282: [citat] [citat] Det hade säkert fungerat. På en Video som beskrev bytet lossades sladdarna på baksidan och så gjorde även jag men jag misstänker att jag kunde gjort allt från framsidan.
7 svar · 2,6k läst
·
Evakarin54
Evakarin54: [citat] Håller med "Trevlig" är inte trevlig. Har ugnen "Anrätta" som kräver doktorsexamen för att använda. Extremt svårhanterlig. Tacka vet jag vanliga traditionella vred.
13 svar · 12,5k läst
A
aner42: [citat] Tänkte, hur kan du veta det? Ditt namn borde ju säga mig det. Du har förstås varit med många ur så du har hört och sett en hel del. Jag lurade ägaren att köpa en ny strömbrytare för det var ju ingen kontakt när man slöt den. Men när jag tittar inuti så äre det ingen vanlig switch. Nu säger du att det finns en knapp också, får kika p det.
5 svar · 4,3k läst
T
trekky76: Kopplade in den idag och det verkar funka. Vibrerar en del när centrifugen går men det är väl så. Sen vet man aldrig vad som händer på sikt. Antar man får nån garanti ifall det blir problem senare.
12 svar · 3,3k läst
·
A
Argastesnickaren: [citat] Billigt. Finns ingen belastning mer än fukt så vad som helst som stänger ute den blir bra.
11 svar · 3,2k läst
·
L
Anonymiserad 137805: [citat] jomenvisst så är det made in PRC
6 svar · 1,7k läst
·
Workingclasshero
Workingclasshero: [bild] [bild] Hade lite röta och dottern skulle flytta så jag fick hennes maskin. Nästan samma så det kanske finns reservdelar...
26 svar · 7,3k läst
·
L
Anonymiserad 137805: Spåra orsaken till vatten på plåten är första åtgärd
4 svar · 8,3k läst
·
A
Anonymiserad 137805: [citat] det är normalt med gorenje för de brukar inte fungera... klagas mycket på att de inte diskar rent och att korgarna kärvar
5 svar · 4,1k läst
M
meckis: Köpte en liknande maskin (Turbothermic plus) begagnad för 250kr till morsan. Tänkte att det är en miele som brukar vara kvalitet. Den hade fungerat enligt säljaren. När den testkördes, pumpar den ut vattnet, tar in nytt vatten o börjar diska en stund.... sedan kommer felkod in/avlopps lampa lyser. Testar Alla kända knep, snurrar på motor med hemgjort verktyg, kollar backventil. osv.
19 svar · 11,6k läst
R
Ruben Lidborn: Var inte så svårt. Beställde nya från Electrolux. Ange fabrikats nr Sen var det bara att ta av toppskivan Trumman blir synlig och nu ser du vart trumvalkarna är monterade. Rotera Trumman och nu ser du hur de är monterade. Tre enkla skruvar som passa precis med de nya valkarna Skruva av och sätt ditt de nya . Starta med skruv närmst luckan sen löser det sig , ficklampa är bra att ha Tid
0 svar · 1,5k läst
useless
useless: Det är ingen plast i den jag länkade till. Det borde inte fladdra i vinden om inte kanalen är helt öppen på insidan. Har man problem med det så kan man sätta starkare fjäder eller vikter på spjället.
9 svar · 1,6k läst
H
Anonymiserad 137805: om den inte startar nu så är det kompressorn kanske en sladd som lossnat i flytten
7 svar · 2,4k läst
·
J
Josef M: ”Gummibitarna” är golvfärgen så det är ingen fara. Det var bara att det kalkat igen så mycket vid locket att det inte blev tätt. Skrubbade med lite lime-a-way så gick det fint sen.
2 svar · 1,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.