[SH] [SH] skrev:
Men om det inte finns en maskin som funkar bra med dina förutsättningar då? Blir du gladare om jag skriver: "Köp LG-maskinen, det kommer bli kanon! Har en själv på sviktande golv. Funkar toppen!"?

Fast påståendet ovan är inte sant. Det är däremot sant att LGs maskiner är (var?) kända för att vara usla på golv som inte var superstabila. Du har inte heller kommenterat utdraget ur manualen för den LG du tittar på som jag citerade tidigare.
Skulle bli glad om det vore sant :-) Då kanske jag skulle överväga den maskinen trots allt. Men som jag nämnde i mitt startinlägg så är den maskinen orimligt dyr så den har aldrig varit ett realistiskt alternativ egentligen. Jag nämnde den bara som ett exempel på en maskin där i alla fall tillverkaren påstår att maskinen är lugn. Att LGs maskiner är eller var kända för att fungera dåligt på sviktande golv är intressant information dock. Då kanske jag skall undvika de av deras maskiner som faktiskt ligger i rätt prisklass. (Även vår nuvarande maskin är ju en LG och den ger upphov till allt för mycket vibrationer. Men kan ju också bero på att den förmodligen är ganska gammal och lager kanske börjar ge sig. Vi tog över den maskinen 2015 och vid det laget tror jag att den redan hade en del år på nacken.)

j.f.s
N Nicklas_gbg skrev:
Ja så är det med alla maskiner jag har tittat på, att de inte klarar av att torka lika mycket som de kan tvätta. Ser det som en acceptabel kompromiss att man antingen får tvätta lite mindre om man även vill torka, eller att man får ta ut lite av tvätten före tork och kanske köra torkningen i två omgångar, eller att man får "förtorka" i maskinen och hänga upp för tork sedan. Alla de alternativen är bättre än att inte ha någon torkmöjlighet alls utöver att hänga tvätten inomhus. (På sommaren försöker vi hänga tvätten utomhus dock men det är inte så många månader om året då det fungerar bra.) Separat torktumlare eller torkskåp är inget alternativ utan det är antingen en kombinationsmaskin eller ingen torkmaskin alls som gäller.
Som jag skrev så tycker iaf vi att det funkar så dåligt att det inte är värt det alls att ha en kombimaskin. Mitt råd är att köpa en bra tvättmaskin istället och i hänga tvätten för tork. :)

P
N Nicklas_gbg skrev:
Skulle bli glad om det vore sant :) Då kanske jag skulle överväga den maskinen trots allt. Men som jag nämnde i mitt startinlägg så är den maskinen orimligt dyr så den har aldrig varit ett realistiskt alternativ egentligen. Jag nämnde den bara som ett exempel på en maskin där i alla fall tillverkaren påstår att maskinen är lugn. Att LGs maskiner är eller var kända för att fungera dåligt på sviktande golv är intressant information dock. Då kanske jag skall undvika de av deras maskiner som faktiskt ligger i rätt prisklass. (Även vår nuvarande maskin är ju en LG och den ger upphov till allt för mycket vibrationer. Men kan ju också bero på att den förmodligen är ganska gammal och lager kanske börjar ge sig. Vi tog över den maskinen 2015 och vid det laget tror jag att den redan hade en del år på nacken.)
det största problemet blir ju om du köper denna och det inte fungerar...

electroluxaren skrev:
det största problemet blir ju om du köper denna och det inte fungerar...
Då skulle det väl bli att tidigarelägga eventuell förstärkning av golvet, men just nu har jag tusen andra projekt hemma som också behöver göras och som är mer prioriterade...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.