Mac_attack
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Den tråden är ju 8 år gammal så du kan lugnt räkna med att det har hänt lite på utvecklingen sedan dess. Det var ju dessutom problem med vissa feltillverkade kärl förr.

Din häll kanske är snabb för att vara en glaskeramik, men sjukt långsam jämfört med induktion.
Induktionshäll är överlägset, förstår inte ens att man tillverkar glaskeramik hällar nu för tiden.
Njaa, finns nya klipp på Youtube med eländestjut också.
Liknande argument om rostfritt "det blev bara tydliga fingeravtryck förr, det har man löst nu!". Marginell skillnad när man testar i praktiken.

Men jag vet som sagt inte, och de i butiken kan inte garantera att det inte kommer tjuta.

Har 3 induktionshällar en Siemens, 2 IKEA. Inget oljud, snabba, aldrig fastbränt som tidigare glaskeramikhällar. Välj induktion.

• Gilla
Mac_attack
  • Laddar…
C
Mac_attack Misacsson skrev:
Tycker jag helt enkelt inte det är värt risken att ev. få stå ut med ett eländigt oljud varje gång man ska koka ägg.
Köpte en bunt äggkokare i fyndhörnan på Clas Ohlson för 24,5 kr/st en gång i tiden. Fungerar tyst och bra. Låter bara när den talar om att den är klar. Kokar upp till 7 ägg samtidigt.

• Gilla
dunlop och 1 till
  • Laddar…
Mac_attack
Qmwgork Qmwgork skrev:
Har 3 induktionshällar en Siemens, 2 IKEA. Inget oljud, snabba, aldrig fastbränt som tidigare glaskeramikhällar. Välj induktion.
Det blev faktiskt induktion tillslut. Ikea-säljaren övertalade mig! Känns bra, lite nervig dock. Får säkert byta ut varenda kastrull och stekpanna :)

• Gilla
Qmwgork och 2 till
  • Laddar…
A
Om du har 70-tals kärl ja jo då får du nog byta allt utom gjutjärnen.
Det är bara att kolla kärl efter kärl i lugn o ro.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
S smurfen72 skrev:
Vi har en Miele diskmaskin till ikea kök och då behövs inga glidskenor maskinen är anpassad efter låg sockel. Enda vitvaran vi köpte på Ikea var micron för hittade ingen annan vi gillade de flesta var stor utanpå men små inuti.
Hej, vilken modell har ni? Jag köpte precis en Miele diskmaskin (G5272SCViBK) utan att tänka på den låga sockeln i IKEA köket vi ska beställa

MVJK MVJK skrev:
Hej, vilken modell har ni? Jag köpte precis en Miele diskmaskin (G5272SCViBK) utan att tänka på den låga sockeln i IKEA köket vi ska beställa

Köpte Miele XXL för inbyggnad, funkar bra

MVJK MVJK skrev:
Du måste ta en XXL-maskin från Miele om den ska passa i Ikeas kök.
Samma från Asko, XXL krävs.
Från Bosch/Siemens är det också extrahöga maskiner som gäller. Se till att de har VarioHinge för montering av luckan, tror dock att alla deras XXL-modeller har det.

• Gilla
Anders_Nilsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.