Konstaterade vid griljeringen av årets julskinka att jag inte får upp ugnen i temperatur. Kunde visuellt göra slutsatsen att övre elementet gett upp, var totalt sprucket och skevt. Är en inbyggnadsugn från Siemens och började genast leta efter ett nytt element men blir väldigt osäker på vad som passar?
tog en bild på etiketten med benämningen på ugnen.
Kan nån med bättre kompetens på området tipsa om vart jag kan köpa ett nytt element till denna ugn?
tack på förhand
tog en bild på etiketten med benämningen på ugnen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan nån med bättre kompetens på området tipsa om vart jag kan köpa ett nytt element till denna ugn?
tack på förhand
Här
https://www.siemens-home.bsh-group....10#/Tabs=section-spareparts/Togglebox=tb0406/
Position 0406.
För att byta behöver du plocka ut ugnen och ta bort kåpan på baksidan.
https://www.siemens-home.bsh-group....10#/Tabs=section-spareparts/Togglebox=tb0406/
Position 0406.
För att byta behöver du plocka ut ugnen och ta bort kåpan på baksidan.
Jag bytte på min Siemens inbyggnadsugn och det var också det övre grillelementet som var trasigt. Det var enkelt att byta.
https://www.byggahus.se/forum/threa...t-med-orginaldelar.324167/page-2#post-3065383
https://www.byggahus.se/forum/threa...t-med-orginaldelar.324167/page-2#post-3065383
Klicka här för att svara