Eftersom jag tvivlar på svar i "jättetråden" Import UK eller vad den heter så skapar jag en egen tråd just rörande Axminster.
Jag vill köpa en valsputsmaskin JET 22-44 därifrån, men jag tror det är lite bekymmersamt med frakten eftersom maskinen väger över 150 kg
Någon som har erfarenhet av Axminster och vad som gäller frakt därifrån?

Lättaste och snabbaste måste väl vara att maila axminster?

Det håller jag inte alls med om! Är det någonstans det går snabbt att få svar så är det här på "forat".
Ontopic:
Dom skriver på hemsidan att det är UK only på de flesta stora maskiner mne jag vet att bland annat "pär h" har importerat en JET från axminster

Brukar ju gå snabbast här, men eftersom han redan frågat i UK tråden så tänkte jag att de som borde veta redan skulle ha svarat.

Jag frågade en gång på en bandsåg och visst skulle det gått att få hem den, dock var det ganska höga fraktpriser så totalt var det samma pris som hemma.

Då var det så att man fick fråga offert på frakten för större varor och dom svarade via mail.
Men sen nån vecka efter då jag kollade på nytt så kom frakten till på varorna automatiskt och till ett MYCKET lägre pris, så kanske dom gjort ngt nytt avtal om frakt då.

Så jo, skicka et mail och säg vad du vill beställa, det mesta skall nog gå att fixa.

Om du gör en beställning och det går vägen, skriv gärna hur det gick. ;)

Kanske inte tillämpligt i det här fallet, men flyttfirmor är ett bra och prisvärt sätt att få hem stora prylar om dom ändå har en körning åt det hållet.

Det har gått bra! Axminster accepterar ordern, visst frakten blir på många tusen kronor men det är fortfarande en "god affär" :-)

Har köpt en beg. justersåg från södra Tyskland och där funkade flyttfirma bra för det ändamålet.

Kul att höra att det blev affär och att du e nöjd med köpet! :)

Lyfter tråden bara lite :)
är själv igång med att beställa hem en bordssåg från Axminister!! vikten kommer att hamna på mellan 35-40 kg, har mailat dom men har inte fått nått svar ännu!?? är det ngn som tagit hem nått liknande och kan säga vad frakten kommer att landa på?? vill inte vänta så länge till,då varan är på rea o pundet svajar som ett asplöv:)
MVH peppe

Halloj , gjorde en förfrågan strax innan ju på en rikt/planhyvel, bifogar offerten med fraktkostnaden!

• offert.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det blev inte Axminster, jag kollade med lilla Poolewood istället. Frakten blev 200 GBP billigare! (dvs 2400 SEK skillnad). Jag betalade i runda slängar 1900 SEK för frakten för 150 kg. Maskinen har inte kommit ännu, men jag tror den blir bra, finns många filmklipp och goda recensioner.

Hur som helst, Axminster verkar ha ett "dåligt" fraktavtal på pallgods över en viss vikt, men dom har ju å andra sidan väldigt stort sortiment och trevliga priser!

För 35-40 kg borde frakten inte bli mer än 70-80 GBP om maskinen inte är skrymmande, dvs hamnar den på pall sticker tydligen priset iväg.
Lägg ordern på deras hemsida direkt, dom reserverar beloppet på ditt konto men drar inte det förränn frakten är avklarad.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.