peppe73 skrev:
Såg att Classe hade en, men den var bara upp till 7,5 A
Verkar inte som det som står på CO hemsida stämmer. Var på CO i Kalmar igår och köpte reseadptern UK->SWE av märket BRENNENSTUHL 13 A.

Kan ju vara så att dom hade kvar denna sedan förra katalogen och när den tar slut så fyller dom på med 7.5 A varianten?

Brukar göra (amerikanska) adaptrar genom att klippa av en kort förlängningsladd och skruva på en svensk kontakt.

Adaptrar som man köper brukar bara vara skräp med dålig passning och smäckigt utförande.

Vet flera som kör samma såg med classes billigate adapter utan problem. Sen beror det givetvis på vad du kapar med grejerna. Kör du surt grovt virke är det möjligt att det inte funkar

// Mats

Jag har köpt ett antal Classe-adaptrar vid olika tillfällen, senast för ca en vecka sedan. Alla är märkta med 13 A.

mycke_nu skrev:
...Adaptrar som man köper brukar bara vara skräp med dålig passning och smäckigt utförande.
Håller generellt sett med dig. Jag har ett en hel hög reseadaptrar med mycket tveksam passform och kvalitet. Men faktiskt är Classe-adaptern inte så tokig - den sitter som den skall och känns inte plastigare än att man kan stå ut med den. Om det handlar om en (semi)stationär maskin som i detta fallet hade jag inte tvekat på att skaffa en, men hade det varit fråga om en tigersåg eller en borrhammare hade jag bytt kontakten eller sladdstället.

Tack för svaren!!
Ska åka in på Classe o titta om det står 13A, annars så blir det till att byta kontakt
/Peppe

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.