5 200 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Adapter från engelsk till svensk??
Hej på er!!
Har precis beställt en Bosch gts10 från UK, o nu undrar jag vilken adapter jag ska köpa då kontakterna är olika. Såg att Classe hade en, men den var bara upp till 7,5 A
http://www.clasohlson.se/product/ca...=88599164&_path=251882;85177594;88599163;8859
Räcker den för 1800 W ??? eller vad ska jag köpa??
Tacksam för svar
/Peppe
Har precis beställt en Bosch gts10 från UK, o nu undrar jag vilken adapter jag ska köpa då kontakterna är olika. Såg att Classe hade en, men den var bara upp till 7,5 A
http://www.clasohlson.se/product/ca...=88599164&_path=251882;85177594;88599163;8859
Räcker den för 1800 W ??? eller vad ska jag köpa??
Tacksam för svar
/Peppe
Varför inte bara fimpa kabeln ock skruva dit en ny stickpropp.
Alternativt kan du ju byta hela sladdstället. ett sånt här t.e.x.
http://www1.elfa.se/elfa~se_sv/go.j...00000A0A036A/48CCA66F6B517456E10000000A0A036A
//Marta
Alternativt kan du ju byta hela sladdstället. ett sånt här t.e.x.
http://www1.elfa.se/elfa~se_sv/go.j...00000A0A036A/48CCA66F6B517456E10000000A0A036A
//Marta
Verkar inte som det som står på CO hemsida stämmer. Var på CO i Kalmar igår och köpte reseadptern UK->SWE av märket BRENNENSTUHL 13 A.peppe73 skrev:
Kan ju vara så att dom hade kvar denna sedan förra katalogen och när den tar slut så fyller dom på med 7.5 A varianten?
Brukar göra (amerikanska) adaptrar genom att klippa av en kort förlängningsladd och skruva på en svensk kontakt.
Adaptrar som man köper brukar bara vara skräp med dålig passning och smäckigt utförande.
Adaptrar som man köper brukar bara vara skräp med dålig passning och smäckigt utförande.
Jag har köpt ett antal Classe-adaptrar vid olika tillfällen, senast för ca en vecka sedan. Alla är märkta med 13 A.
Håller generellt sett med dig. Jag har ett en hel hög reseadaptrar med mycket tveksam passform och kvalitet. Men faktiskt är Classe-adaptern inte så tokig - den sitter som den skall och känns inte plastigare än att man kan stå ut med den. Om det handlar om en (semi)stationär maskin som i detta fallet hade jag inte tvekat på att skaffa en, men hade det varit fråga om en tigersåg eller en borrhammare hade jag bytt kontakten eller sladdstället.mycke_nu skrev:
Klicka här för att svara