P
pr95: Ja det var ju det jag sa!:D
16 svar · 13,4k läst
prototypen
prototypen: Lyllos med en sådan ventil. på min var det en nålventil. Protte
7 svar · 13,1k läst
C
Cyphera: *skratt* Ja, visst är det lustigt! Vad menas med att frilägga en dold mur förresten? Vår gärdsgård/mur har liksom rasat på sidorna och det har växt gräs och annat här och där över stenarna.
8 svar · 3,0k läst
Bloink
Bloink: [citat] Precis. Står i avtalet att arbetsgivaren ska tillhandahålla erforderliga skyddskläder.
12 svar · 6,7k läst
Saxpy
Saxpy: Nej, det verkar onekligen som en lite konstig idé men jänkarna hittar ju alltid på nåt...
11 svar · 1,7k läst
ClasseClas
ClasseClas: Hej, det stämmer. Mitt intryck är att sågen kan bli rätt varm i aluhuset. Oftast sågar jag så att jag trycker vä tumme på sulan till vä om sågbladet och sedan håller jag om plasthuset långt bak med hö tumme och pekfinger (pinch/nypgrepp) à la biljardkö. Jag tycker att det är lättast att precisionssåga så. Sen är det inte varmt att hålla där heller.
1 svar · 751 läst
B
Bigfoot: Det var inget problem att få tag i en ny skruv.
5 svar · 5,5k läst
I
injonil: Det går nog inte att säga något generellt om allt som heter Cotech. Diamantkapskivorna har jag använt och de tycker jag är mycket hållbara.
6 svar · 10,2k läst
1457g
1457g: [citat] Ja farsan hade sett någon som hade en svinstark magnet som man kunde sätta fast i maskinen, i det här fallet hade det inte funkat ändå, för det var rätt mycket prylar i vägen så det var precis att jag kom åt med en handhållen. Det kan ju aldrig vara enkelt ;)
16 svar · 18,2k läst
1457g
1457g: Jag har också alltid i borrläge förutom när jag drar montageskruv, ankarskruv eller farmarskruv.
4 svar · 7,7k läst
Nimajneb
Nimajneb: Verktyg av kvalitet ska man alltid ha radarn på för och köpa när rätt tillfälle kommer. Om man känner att man måste köpa ett visst verktyg idag blir det ofta ett dyrt proffsverktyg hos lokala handlaren eller en 199kr maskin på rusta. Är man smart så har man redan hittat sin proffsmaskin för ....1000kr normalpris 2-3k Ett bra sett att ha koll är att hänga lite här på forumet där
23 svar · 3,3k läst
mrVoodoo
mrVoodoo: Hmm, vad menar du med större? Jag har nog tusan inte sett större än 50-90, eller jo måhända någon 100mm faktiskt. Eller menar du en större 50-90 picka? Hur tusan ser man/vet man det i så fall? Kan man se typ cylindervolym eller något på dom?
4 svar · 3,9k läst
Nimajneb
Nimajneb: [citat] Nä...det gör nog Milwaukee o Hilti på andra plats (vem det nu är som eg tillverkar hiltin) Men 3070 o 3060 ligger nog inte alltför långt efter. Kolla debatten i Tigersågstrådarna.
69 svar · 12,8k läst
·
M
marcusen: Då blir det tradera efter Semestern :-) får hoppas det blir lite pengar in iallafall..
3 svar · 1,5k läst
I
imported_Kalle_F: Ok, ska ta en funderare. Det kanske är dags att vidga vyerna och prova en import ifrån UK.
5 svar · 6,6k läst
B
BigGitt: Jag hade samma problem. I mitt fall var det munstycke! Hade 1mm till 0.8 tråd. Allt löste sig med rätt munstycke!
7 svar · 10,1k läst
bax
bax: Det är väl dubbelkoppling också, så du skall trampa ner den ett extra snäpp mot golvet. Spaken sitter som tidigare nämnts på vänster sida av lådan. För du den bakåt blir det motorberoende varvtal.
2 svar · 3,6k läst
N
noone70: den fungerar alldeles utmärkt med det svärd som följer med. Tror nog att hur bra det går har mer med kvalitén på skruven och bandningen, än själva skruvautomaten... Eller är det någon annan som har en annan uppfattning?
27 svar · 10,4k läst
H
HHH: VCI plast eller papper finns här hemma med och används vanligtvis inom industrin för att skydda metall under tranport och förvaring.
5 svar · 1,3k läst
Nimajneb
Nimajneb: [citat] Min ringa erfarenhet säger att gipset nyper om spiken skapligt, iaf jämfört med tretex. Därför brukar jag inte kompensera för gipset..men det finns nog många som gör det.
5 svar · 15,1k läst
S
ste78fan: du behöhöver inte wedgade torx då, ex. t20w ?
9 svar · 6,5k läst
Ellagård
Ellagård: patflemming, jag svarar här om KGS216: Sågen fungerar bra och jag är mycket nöjd med den. Var lite på väg att köpta en PCM8, men tyckte att den kändes för plastig. Gillade heller inte batteridriven laser, KGS har nätdriven laser och lampa. KGS kostar ju 1900 med frakt, så den var var ett enkelt val. Billigare och känns bättre i byggkvalitet. Tittade även på GCM8 som känns ännu
34 svar · 8,2k läst
Z
zocktronic: [citat] argumentet är att den är den bästa cirkeln sågen oavsett om du jobbar inom yrket eller är hamma pulare,jag har en.d^_^b
13 svar · 12,4k läst
T
Flyttad
T
Flyttad
T
Troberg: Se bara till att du har lite skrotbitar att öva på, och en vinkelslip att snygga till svetsarna med, så går de bra. Håll också materialet ordentligt rent.
13 svar · 14,0k läst
·
FredrikR
FredrikR: Ja nog händer det att jag sätter fast nåt med tvingen på GCM10SD´n. Oftas mothåll eller distansbitar.
11 svar · 2,9k läst
N
niklasc77: Jag brukar se det damm spånsugen tar hand om som en ren bonus i utebliven städning. Lungorna skyddar bäst med en bra halvmask om man inte vill lägga ordentligt med pengar på spånsug, filter och tillbehör. Dock måste man komma ihåg att det fina dammet flyter runt i luften länge. Större bartiklar och spån tar sugen hand om bra och det är såklart trevligt. Läser man för mycket på
41 svar · 15,4k läst
snickarboden
snickarboden: Radialarmsågen är i princip en kombisåg, man kan göra det mesta med den och den kan ersätta en bordssåg. Klyvning, kapning, tappar, spåra, falsa, slitsa osv. Nackdelen är att de är jobbiga att ställa in och inte det minsta portabla. Jag gillar sågtypen. /Kent
4 svar · 2,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.