1 291 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Rostskyddspåsar. Har någon saknat dessa?
Så här dagen efter ligger man o såsar i soffan med en kopp kaffe och Ipren...
Skrollar igenom veckas mailskörd och hittar rån Rutlands ett mail om att dom promotar plastpåsar som man ska stoppa in sina verktyg i.
Tydligen är insidan av påsarna täckta med något rostskyddsmedel och när påsarna försluts så ska dom vara helt täta.
http://www.rutlands.co.uk/cgi-bin/psPromotions.cgi?promo=51
Själv så känns det lite...hrm..överdrivet men kanske det kan finnas behov typ att förvara hyvelstål i på en båt....
Jag betvivlar inte att påsarna fungerar.
Skrollar igenom veckas mailskörd och hittar rån Rutlands ett mail om att dom promotar plastpåsar som man ska stoppa in sina verktyg i.
Tydligen är insidan av påsarna täckta med något rostskyddsmedel och när påsarna försluts så ska dom vara helt täta.
http://www.rutlands.co.uk/cgi-bin/psPromotions.cgi?promo=51
Själv så känns det lite...hrm..överdrivet men kanske det kan finnas behov typ att förvara hyvelstål i på en båt....
Jag betvivlar inte att påsarna fungerar.
Jag skulle kunna tänka mig att använda en sån produkt fram tills dess att jag fixat uppvärmningen i garaget/verkstaden. Som det är nu kan det bli väldigt fuktigt under våren och det är inte alltid som verktygen blir inburna i huset.
Men vuisst, lite extremt kan det ju kännas...
Men vuisst, lite extremt kan det ju kännas...
Eftersom dom kommer från uk så är det väl inte så konstigt då dom lever i det klimat som borde få allt att rosta samt att deras snickarbodar torde allt som oftast vara skjulen dom har på baksidan så det finns nog en stor marknad för dessa. Det var mina fördomar om hus i uk fuktiga och många gånger kalla.
När jag prenumererade på Fine Woodworking så fick jag en Lie-Nielsen card scraper i gåva. Den var inslagen inte i en påse utan ett rostskyddande kuvert. Lie-Nielsen förklarar stolt i "bruxen" att card scrapern är gjort i högkvalitativt svensk kolstål. Med tanke på hur det rostar så förstår jag att scrapern var inslagen i ett speciellt kuvert. Den kan ju räcka med frakten i sig själv för att det ska börja rosta. Jag som inte har värme på i garaget märker hur fort det kan gå med ytrost. För egen del har jag mina hyvlar inomhus i huset. Rostskyddspåsar är nog inte så dumt ändå. Lite oflyt även med värmen på så kommer ytrosten med en gång.
Klicka här för att svara