skalman1 skrev:
De onämnbara......... 2 st b&d som jag rensade dreven i och en birka tools som hela maskinhöljet gick av på (!) vid gasreglaget efter ca 1 sekunds användning.
Dessutom så provade jag i väntan på en ny maskin att använda en powercraft, jag fick hålla längst ner på handtaget när jag borrade eftersom det slog ut eldslågor genom ventilationshålen i maskinen :)

99,9% av gångerna som det ska borras stora hål så används ju den stora pelarborrmaskinen, men i det här fallet så skulle det borras i truckens chassie. Därför hade vi ingen märkesmaskin, men efter det här så får det nog köpas en "riktig" maskin.
Om du ska borra stora hål i maskiner så finns det borrmaskiner som man fäster mot maskinen med hjälp av stora magneter. Ger samma resultat som en stor pelarmaskin i princip. Kanske något att införskaffa om du borrar mycket. d^_^b

cem77 skrev:
Om du ska borra stora hål i maskiner så finns det borrmaskiner som man fäster mot maskinen med hjälp av stora magneter. Ger samma resultat som en stor pelarmaskin i princip. Kanske något att införskaffa om du borrar mycket. d^_^b
Ja farsan hade sett någon som hade en svinstark magnet som man kunde sätta fast i maskinen, i det här fallet hade det inte funkat ändå, för det var rätt mycket prylar i vägen så det var precis att jag kom åt med en handhållen.

Det kan ju aldrig vara enkelt ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.