12 789 läst ·
69 svar
13k läst
69 svar
Makita vilket skämt
Absolut.. visst kan man serva en skruvdragare. Chucken är för det första förbrukningsvara och behöver bytas ibland, beroende på hur man misshandlar den. Kolen kan behövas bytas. Växelådan kan behöva nytt fett och man har varmkört maskinen många gånger. Batterier är förbrukningsvara. Så att paralellen till bilen är inte helt felaktig. dock men en smula överdrift och ironi.GR_B skrev:Du är rolig du.Funderat på att bli komiker och uppträda på Berns.
Hur servar du dina skruvdragare,plockar isär dom efter 6 månaders användning,bryter isär batterierna och byter innehåller,lindar om elmotorn,byter lager och växelhus,gjuter ett nytt plasthölje????Patetiskt vill jag kalla det som jämför en bil med en skruvdragare.
Lite väl stor skillnad på en bil och en skruvdragare men du är nog den enda i vårat avlånga land som tycker att det är en perfekt jämförelse.Stackare.
Som exempel så borde du inte köpa varken Metabo, B&D, Dewalt, Meec, Hitatchi, Makita, Panasonic eller Hilti. Av alla dessa så har jag kört sönder Metabo, B&D, Dewalt, Meec, Panasonic. B&D och Meec åkte i bingen, Alla andra reparerades eller servades som så bör.
Å då har jag haft batterier som är kassa, chuckar som inte greppar, växelådor som rasslar osv osv.
Kan vi inte sluta o tjafsa..
Det är midsommar och jag är säker på att TS, förvisso på ett lite udda sätt, åxå försöker vara smålustig o ironisk även om många av oss kanske har svårt att uppfatta det.
GLAD MIDSOMMAR PÅ ER ALLA!!!!
Det är midsommar och jag är säker på att TS, förvisso på ett lite udda sätt, åxå försöker vara smålustig o ironisk även om många av oss kanske har svårt att uppfatta det.
GLAD MIDSOMMAR PÅ ER ALLA!!!!
Nimajneb har helt rätt. Fortsätter tjafset så kommer jag att stänga tråden. Det är naturligtvis välkommet med fortsatt argumentation, på en aningen högre nivå dock.
//mod
och som sagt - glad midsommar!
//mod
och som sagt - glad midsommar!
Ett antal otrevliga inlägg och svar på dessa har raderats. Jag har raderat hela inläggen, trots att de innehöll en del relevanta åsikter. Det är alla och envar fritt fram att återigen uttrycka dessa åsikter, fast då på ett trevligare sätt. Som vanligt är ett respektfullt beteende gentemot den man debatterar med ett krav.
//Mod
//Mod
Ursäkta fortsättningen på denna OT-tangent i tråden, men jag lärde mig något nytt så den har inte varit fruktlös!
Ha, nu åkte både jag och Ropa dit! Trodde faktiskt det hette Hybrid och inte Hydrid, men faktum är att det heter Hydrid och att väte är inblandat. :blushing:phl skrev:
Wikipedia skrev:Ett nickel-metallhydridbatteri, förkortat NiMH, är en typ av återuppladdningsbart batteri. Konstruktionen hos ett NiMH-batteri är väldigt likt ett nickel-kadmium batteri (NiCd). Båda batterierna ser väldigt lika ut och arbetar på en spänning av ungefär 1,2 volt. Skillnaden består i att man använder aluminium, nickel, mangan, magnesium och kobolt i katoden (jämför NiCd som använder nickel och kadmium). Det speciella är att legeringen lagrar väte.
Asså, den här tråden har ju slirat i diket just som jag behöver ett vettigt svar om Makita. d^_^b
Detta forum har styrt mig att köpa Bosch GST135 och Hitachi C6BU2.
Nu har jag fått för mig att Makitas tigersågar är det "bästa" som finns. Kan jag få upp tråden på banan igen och få bekräftat att Makita gör världens bästa tigersågar? :wow:
Detta forum har styrt mig att köpa Bosch GST135 och Hitachi C6BU2.
Nu har jag fått för mig att Makitas tigersågar är det "bästa" som finns. Kan jag få upp tråden på banan igen och få bekräftat att Makita gör världens bästa tigersågar? :wow:
Nä...det gör nog Milwaukee o Hilti på andra plats (vem det nu är som eg tillverkar hiltin)sveaman skrev:Asså, den här tråden har ju slirat i diket just som jag behöver ett vettigt svar om Makita. d^_^b
Detta forum har styrt mig att köpa Bosch GST135 och Hitachi C6BU2.
Nu har jag fått för mig att Makitas tigersågar är det "bästa" som finns. Kan jag få upp tråden på banan igen och få bekräftat att Makita gör världens bästa tigersågar? :wow:
Men 3070 o 3060 ligger nog inte alltför långt efter. Kolla debatten i Tigersågstrådarna.
Klicka här för att svara
